کد خبر : 1786317 | 26 مهر 1400 ساعت 16:03 | 19.5K بازدید | 8 دیدگاه

کاپیتان‌های ۱۶ تیم لیگ برتری فوتبال ایران

در این گزارش کاپیتان های 16 تیم لیگ برتری را به شما معرفی می کنیم.

کاپیتان‌های ۱۶ تیم لیگ برتری فوتبال ایران

 

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فوتبال ایران از فردا بیست و یکمین فصل خود را آغاز خواهد کرد. با توجه به اینکه لیگ بیستم در زمان مقرر شروع نشد و پایان آن هم به طبع در زمان تعیین شده نبود، این فصل هم با تاخیری قابل توجه به جای اواسط تابستان در روزهای پایانی ماه اول پاییز شروع می شوند و تیم ها بعد از پشت سر گذاشتن دوران آماده سازی خود، مهیای شروع کار هستند؛ تیم های ماشین سازی و سایپا دو تیمی هستند که فصل گذشته به دسته یک سقوط کردند و هوادار و فجر سپاسی به عنوان تازه واردهای لیگ برتر، جای این دو تیم را در فصل جدید خواهند گرفت.

 

با خوابیدن تب و تاب نقل و انتقالات و برگزاری بازی های دوستانه و اردوهای آماده سازی، سرمربیان تیم ها تقریبا ترکیب ایده آل خود را برای فصل 01-1400 چیده اند و آماده اند تا با برگزاری بازی های هفته های نخست، این ترکیب ها را امتحان کرده و در مسیر طولانی لیگ، تیم خود را برای کسب نتایج دلخواه راهی زمین کنند. یکی از جذاب ترین سوژه هایی که در ابتدای هر فصل و چنین مقاطعی می توان به آن پرداخت، بحث کاپیتانی تیم های لیگ برتری است. بعضی از تیم ها کاپیتان های فصل قبل شان را خواهند داشت اما بعضی ها با جذب نفراتی باتجربه تر و یا جدایی کاپیتان های اول شان، بازوبند را در اختیار بازیکنی جدید قرار خواهند داد.

 

در ادامه نگاهی داریم به کاپیتان های 16 تیم حاضر در لیگ بیست و یکم: (به ترتیب حروف الفبا)

 

آلومینیوم: میثم مجیدی
آلومینیوم اراک مثل لیگ بیستم با رسول خطیبی فصل جدید را شروع خواهد کرد. این تیم جزو تیم هایی است که کاپیتان اول خود را حفظ کرده و میثم مجیدی، مدافع باتجربه اراکی ها، مثل لیگ بیستم، بازوبند را به بازو خواهد بست. این بازیکن پس از تمریناتی که در پیش‌فصل زیر نظر کادر پزشکی آلومینیوم انجام داد، هفته گذشته و بعد از ۱۳۵ روز دوباره در شرایط مسابقه قرار گرفت و در یک بازی دوستانه در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به میدان رفت.

 

1655427

 

 

استقلال: وریا غفوری
آبی های پایتخت لیگ بیست و یکم را با فرهاد مجیدی شروع می کنند؛ این ثبات را در کاپیتانی آنها هم شاهد هستیم. وریا غفوری، کاپیتان چند سال اخیر استقلالی ها در لیگ بیست و یکم هم بازوبند را به بازو خواهد بست. بعد از جدایی فرشید اسماعیلی و اضافه شدن روزبه چشمی به نظر می رسد که کاپیتان دوم استقلالی ها هم مشخص شده باشد، البته سید حسین حسینی هم گزینه دیگر آبی ها برای بازوبند در غیاب وریاست.

 

1655426

 

پدیده: سعید جلالی راد
بازوبند کاپیتانی تیم پدیده طی این چند وقت اخیر بارها دست به دست شده است. بعد از اینکه اکبر صادقی در اواخر سال 99 راهی نساجی شد و امین قاسمی نژاد هم در نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و یکم به استقلال پیوست، سعید جلال راد، دروازه بان 27 ساله مشهدی ها که بعد از یک رفت و برگشت دوباره به پدیده برگشت، کاپیتان این تیم در فصل جدید خواهد بود.

 

1655425

 

 

پرسپولیس: سید جلال حسینی
صحبت در مورد بازوبند کاپیتانی تیم پرسپولیس در طول فصل های اخیر، صحبتی تکراری با پاسخی تکراری و کاملا صحیح بوده و هست. سید جلال حسینی، کاپیتان باتجربه سرخ پوشان، پس از درخشش تحسین برانگیزش در لیگ بیستم، این فصل هم در کنار تیم خواهد بود و در حضور وی به نظر نمی رسد که بحثی در مورد کاپیتانی وجود داشته باشد.

 

 

1655424

 

پیکان: حسین پورامینی
حسین پورامینی، هافبک جنوبی پیکان پس از اینکه آرمان قاسمی همراه با مهدی تارتار راهی ذوب آهن شد، به عنوان کاپیتان خودروسازان در فصل جدید انتخاب شد و در این فصل بازوبند را به بازو خواهد بست. او در سومین فصل حضورش در پیکان به عنوان کاپیتان، انگیزه زیادی خواهد داشت تا برای تیمش بدرخشد.

 

 

1655423

 

 

تراکتور: محمدرضا اخباری
ترافیک سنگین کاپیتان های سرشناس در تراکتور باعث شده بود که طی فصل های اخیر نوبت به کاپیتانی ستاره محبوب هواداران نرسد. حضور همزمان شجاعی، دژاگه و حاج صفی در تراکتور، اخباری را به اولویت چهارم کاپیتانی برده بود اما در فصل جدید و در حالی که هیچ کدام از این ستاره ها دیگر در تراکتور نیستند، محمدرضا اخباری شانس این را دارد که به عنوان کاپیتان اول، بازوبند تیم محبوبش را به بازو ببندد.

