کد خبر : 1786074 | 25 مهر 1400 ساعت 13:31 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

کاظمی پور؛ از تیرو کمان تا معاونت ورزش زنان

مریم کاظمی‌پور با سابقه نایب‌رئیسی در فدراسیون تیروکمان جانشین فرهادی‌زاد در معاونت زنان وزارت ورزش شد.

کاظمی پور؛ از تیرو کمان تا معاونت ورزش زنان

به گزارش "ورزش سه"، مریم کاظمی‌پور با هدف بالا بردن انگیزه ورزشکاران، سرپرستی معاونت زنان وزارت ورزش و جوانان را به‌عهده گرفت. بعد از خداحافظی مهین فرهادی‌زاد از این معاونت، کاظمی‌پور به‌عنوان گزینه اصلی حمید سجادی، وزیر ورزش برای جانشینی او مطرح شد و دیروز بعد از ششمین نشست شورای معاونین، وزیر او را به‌عنوان سرپرست معرفی کرد. کاظمی‌پور کارنامه ورزشی پرباری ندارد. تنها ارتباط او با ورزش، نایب‌رئیسی در فدراسیون تیروکمان است. در دوره‌ای که محمود گودرزی وزیر ورزش بود و مرضیه اکبرآبادی معاونت زنان را به‌عهده داشت، کاظمی‌پور نایب‌رئیس فدراسیون تیروکمان در امور زنان شد. او تجربه مدیریتی دیگری هم دارد. کاظمی‌پور مدیر ورزش زنان ستاد کل نیروهای مسلح و مدیر زنان سازمان بسیج ورزشکاران بوده و سابقه همکاری آموزشی و فنی با فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، تیراندازی و تکواندو را دارد.


طبق اطلاعاتی که سایت وزارت ورزش منتشر کرده، کاظمی‌پور دانش‌آموخته رشته علوم ورزشی و تربیت‌بدنی است، گرایش حرکات اصلاحی دارد و پژوهشگر مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) است.


هر چند تحصیلات کاظمی‌پور ورزشی است و دکتری دارد اما به‌خاطر تجربه کم مدیریتی در سطح بالای ورزشی، خیلی‌ها او را ورزشی نمی‌دانند. کاظمی‌پور دیروز بعد از گرفتن حکم سرپرستی معاونت ورزش زنان، در نخستین برنامه ورزشی حاضر شد.


دیروز مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک برگزار شد و کاظمی‌پور به همراه سجادی، وزیر ورزش به این مراسم رفت. او درباره مسئولیت جدیدش به خبرنگاران گفت: «در این حوزه تلاش‌های زیادی انجام شده است و ما نیز هدفمند در این مسیر حرکت می‌کنیم. اقداماتی که در حوزه استعدادیابی و قهرمانی شده است، تداوم می‌یابد. هدف اصلی ما افزایش انگیزه میان ورزشکاران است و امیدواریم همانطور که در تیروکمان حرکات زیادی را شروع کردیم، در حوزه زنان وزارت ورزش هم شروع دوباره‌ای داشته باشیم.» کاظمی‌پورگفت برنامه‌های زیادی برای ورزش زنان دارد و هفته آینده آنها را اعلام می‌کند.

دیدگاه‌ها