کد خبر : 1786277 | 26 مهر 1400 ساعت 12:49 | 51.6K بازدید | 6 دیدگاه

علیرضا بهبودی و چالش های 43 سالگی و والیبال

هشدار کاپیتان: مراقب صابر کاظمی باشید!

علیرضا بهبودی در 43 سالگی کاپ قهرمانی باشگاههای آسیا را بالای سر برد و همچنان به مسیر خود در والیبال ادامه می دهد.

هشدار کاپیتان: مراقب صابر کاظمی باشید!

به گزارش "ورزش سه"، پاسور باتجربه والیبال ایران با وجود جدایی از فولاد سیرجان و پیوستن به شهرداری ارومیه، به عنوان یار کمکی و البته کاپیتان تیم سابق خود را در جام باشگاههای آسیا همراهی کرد؛ اتفاقی که با قهرمانی فولاد سیرجان در تایلند همراه شد. 


علیرضا بهبودی که در 43 سالگی همچنان با انگیزه در زمین والیبال به میدان می رود و یکی از ستاره های تیم باشگاهی خود هم به حساب می آید، بعد از قهرمانی در قاره کهن در گفت و گو با "ورزش سه" درباره این مسابقات و شرایط خودش به صحبت پرداخت.


شرق آسیایی ها از العربی قوی تر نبودند
قهرمانی در باشگاههای آسیا، پاداش قهرمانی در لیگ ایران است. درسال های اخیر والیبال ایران حرف اول را در آسیا زده و این بار هم با تیم فولاد سیرجان توانستیم عناون قهرمانی را کسب کنیم. با اینکه تیم های کره، ژاپن و چین به مسابقات نیامده بودند، اما مطمئنا تیم های باشگاهی این کشورها هم از العربی قطر که اکثر بازیکنانش خارجی بودند، قویتر محسوب نمی شدند. تیم قطر که از بازیکنان تبعه استفاده می کند، شاید فقط یکی، دو بازیکن قطری در ترکیبش داشت، اما ژاپنی ها معمولا یکی، دو بازیکن خارجی دارند. 


بازیکنان خارجی العربی کارمان را سخت کردند
العربی قطر دو بار در این مسابقات مقابل ما قرار گرفت و هر دو بار هم شکست خورد. اگر تیم قزاقستان هم به فینال آمده بود، آن ها نیز تیم قدرتمندی بودند. سیچلو، مربی آرژانتینی سابق والیبال ایران روی نیمکت العربی بود و بازیکنان خارجی این تیم کار را برای ما سخت کرده بودند. خدا را شکر که توانستیم با جام قهرمانی به تهران بازگردیم. 

 

1655340


شاید در جام باشگاههای جهان هم کنار فولاد باشم
مراسم استقبال خوبی از ما در فرودگاه برگزار شد و از این بابت از فدراسیون تشکر می کنم. این اتفاق باعث دلگرمی ما و مسئولان تیم فولاد سیرجان بود. فکر می کنم چند ماه دیگر مسابقات جام باشگاههای جهان هم برگزار می شود که فولاد باید به نمایندگی از آسیا در آن رقابت ها هم شرکت کند. اگر لیگ را تعطیل کنند، من می توانم در کنار تیم فولاد سیرجان باشم. باید از باشگاه شهرداری ارومیه هم تشکر کنیم که اجازه داد من و صابر کاظمی در کنار تیم فولاد در این رقابت ها باشیم. 


تا زمانی که بازیکن ذخیره نشوم، بازی می کنم
شاید این جمله که سن فقط یک عدد است، کلیشه ای شده باشد، اما بازیکنانی داشتیم که در 25 سالگی از والیبال خداحافظی کردند و بازیکنانی هم داشتیم که تا 45 سالگی بازی کردند. همه چیز به شرایط زندگی کردن یک ورزشکار حرفه ای مرتبط است. من همیشه گفتم عاشق والیبال هستم و البته تا زمانی به بازی کردن ادامه می دهم که برای تیمم تاثیرگذار باشم. نمی خواهم با این سن و سال بازیکن ذخیره باشم یا در لیگ های دسته پایین تر بازی کنم. 


مربیگری برایم وسوسه انگیز نیست
مطمئنا بعد از اینکه والیبال را کنار بگذارم، مربی می شوم. در این سال ها نه فرصت داشتم سراغ شغل دیگری بروم و نه به آن فکر کردم. زندگی من با والیبال گره خورده است. مربی شدن برایم چندان وسوسه انگیز نیست. شاید خیلی از همبازیان قدیمی ام الان مربی هستند، اما من هم به موقعش وارد این عرصه خواهم شد. 


فدراسیون والیبال باید از صابر کاظمی مراقبت کند
صابر کاظمی بازیکن فوق العاده ای است و در این تورنمنت هم خیلی به ما کمک کرد. او قبل از رقابت ها مصدوم بود و با تلاش زیاد خودش را رساند. اما این را بگویم که باید مراقب صابر کاظمی به عنوان یک ستاره جوان باشیم. شاید قبلا ستاره هایی مثل بهنام محمودی، محمد سلیمانی و محمد محمدکاظم را خیلی زود از دست دادیم چون در همه تورنمنت ها از آن ها استفاده کردیم. این وظیفه فدراسیون والیبال است که از صابر و امثال او مراقبت کند. 

 

1655342


بزرگترها و دوستان باید به صابر کمک کنند
صابر در سن و سالی نیست که به درک کامل از این موضوع رسیده باشد که حتما نباید در همه تورنمنت ها حاضر باشد. فدراسیون، باشگاهها، دوستان و بزرگترها باید از چنین سرمایه هایی محافظت کنند. امسال را با خیر و خوشی رد کردیم، اما باید اجازه دهیم بازیکنانی مثل صابر ریکاوری کنند تا 10 سال از او در سطح تیم ملی استفاده کنیم. این ها سرمایه های والیبال هستند. 


این ستاره باید به تیم های بزرگ اروپایی برود

صابر کاظمی یک استثنا است و در این سن و سال هوش بسیار بالایی دارد. او از خطه ای آمده که مهد والیبال است. البته لژیونر شده و با مربیان داخلی و خارجی زیادی کار کرده که این هم روی کارش تاثیرگذار بوده است. او این فصل تصمیم گرفته در لیگ ایران بازی کند، اما من معتقدم بازیکنی مثل صابر باید لژیونر شود و در تیم های بزرگ اروپایی بازی کند. فدراسیون هم باید به این بازیکن کمک کند چون صابر توانایی سرشاخ شدن با بازیکنان بزرگ اروپا را هم دارد.

دیدگاه‌ها