کد خبر : 1786031 | 25 مهر 1400 ساعت 09:43 | 26.9K بازدید | 5 دیدگاه

قربانعلی پور، مربی تیم ملی

قربانعلی‌پور: نداشتن تاکتیک اوج بی‌انصافی است

در کادر فنی تیم ملی شاهد حضور یک مربی جوان هستیم؛ اصغر قربانعلی پور که جانشین مربی بدنساز خارجی شده است و تا اکنون در ماموریتی که به او محول شده موفق بوده است.

قربانعلی‌پور: نداشتن تاکتیک اوج بی‌انصافی است

به گزارش "ورزش سه"، اصغرقربانعلی پور، درباره حضورخود در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید:« این حضور را مدیون اعتماد آقای اسکوچیچ هستم. ایشان با توجه به شناختی که از من داشت، پیشنهاد همکاری با تیم ملی را دادند که بنده نیز قبول کردم در این برهه درخدمت تیم ملی کشورم باشم. حضور درتیم ملی برای هر مربی ایرانی یک افتخار بزرگ و ماندگار است و امیدوارم بتوانم پاسخ اعتماد آقای اسکوچیچ را بدهم.»

 

مربی تیم ملی فوتبال ایران درپاسخ به این سوال که کادر فنی چه تدبیری برای حضور حداقلی لژیونرها در تمرینات تیم ملی دارند، می‌گوید:« درگذشته برای بازی‌های این چنینی اردوهای بلند مدت برگزار می‌شد اما به دلیل اینکه اغلب بازیکنان ملی پوش، لژیونرهستند و قوانین فیفا اجازه نمی‌دهد بازیکنان 48 ساعت زودتر به اردوی ملی ملحق شوند ما زمان اندکی برای سازگاری و بازسازی بازیکنان داریم. در این زمان کم ما سعی می‌کنیم بازیکنان را از نظرفیزیولوژی، شرایط آب و هوایی و زمانی به تطبیق پذیری برسانیم که کار ساده‌ای نیست. تعطیلی لیگ داخلی در اردوهای قبلی نیز مزید برعلت شد تا کارآماده سازی بازیکنان با دشواری بیشتری انجام شود. با این حال باید تاکید کنم که حضور بازیکنان حرفه‌ای درتیم ملی و درشرایط مسابقه بودن آن‌ها درلیگ‌های خارجی سبب می‌شود این ماموریت در زمان کم به سرانجام برسد و ما بازیکنان را آماده بازی‌های سخت ملی کنیم. دراین مدت که اردوهای ملی برگزار شده، به عینه شاهد تلاش دسته جمعی اعضای کادر فنی بودم. واقعا اعضای کادر فنی از لحاظ زمانی برای ملی پوشان کم نمی‌گذارند وساعات قابل توجهی را در دوران اردویی برای طراحی وانجام تمرینات صرف می‌کنند.»

 

1654849

 

قربانعلی پور در واکنش به انتقادهایی که اخیرا از تیم ملی شده و برخی کارشناسان تیم ملی را به نداشتن تاکتیک متهم می‌کنند، این جملات را به زبان می‌آورد:«زحمات کادر فنی و درراس همه آقای اسکوچیچ نباید نادیده گرفته شود. این اوج بی انصافی است که با تعابیرنامناسب و تحلیل‌های مغرضانه زحمات یک مجموعه زیر سوال برود. این انتقادها باعث می‌شود هم زحمات کادر فنی مورد بی توجهی قرار بگیرد، هم بازیکنانی که زحمات بسیاری برای کسب بردها کشیده‌اند. البته نقدهای دلسوزانه و کارشناسی در راه بهبود وضعیت تیم ملی به ما کمک می‌کند اما برخی تحلیل‌ها جز دلسردی نتیجه دیگری به همراه ندارد و باعث برهم خوردن آرامش تیم ملی می‌شود. باید از خودزنی پرهیزشود.»

 

برخی معتقدند که تیم ملی در گروه آسانی قرار گرفته که قربانعلی پور پیرامون این موضوع نیز صحبت‌هایی دارد:« بازی آسان درچنین سطحی وجود ندارد واگر شما دیدید که  تیم ملی توانسته 3 بازی پی درپی را با پیروزی پشت سربگذارد و مقابل کره جنوبی هم به تساوی برسد، ناشی از وضعیت مطلوب فنی در تیم ملی است نه ضعف رقبا. همه تیم‌هایی که در گروه ایران قرار دارند، تیم‌های قابل احترامی هستند و من شک ندارم اگر هم گروه‌ها را ساده بگیریم قطعا کارمان گره خواهد خورد. در چنین سطحی همه تیم‌ها دنبال موفقیت هستند چون پای جام جهانی درمیان است. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم چون ما از 4 بازی 10 امتیاز گرفتیم، پس گروه ساده است.»

 

قربانعلی پور با اشاره به اینکه تیم ملی می‌توانست چهارمین پیروزی‌اش مقابل کره جنوبی را هم جشن بگیرد، ادامه داد:« اعتقاد دارم که حق مان مقابل کره جنوبی برد بود. شما اگر به موقعیت‌هایی که ما درنیمه دوم آن بازی به دست آوردیم نگاه کنید، متوجه منظور من می‌شوید. البته کره جنوبی هم نیامده بود اینجا تماشاگر باشد وحتی دربرخی دقایق می‌توانست خطر ساز شود اما به طور کلی حق ما درآن بازی هم برد بود واگر توپ‌های مان به تیر نمی‌خورد با یک برد دیگر صحنه را ترک می‌کردیم. امیدوارم اگر نقدی مطرح می‌شود از سردلسوزی باشد نه غرض ورزی چون تیم ملی لطمه خواهد خورد.» 

 

1654850

 

چند روز قبل فیلمی روی صفحه فدراسیون فوتبال نقش بست که درآن مهدی طارمی از قربانعلی پور تمجید کرد. مربی تیم ملی درباره آن فیلم نیز توضیحاتی دارد:«مهدی طارمی مانند بسیاری از بازیکنان به من لطف دارد. من در تیم ملی هستم تا آخرین متدهای فیزیولوژی و علم تمرینی را در اختیار بازیکنان قرار دهم. با تمام وجود درکنار بچه‌ها هستم و به بودن درکنار این مجموعه افتخار می‌کنم. امیدوارم بتوانم در راه مسئولیتی که به دوشم محول شده موفق عمل کنم.»

 

درنهایت مربی بدنساز تیم ملی فوتبال ایران از همه عوامل تاثیرگذار درتیم ملی نیز قدردانی و همه را دعوت به حفظ همدلی می‌کند:« باید از آقای عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر حمایت‌هایش تشکر کنم. از آقای خورشیدی نیز کمال تشکر را دارم که در راه بهبود اوضاع تیم ملی از هیچ کوششی فرو گذار نیست. باید اشاره‌ای هم داشته باشم به کادرپشتیبانی و پزشکی تیم ملی که در بازسازی و ریکاوری به شدت کمک حال من هستند. امیدوارم با حفظ اتحاد و همدلی به سوی جام جهانی قطر حرکت و صعود تیم ملی را مسجل کنیم. این مجموعه ظرفیت‌های بالایی دارد که حتی می‌تواند درجام جهانی کارهای بزرگ انجام دهد.»

دیدگاه‌ها