کد خبر : 1786285 | 26 مهر 1400 ساعت 13:16 | 317.8K بازدید | 103 دیدگاه

محرمی نشان می‌دهد چه فوتبالیست بزرگی است؛

گریه دراگان اسکوچیچ سر بازی پرسپولیس!

دراگان اسکوچیچ با تمجید از مردم ایران می‌گوید که آنها ملتی شگفت انگیز هستند اما تصویری متفاوت از ایرانیان در اذهان ایجاد شده است.

گریه دراگان اسکوچیچ سر بازی پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، سرمربیگری در ایران سبب شده تا توجه بسیاری از رسانه‌های کروات به دراگان اسکوچیچ جلب شود و حالا در تازه‌ترین مصاحبه، وبسایت «vecernji» به سراغ اسکوچیچ رفته و گفتگویی را با او انجام داده است.

 

خبرنگار این وبسایت در مقدمه مصاحبه نوشته: «پس از تساوی برابر سختترین حریف، اسکوچیچ به سیر شکست ناپذیری خود روی نیمکت تیم ملی ایران ادامه می‌دهد.»

 

1655360

 

در ادامه و پیش از طرح سوال اول آمده: «او زمانی سرمربی تیم ملی شد که ایران با هدایت ویلموتس دو شکست از چهار بازی را تجربه کرده بود. اما او در 11 بازی، 10 پیروزی به دست آورد و در 8 بازی کلین شیت کرد تا با آمار 30 گل زده و 3 گل خورده، پیشتاز مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی باشد.»

 

خبرنگار: راز احیای تیم ملی با سرمربیگری شما چیست؟
اسکوچیچ: مهمترین چیز این است که ما روی کیفیت و جزئیات کار کنیم. البته حضور 7 ساله من در لیگ ایران سبب شده تا نسبت به فوتبال ایران و بازیکنانش شناخت پیدا کنم. اما باید بگویم کار باکیفیت کادرفنی و مربیانم از جمله ماریو تات و ملادن زگانیر عامل اصلی این نتایج بوده‌اند.

به نوشته این وبسایت ایران در حال حاضر یکی از بهترین نسلهای تیم ملی را در اختیار دارد: «آنها در رتبه بیست و دوم رنکینگ فیفا هستند و تنها پنج رده با کرواسی اختلاف دارند. بهترین جایگاه تیم ملی در رنکینگ فیفا به سال 2005 برمی‌گردد؛ زمانی که بازیکنان افسانه‌ای مثل علی کریمی، علی دایی و... در تیم ملی حضور داشتند و هدایت تیم برعهده برانکو ایوانکوویچ بود. در ایران علاوه بر این دو، استانکو پوکله پوویچ، میروسلاو بلاژوویچ و تومیسلاو ایویچ نیز سرمربی بودند.» با این توصیف خبرنگار به سراغ سوال بعدی رفته است.

 

خبرنگار: آیا پیش از حضور در ایران، با کسی مشورت کردید؟
اسکوچیچ: قبل از حضور در تیم ملی با کسی تماس نگرفتم و مشورتی نکردم اما الان شرایط خوبی داریم و با برخی از مربیان در ارتباطیم. شاید نزدیکترین شخص به من، زلاتکو کرانچار بود که واقعا یک انسان بود. من در ایران بودم که شنیدم او فوت کرده و تمام شب را گریه کردم. بعد از ظهر برای تماشای بازی پرسپولیس به ورزشگاه رفتم و کمی آرام‌تر بودم اما وقتی چشمم به تصویری از او در ورزشگاه افتاد، دوباره گریه کردم. وقتی من و برانکو برای تماشای یک مسابقه لیگ قهرمانان به قطر رفتیم و کرانچار شنید که ما آنجاییم، ضیافت بزرگی را برای ما ترتیب داد و استقبال گرمی داشت. این ربطی به فوتبال و تاکتیک ندارد، این مرد به عنوان یک انسان فوق العاده بود.

 

خبرنگار: تیم شما چندین لژیونر مشهور دارد؛ علیرضا جهانبخش (فاینورد)، سردار آزمون (زنیت)، مهدی طارمی (پورتو) و البته صادق محرمی (دینامو).
اسکوچیچ: من "موهو" را از 16 سالگی می‌شناسم. چون وقتی در ملوان سرمربی بودم، او در تیم حضور داشت. او در آن زمان چیزهای زیادی را به ما نشان داد و اکنون در حال تبدیل شدن به یک بازیکن ممتاز در فوتبال است. محرمی هنوز در دیناموزاگرب به خاطر مصدومیت و شرایط نتوانسته تمام توانش را نشان دهد اما اگر همه چیز خوب پیش برود، او به زودی نشان می‌دهد که چه فوتبالیست و مرد بزرگی است.

 

خبرنگار: به نظر شما تفاوت فوتبال در ایران و کرواسی چیست؟
اسکوچیچ: فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فردی و از نظر فیزیک بدنی در سطح بالایی قرار دارند. اما آنچه که فاقدش هستند و البته در حال پیشرفت‌اند، مسائل تاکتیکی است. آنها هنوز آنقدر خوب نیستند اما وقتی به چشم انداز آینده نگاه می‌کنیم این چیزی است که می‌توانند در آن بیشتر پیشرفت کنند، بیشتر بیاموزند و خود را بالاتر ببرند. اروپایی‌ها همیشه از نظر تاکتیکی در سطح خوبی بودند و از آنجا که ایران بازیکنان زیادی در اروپا دارد، این موضوع به آرامی در حال تغییر است.

 

خبرنگار: قبلا در این مورد صحبت کردید اما ما علاقه مندیم درباره ذهنیت شما در مورد ایرانیان بدانیم. چون بسیاری از مردم ما تفاوت عرب و ایرانی را نمی‌دانند.
اسکوچیچ: اولین ویژگی ایرانیان که بسیار خاص است، «میهمان نوازی استثنایی» است. من همیشه در اولین چیز برای توصیف ایران، این را می‌گویم و برای کرواتها توضیح می‌دهم. به دلیل عدم درک و آگاهی، تصویری نادرست از ایرانیان در اذهان ایجاد شده است. هنگامی که به ایران می‌آیید متوجه می‌شوید که چه ملت شگفت‌انگیزی هستند و چقدر به دیگران احترام می‌گذارند و برای آنها ارزش قائلند.

 

1655359

 

دیدگاه‌ها