 

1655422

 

 

ذوب آهن: مسعود ابراهیم زاده
مسعود ابراهیم زاده در چهارمین فصل از حضور خود در تیم ذوب آهن به بازیکنی قدیمی در این تیم تبدیل شده که همراه با سبزهای اصفهانی فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است؛ او از حضور در آسیا تا قرار گرفتن در معرض سقوط را در ذوب آهن بوده و اینک به عنوان کاپیتان در فصل جدید به میدان خواهد رفت. او در اولین فصلی که ذوب آهن بعد از سال ها حدادی فر را ندارد وظیفه سنگینی را به دوش خواهد داشت.

 

1655421

 


سپاهان: جلال الدین علی محمدی
در حالی که پس از حضور احسان حاج صفی در سپاهان، نویدکیا بازوبند کاپیتانی را به این بازیکن داده بود، در فصل جدید جلال الدین علی محمدی  و محمدرضا خلعتبری دو کاپیتان زردپوشان هستند. خلعتبری کاپیتان اول سپاهان در لیگ بیست و یکم است و جلال الدین علی محمدی مثل سال گذشته در غیاب این بازیکن کاپیتان خواهد بود.

 

1655420

 

 

 

صنعت نفت: طالب ریکانی
بحث کاپیتانی در تیم صنعت نفت هم مثل پرسپولیس، جوابی قطعی و بی تردید دارد. طالب ریکانی، ستاره محبوب آبادانی ها که در میانه های فصل گذشته قصد پیشنهادات مالی وسوسه کننده را زد و در نفت ماندنی شد، این فصل هم پیراهن برزیل ایران را به تن کرده و بازوبند کاپیتانی هم مثل سابق به بازو خواهد داشت.

 

1655418

 

 

فجرسپاسی: حمید نعمتی
حمید نعمتی گلزن با تجربه فجرسپاسی که فصل گذشته توانست هفت گل را برای کاکوهای شیرازی به ثمر برساند یکی از نفراتی بود که قرارداد خود را تمدید کرد تا این بار در لیگ برتر پیراهن فجر را به تن کند. نعمتی مثل فصل گذشته که کاپیتان فجر در لیگ یک بود، این وظیفه را در لیگ برتر هم به عهده خواهد داشت.

 

1655417

 

 

فولاد: ایوب والی
ایوب والی به عنوان باسابقه‌ترین بازیکن فولاد خوزستان که کار خود را از تیم‌های پایه این باشگاه شروع کرده بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل پر فراز و نشیب که همراه بود با قهرمانی جام حذفی، در لیگ بیست و یکم هم کنار فولادی ها خواهد بود. در حضور والی، انتخاب کاپیتان اول برای ویسی کار سختی نیست و این بازیکن باتجربه مثل چند سال اخیر بازوبند را به بازو خواهد داشت.

 

1655416

 

 

گل گهر: مهران گلزاری
مهران گلزاری بازیکن 32 ساله ای که از بازیکنان آکادمی گل گهر است و در 10 سال گذشته در ترکیب اصلی تیم بزرگسالان این حضور داشته مثل فصل گذشته و با وجود حضور چهره های شاخص در سیرجان، به عنوان کاپیتان اول گل گهر، بازوبند کاپیتانی را به بازو خواهد داشت.

 

1655415

 

 

مس رفسنجان: مهدی کیانی
مهدی کیانی در هر تیمی که بوده خیلی زود به کاپیتان آن تیم تبدیل شده است. کاراکتر ویژه این بازیکن که باعث شده نقش رهبر را در داخل تیم به خوبی ایفا کند در این اتفاق موثر است. او بعد از اینکه در تراکتور و سپاهان کاپیتانی را تجربه کرد، در نیم فصل دوم لیگ بیستم به مس رفسنجان پیوست و اینک در لیگ بیست و یکم به عنوان کاپیتان اول نارنجی پوشان، بازوبند را به بازو خواهد داشت.

 

1655414

 

نساجی: مسعود شجاعی
مسعود شجاعی بعد از اینکه سه فصل به عنوان کاپیتان در تیم تراکتور حضور داشت، با ترک تبریز راهی قائمشهر شد تا در سال های پایانی فوتبالش، بازی در نساجی را هم تجربه کند. در حضور شجاعی به نظر نمی رسد که کسی ادعای کاپیتانی در نساجی داشته باشد و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، بازوبند را در تیم محبوب مازندران به بازو خواهد داشت.

 

1655413

 

 

نفت مسجدسلیمان: محمد طیبی
محمد طیبی، مدافع 35 ساله بهبانی که سابقه پوشیدن پیراهن اکثر تیم های خطه جنوب از جمله استقلال، فولاد و صنعت نفت را دارد در این فصل با نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر حضور خواهد داشت. با توجه به سابقه و مقبولیت بالای این بازیکن در فوتبال خوزستان، بازوبند کاپیتانی نفت مسجد سلیمان در اختیار او قرار گرفته است.

 

1655412

 

 

هوادار: محمد قاضی
مهاجم 36 ساله هوادار که با جدایی از مس رفسجان در این تیم حضور یافته و شاگرد رضا عنایتی شد، به عنوان باتجربه ترین یار هوادار بازوبند کاپیتانی را به بازو خواهد بست. قاضی که تجربه حضور در اکثر تیم های لیگ برتری را دارد می تواند یک کاپیتان بسیار مفید برای تیم تازه لیگ برتری شده هوادار باشد.

 

1655411

دیدگاه‌ها