کد خبر : 1786468 | 27 مهر 1400 ساعت 12:51 | 7.3K بازدید | 2 دیدگاه

ساحلی‌بازان بدون بازی تدارکاتی مقابل قهرمانان جهان

مدیر تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران می‌گوید با وجود هم‌گروهی این تیم با فینالیست‌های جام جهانی در مسابقات بین قاره‌ای امارات، با دیدگاه دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته وارد این مسابقات می‌شوند.

ساحلی‌بازان بدون بازی تدارکاتی مقابل قهرمانان جهان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای از ۱۵ آبان به میزبانی دوبی و در امارات برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه B با تیم‌های روسیه، ژاپن و پاراگوئه هم‌گروه است. این در حالی است که حدود یک ماه قبل روسیه و ژاپن فینال جام جهانی را در مسکو برگزار کردند. تیم‌های امارات، پرتغال، اسپانیا و سنگال نیز در گروه A این بازی‌ها رقابت خواهند کرد.

دوره گذشته این مسابقات در سال ۲۰۱۹ با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. این مسابقات تاکنون ۹ بار برگزار شده که ایران، برزیل و روسیه هرکدام موفق به کسب سه عنوان قهرمانی شده‌اند.

 

منصور بیک‌وردی درباره حضور تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات بین قاره‌ای امارات و دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته گفت: از خرداد ماه گذشته حضور در این مسابقات را پیش‌بینی کرده بودیم و بر همین اساس کادرفنی برنامه‌ریزی‌های خود را برای شرکت در امارات انجام داد. طی مدت زمان اخیر اردوی ۲۰ روزه‌ای در کمپ تیم های ملی داشتیم که به تازگی به پایان رسید و از ۲۸ مرداد دور جدید اردوهای این تیم با استقرار در هتل بستان و تمرین در کمپ تیم های آغاز می‌شود. تمرینات از ۲۹ مهر تا ۴ آبان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تیم ملی قبل از اعزام به امارات یک جلسه در تهران تمرین خواهد کرد افزود: هشتم آبان ملی‌پوشان به اردو بازمی‌گردند و بعد از یک جلسه تمرین عازم امارات خواهند شد. در این اردوها فقط تمرین خواهیم کرد و هیچ بازی دوستانه‌ای نداریم.

 

مدیر تیم‌های ملی فوتبال ساحلی در واکنش به اینکه آخرین بازی رسمی و تدارکاتی ساحلی‌بازان ایران به چه زمانی مربوط می‌شود، گفت: آخرین بار حدود دو سال قبل بازی کرده‌ایم و بعد از آن به علت شیوع ویروس کرونا مسابقات آسیایی و جهانی لغو شد. در ادامه تیم ملی به نتایجش در دوره گذشته بازی های آسیایی نتوانست سهمیه جام جهانی را هم کسب کند و هیچ دیداری نداشته است.

 

دور بودن ملی‌پوشان ایران از شرایط مسابقات ملی در شرایطی است که این تیم در بازی‌های بین قاره‌ای با تیم‌های روسیه و ژاپن، قهرمان و نایب قهرمان جهان هم گروه شده‌اند. بیک‌وردی گفت: با وجود این شرایط، مهندس محتشم، رئیس کمیته فوتبال ساحلی تلاش زیادی برای آمادگی تیم ملی کردند و برنامه‌های متنوعی را هم برای بعد از این مسابقات در نظر داریم. قرار است اردوهای استعدادیابی در تمام رده‌های سنی برگزار شود و همچنین تیم ملی "ب" به منظور پشتیبانی از تیم اصلی هم تشکیل خواهد شد.

 

مدیر تیم‌های ملی فوتبال ساحلی درباره اینکه آیا ایران می‌تواند از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود در بازی‌های بین‌ قاره‌ای با حضور روسیه و ژاپن در گروهش دفاع کند گفت: ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد مسابقات می‌شویم. فوتبال ساحلی ایران دو دوره قبل در جام جهانی در رتبه سوم قرار گرفته و با همین دیدگاه وارد مسابقات بین‌ قاره‌ای می‌شویم. در عین حال قطعا رقبای ما به علت حضور در کوران مسابقات در آمادگی کامل هستند و ممکن است بهتر از ما عمل کنند اما ما هم ایران هستیم و شاید کشورهای دیگر عرق و تعصب بازیکنان ایرانی را نداشته باشند و همین موضوع تبدیل به برگ برنده ما شود.

دیدگاه‌ها