کد خبر : 1786044 | 25 مهر 1400 ساعت 11:05 | 88.8K بازدید | 58 دیدگاه

یادداشت؛ بهانه‌های غیرفنی برای توجیه شکست ممنوع

الهلال در بازی مقابل پرسپولیس ارایه گر بازی بهتری بود و مزد برتری خود را با 3 گل گرفت.

یادداشت؛ بهانه‌های غیرفنی برای توجیه شکست ممنوع 

به گزارش "ورزش سه"، در آمار مربوط به مالکیت بازی الهلال برتری محسوسی نسبت به پرسپولیس ندارد اما واقعیت این است در شکل بازی و امید به گل حریف آبی‌پوش تیم شایسته تری برای پیروزی بود و به آنچه که استحقاش را داشت دست پیدا کرد.

 

بعد از این بازی یحیی گل محمدی به درستی از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد و به درستی مسئولیت شکست را به گردن گرفت. اینطور مواقع یک جمله به اشتباه می گویند. این شکست چیزی از ارزش های پرسپولیس کم نکرد؛ بالعکس این شکست موجب شد تا تیم یحیی گل محمدی از نزدیک شدن به یک افتخار بزرگ یعنی حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا محروم شود. اما فوتبال ادامه دارد. پرسپولیس بازی را باخت اما آینده را نه و می تواند از همین امروز برای تبدیل شدن به یک تیم بهتر تلاش کند. 

 

 

با یک شکست پرونده پرسپولیس بسته نمی شود و الهلال هم با این برد به همه آنچه که در ذهن ترسیم کرده دست نخواهد یافت. مهم ادامه مسیر است. در این بین چیزی که می تواند به پرسپولیس برای تبدیل شدن به یک تیم بهتر کمک کند  اشاره به واقعیت هاست و تلاش برای برطرف کردن نقطه ضعف هاست. اگر قرار باشد برای توجیه این شکست بهانه های غیر فنی تراشیده شود این شکست تکرار خواهد شد. در آینده ای نزدیک و دوباره. 

 

الهلال بهتر از پرسپولیس برای این بازی آماده شده بود. این به نوع برنامه ریزی فدراسیون فوتبال عربستان برای برگزاری لیگ برتر هم بر می گردد. الهلال از کوران بازی ها وارد مسابقات شد اما لیگ برتر ایران تازه 27 مهر آغاز می شود. در فوتبال ایران گاهی بازی های لیگ برتر را تعطیل می کنند که نکند بازیکنی در مسابقات باشگاهی آسیب ببیند. متاسفانه تیم ها هم موافق این شکل از برنامه ریزی هستند؛ الهلال تاکتیک و چینش بهتری را برای بازی انتخاب کرد. الهلال از نظر روحی و روانی به مراتب تیمی سر و حال تر از پرسپولیس بود و ... همه این ها باید واکاوی و تلاش برای برطرف کردن آن آغاز شود. 

 

پرسپولیس در سال های اخیر و در همین فضا دو بار به دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده بود  و اینبار هم می توانست در ادامه روند گذشته سیر صعودی داشته باشد اما اینبار متوقف شد. همه اینها دلیل فنی دارد و برای برطرف کردن اشتباهات فنی باید تلاش کرد. بهانه جویی برای توجیه شکست تنها یک دستاورد به دنبال خواهد داشت؛ ماندگاری نقاط ضعف.

دیدگاه‌ها