کد خبر : 1786234 | 26 مهر 1400 ساعت 09:28 | 12.1K بازدید | 1 دیدگاه

بازگشت به اسپانیا در هیئت ستاره رسانه‌ای

لینه‌کر به کمک لالیگا می‌شتابد

گری لینه‌کر، ستاره سابق بارسلونا، بار دیگر به فوتبال اسپانیا برگشته و قصد دارد این بار در عرصه رسانه‌ای با نام لالیگا بدرخشد.

لینه‌کر به کمک لالیگا می‌شتابد

به گزارش "ورزش سه"، گری لینه‌کر با دو استعداد ذاتی متولد شد. اول استعدادی استثنایی برای چسباندن توپ‌ها به تور دروازه که باعث شد او به بهترین گلزن جام جهانی 1986 تبدیل شود و در همان تابستان به عنوان چهره‌ای بین المللی به بارسلونا بپیوندد. 


دومی استعدادی ذاتی در زمینه گزارش‌های داغ و جذاب که باعث شد او به یکی از معروف‌ترین مجری‌های تلویزیون بریتانیا تبدیل شده و بار دیگر به عنوان یک ستاره اما این بار در عرصه رسانه به فوتبال اسپانیا برگردد. 
این مرد انگلیسی به تازگی به عنوان سفیر لالیگا انتخاب شد و اولین فصل حضورش به عنوان مجری و مفسر در لالیگا تی وی را آغاز کرده، کانال تلویزیونی که دو سال پیش در انگلیس و ایرلند راه‌اندازی شد و به پخش زنده مسابقات و برنامه‌های 24 ساعته مربوط به فوتبال اختصاص دارد. او حالا یک خرید جذاب رسانه‌ای است. 


شخصیت‌های کمی مانند لینه‌کر توانسته‌اند به اندازه موفقیت در زمین، روی صحنه نیز موفق باشند. او از قرار گرفتن در جایگاه سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی انگلیس به مجری تبدیل شده که بیشتر از هر فرد دیگری اجرای برنامه Match Of The Day  را برعهده داشته است. این برنامه ورزشی شبکه بی بی سی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی است که از سال 1999 پخش شده است. 


هرچند او مدعی است که اوایل دورانش چندان خوب نبوده اما واقعیت این است که او حالا در دوران اوجش قرار دارد و طعنه‌های فوق العاده‌ای را به کار می‌گیرد که به گفته خودش از پدری به ارث برده که تمام روز «مانند یک بریتانیایی واقعی» در حال خنده بوده است و همین ویژگی او را به قهرمانی تبدیل کرده که میکروفونی در دست دارد.

 

1655258


معروف‌ترین طعنه او شاید همان جمله‌ای باشد که او در ورزشگاه دل آلپی در تورین از آن استفاده کرد. او پس از شکست در نیمه نهایی جام جهانی 1990 برابر آلمان گفت:« فوتبال ورزش ساده‌ای است: 22 مرد به مدت 90 دقیقه دنبال یک توپ می‌دوند و در آخر آلمان همیشه پیروز می‌شود.»


او در این باره گفت:« من در زمان رشد تلویزیون به آن پیوستم. من می‌خواستم متفاوت باشم و شوخ طبعی را به تلویزیون اضافه کنم. این که بگویم این بازیکن خوب بازی کرد و آن بازیکن خوب نبود از نظر من کسل کننده به نظر می‌رسید. من در برابر دوربین‌ها آرام‌تر هستم و لحظات بهتری را سپری می‌کنم. در عین حال حتی اگر اشتباه کنم هم برای کسی اهمیت ندارد. این شبیه به کار قبلی‌ام نیست که از دست دادن یک پنالتی روی زندگی مردم تاثیرگذار باشد. البته هیچ چیز با احساس گلزنی در دیداری مهم قابل مقایسه نیست.»


او علاوه بر ارزش و انرژی بیش از حدی که دارد، حالا در تلویزیون، رادیو و رسانه‌های نوشتاری کار می‌کند و علاوه بر این، صفحه توییترش هشت میلیون دنبال کننده دارد و گاهی تیتر رسانه‌ها بیشتر از اتفاقات داخل زمین، به اظهارات او در صفحه توییترش اختصاص دارد. 


او می‌گوید که امضای قراردادش با لالیگا بسیار ساده بوده است. راجر بروسل، مدیر تولید محتوا  و برنامه‌ریزی این سازمان، در این باره می‌گوید:« ما مدت‌هاست در ارتباط هستیم و همه چیز خیلی آسان بود. مدت‌ها بود که او علاقه زیادی به امضای قرارداد داشت چون یکی از بزرگترین هواداران فوتبال اسپانیاست و رابطه خوبی با بارسا دارد. این اتفاق برای ما هم حرکت رو به جلوی مهمی بود تا کسی را داشته باشیم که از محبوبیت رسانه‌ای و اطلاعات فوتبالی او برخوردار است.»

 

1655261


این شخصیت محبوب با فروتنی خاصی می‌گوید که فقط افراد مسن‌تر در بارسلونا او را به خاطر دارند. مردمی با سن خاص که هنوز کسی که قهرمان شهر در شب 31 ژانویه 1987 بود را می‌شناسند، شبی که او در نوکمپ سه گل برابر رئال مادرید به ثمر رساند. 


اما شبی وجود ندارد که 32 سال پس از جدایی از بارسایی که او در آن 52 گل به ثمر رساند، این «مکان فوق العاده» هنوز تاثیر خودش روی او را دارد. لینه‌کر که سه فصل حضورش در نوکمپ کافی بود تا به خوبی اسپانیایی حرف بزند می‌گوید:« من دوستان زیادی در آنجا دارم و مردم همیشه با من بسیار مهربان هستند.»


این بازیکن سابق بارسا که دو توپ نقره‌ای و برنزی در ویترین افتخاراتش دارد چرا که در دهه 1980  1990 موفق شد به عنوان دومین و سومین بازیکن برتر اروپا انتخاب شود، از ماه سپتامبر با چند نفر از فوبالیست‌های درخشان سابق روی صحنه می‌رود. آلبرت چاپی فرر، آیتور کارانکا، گوستاو پویت یا گایزکا مندیتا، نام‌هایی هستند که تجربه حضور در اسپانیا و انگلیس را داشته‌اند و او در پخش مسابقات لالیگا و برنامه‌های تحلیلی تهیه شده به زبان انگلیسی از استودیو مدیاپرو در بارسلونا با آنها همکاری دارد. 


این ستاره تلویزیون از این که جو دوستانه رختکن را بار دیگر با چنین همکاران خوبی تجربه می‌کند خوشحال است و پیش بینی می‌کند که هیجان بسیاری در طول فصل جاری در پیش خواهد بود. او می‌گوید:« تعداد زیادی از بازیکنان جوان بسیار جذاب و دلگرم کننده هستند. بازیکنانی چون پدری، والورده و فرنکی دی یونگ. من فکر می‌کنم آنها ترکیب بسیار خوبی با بازیکنان باتجربه‌تر هستند. این رقابتی است که استعداد بسیاری در آن جریان دارد.


نویسنده: راجر ساباتس
منبع: ال پائیس
ترجمه: مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها