کد خبر : 1786278 | 26 مهر 1400 ساعت 12:50 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

۸۵ میلیون پشت این تیم هستند

ماریون توت: کار با اسکوچیچ مایه افتخار من است

ماریون توت، مربی تیم ملی ایران، معتقد است که رویارویی احتمالی این تیم با تیم ملی کرواسی در جام جهانی قطر بسیار به یادماندنی خواهد شد.

ماریون توت: کار با اسکوچیچ مایه افتخار من است

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2022 که سال آینده به میزبانی قطر برگزار خواهد شد می‌تواند افتخاری قابل توجه برای فوتبال کرواسی به همراه داشته باشد، چرا که آنها جدای از تیم ملی کشورشان با هدایت زلاتکو دالیچ، ممکن است دو نماینده دیگر نیز در این رقابت‌ها داشته باشند. تیم ملی ایران که هدایتش بر عهده دراگان اسکوچیچ است و تیم ملی عمان که برانکو ایوانکوویچ روی نیمکتش قرار دارد. 


عمان در گروهش شرایط خوبی دارد و تنها سه امتیاز کمتر از استرالیای رده دومی دارد اما در گروه دیگر مرحله انتخابی آسیا، دراگان اسکوچیچ موفق شده روی نیمکت تیم ملی ایران دست به کار بزرگی بزند. او از زمان حضور روی نیمکت این تیم موفق شده در 11 بازی 10 پیروزی و یک تساوی به دست آورد. 


اسکوچیچ زمانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد که ایران شرایط خوبی نداشت و ممکن حتی به مرحله نهایی انتخابی نیز صعود نکند اما فداکاری، تلاش و پشتکار شرایط را تغییر داد. ده پیروزی متوالی و یک تساوی برابر کره جنوبی باعث شده که ایران مدعی اصلی صعود به جام جهانی 2022 در گروه آ باشد. 


ماریون توت، مربی 45 ساله کروات و دست راست اسکوچیچ، نیز نقش مهمی در روند موفقیت‌های این تیم روی نیمکت تیم ملی ایران داشته است. او گفتگوی مفصلی با یکی از سایت‌های کرواسی انجام داده که در زیر می‌خوانیم.

 

چطور شما و دراگان اسکوچیچ موفق شد سطح تیم ملی را تا این اندازه بالا ببرید؟
اسکوچیچ مربی حرفه‌ای با تجربه مربیگری بالا است. او مردی فوق العاده است، بنابراین کار با او یک قدم رو به جلو برای من بود. پروژه حضور ایران در جام جهانی 2022 قطر نیازمند یک مربی حرفه‌ای باتجربه و جسور بود، بنابراین ما سر راه یکدیگر قرار گرفتیم. این باعث افتخار من است چون کار با چنین مردی بسیار لذتبخش است.

 

توضیح بیشتری درباره تیم ایران به ما بده که ستاره‌های و بازیکنان نام آشنایی چون صادق محرمی از دیناموزاگرب در ترکیبش دارد.
ایران تیمی عالی دارد که بسیاری از آنها در خارج از کشور بازی می‌کنند. بعضی از آنها عملکرد خوبی در اروپا دارند مانند  طارمی از پورتو، آزمون از زنیت، جهانبخش از فاینورد، انصاری‌فرد از آ.ا.ک، محرمی از دینامو و بسیاری دیگر. قرار دادن این بازیکنان در کنار هم گاهی سخت‌ترین وظیفه ما است. ما در این کار موفق شدیم و حالا با قدرت به سمت هدف پیش می‌رویم.

 

1655345

 

شرایط لیگ ایران که اکثر بازیکنان تیم ملی در آن توپ می‌زنند چطور است؟ ما می‌دانیم که مربیان کروات نتایج بسیار خوبی در این لیگ کسب کرده‌اند و نام بعضی از آنها در تاریخ باشگاه‌ها ماندگار شده است.
لیگ ایران یکی از قوی‌ترین لیگ‌های آسیاست که بازیکنان با استعداد و هواداران پرشوری دارد. پرسپولیس که دوران درخشانی تحت هدایت ایوانکوویچ داشت و استقلال، فولاد و سپاهان بزرگترین تیم‌ها هستند و رقابت آنها لیگ را بسیار جذاب کرده است. چندین نفر از مربیان کروات کارهای بزرگی در این لیگ انجام دادهاند و من نمی‌توانم از تمامی آنها نام ببرم چون ممکن است نام کسی از قلم بیفتد. 

 

مهم نیست چقدر داستان‌هایی درباره ایران بشنویم، این کشور برای بسیاری از ما کشوری بیگانه است. تجربه تو چطور بوده است؟
ایران کشوری زیباست که مکان‌های بسیاری برای تماشا دارد. زندگی در ایران زیباست، تهران شهر بزرگی است و هر چیزی که یک فرد به آن نیاز داشته باشد در آن هست. این شهر پر از پارک‌، مکان‌های پیک‌نیک، رستوران‌های عالی و مراکز خرید است. ما نزدیک کمپ تیم ملی زندگی می‌کنیم و روزهای کاری ما پر از انجام وظایف مختلف است. 

 

ما بارها شنیدیم که هواداران ایرانی بسیار پرشور هستند و این موضوع به طور خاص درباره باشگاه‌ها صادق است. اما شما هدایت تیم ملی کشور را برعهده دارید که تمامی کشور از آن حمایت می‌کنند، پس فشار بیشتر است؟
(می‌خندد) البته. و این فشار بسیار زیاد است چون 85 میلیون نفر پشت این تیم هستند که گاهی در رقابت‌های بزرگ به میدان می‌رود و آنها به آن عادت دارند. رسانه‌های بی‌شماری نیز در این کشور هستند که گاهی ممکن است عملکرد منفی داشته باشند اما در حال حاضر تعداد زیادی از آنها از ما حمایت می‌کنند.


احتمالا اطلاع دارید که کرواسی در دو بازی آینده فرصت صعود به جام جهانی را دارد.  البته که این کار نیاز به تلاش بسیاری دارد اما خوش‌بین هستیم. ودر قطر ممکن است دو سرمربی کروات با هم روبرو شوند...
کرواسی به جام جهانی صعود خواهد کرد اما این مسیر ممکن است بسیار دشوار باشد. ما تیم خوبی داریم که آرام آرام در حال تبدیل شدن به تیمی جدید است، بسیاری از بازیکنان جوان در حال تبدیل شدن به رهبران تیم هستند. من خوش بین هستم حتی اگر صعود نیازمند انجام بازی‌ بیشتر باشد. و پس از آن اگر ایران و کرواسی با هم برخورد کنند، انتظار رویارویی فوق العاده و بازی را دارم که همه ما برای مدتی طولانی به خاطر خواهیم آورد.

دیدگاه‌ها