کد خبر : 1786253 | 26 مهر 1400 ساعت 11:03 | 18K بازدید | 25 دیدگاه

تصمیم مهم برای تبدیل شدن به نقش اول

رونالدو، بهترین الگوی امباپه برای درخشش در رئال

کیلیان امباپه، مهاجم پاری سن ژرمن، از کودکی کریستیانو رونالدو را به عنوان الگو قبول داشته و به نظر می‌رسد که این موضوع در زندگی حرفه‌ای نیز صدق می‌کند.

رونالدو، بهترین الگوی امباپه برای درخشش در رئال

به گزارش "ورزش سه"، در میان تمامی بحث‌ها درباره تلاش پاری سن ژرمن برای متقاعد کردن امباپه به امضای قرارداد جدید با این باشگاه به جای پیوستن به رئال مادرید، فقط بحث پول مطرح نیست. این تیم فرانسوی در حال حاضر یکی از قوی‌ترین تیم‌های اروپایی را در اختیار دارد و به نسبت شرایط رئال در حال حاضر، گزینه محتمل‌تری برای قهرمانی در لیگ قهرمانان است.

نباید این واقعیت را نیز از یاد برد که پی اس جی در سال‌های اخیر در اروپا عملکرد بهتری داشته است: آنها در فصل 20-2019 به فینال رسیدند اما در برابر بایرن شکست خوردند و در فصل 21-2020 نیز در نیمه نهایی حضور داشتند. در این فصل رئال نیز در آستانه صعود به فینال بود اما آنها در فصل پیش از آن در مرحله یک هشتم حذف شده بودند.

 

1655292

 

اگر از این منظر به قضیه نگاه کنیم، پی اس جی در حال حاضر شرایط بهتری دارد و گزینه بهتری برای رقابت در لیگ قهرمانان به حساب می‌آید. آنها در کنار منچسترسیتی و بایرن مونیخدیکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جاری هستند. این در حالی است که رئال در این فهرست در رده هفتم قرار گرفته که تقریبا هم رده با یوونتوسی است که این روزها شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

اما به نظر نمی‌رسد که این واقعیت تاثیر چندانی روی امباپه داشته باشد. مادر این بازیکن نیز چند روز قبل مدعی شده بود:« چهار سال پیش، رئال جذاب‌تر از پی اس جی بود اما ما آنها را انتخاب کردیم. میلیان در این تابستان خودش انتخاب کرد که به رئال برود تا به رویاش جامه عمل بپوشاند. اگر کیلیان به همراه سه یا چهار بازیکن دیگر به رئال ملحق شود، این تیم دیگر تیم سابق نخواهد بود. کیلیان می‌خواهد در مرکز یک پروژه ورزشی باشد. او به چالش‌های مداوم احتیاج دارد.»

و امباپه همچنین از کریستیانو رونالدو، الگوی قدیمی خود، الهام می‌گیرد.

بیاید به خاطر بیاوریم: کریستیانو در سال 2009 از منچستریونایتد به رئال مادرید ملحق شد، در آن زمان رئال 9 قهرمانی در اروپا داشت و منچستریونایتد سه قهرمانی. اما شرایط در آن بازه زمانی متفاوت بود. رئال مادرید پنج فصل در مرحله یک هشتم حذف شده بود اما یونایتد در فصل 07-2006 در نیمه نهایی حضور داشت، قهرمان فصل 08-2007 بود و در فصل 09-2008 نیز نایب قهرمان شده بود.

 

1655291

 

رونالدو در فصل اول حضورش نیز چندان موفق نبود و آنها بار دیگر در مرحله یک هشتم برابر لیون حذف شدند اما زمان نشان داد که او بهترین تصمیم را گرفته است. این فوق ستاره پرتغالی 9 سال با پیراهن رئال مادرید به میدان رفت و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان به دست آورد و چهار سال دیگر نیز در نیمه نهایی حضور داشت.

در واقع کریستیانو به برنابئو رفت تا به مرکز اصلی پروژه ورزشی رئال تبدیل شود و با این که کمی دیر جواب گرفت اما در نهایت ثمره تصمیمش را با ثبت چهار قهرمانی در اروپا در کارنامه‌اش دید.

در آن زمان رئال مادرید بازیکنان درخشان بسیاری مانند بنزما، کاکا، ژابی آلونسو، دی‌ماریا، اوزیل، بیل، ایسکو، کروس، مودریچ، کاسمیرو و موراتا را در اطراف رونالدو قرار داده بود و این انتظاری است که امباپه نیز دارد. او می‌داند که اگر به این تیم ملحق شود به خورشیدی تبدیل خواهد شد که سایر ستاره‌های آسمان رئال باید در اطراف او به حرکت دربیایند.

این خواسته‌ای بود که او در تمام این سال‌ها در پاریس داشت اما پاری سن ژرمن درست در جهت عکس حرکت کرد. آنها قرارداد نیمار را تمدید کردند و لیونل مسی را به خدمت گرفتند تا امباپه از نظر اهمیت به رده سوم سقوط کند.

 

1655290

 

امباپه با گل‌های کریستیانو در رئال مادرید بزرگ شد و عکس‌های این بازیکن بر دیوار اتاقش شاهدی بر همین ماجرا است. با انتقال او به رئال در تابستان سال آینده، در واقع رونالدو به آینه‌ای تبدیل خواهد شد که این مهاجم فرانسوی می‌خواهد خودش را در آن ببیند.

 

 

نویسنده: مانو دی خوان

ترجمه: مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها