کد خبر : 1786478 | 27 مهر 1400 ساعت 14:04 | 119.5K بازدید | 43 دیدگاه

رمز و رازهای فتح لیگ برای یحیی گل‌محمدی؛

نقشه قهرمانی پرسپولیس اینجاست (عکس)

تیم پرسپولیس در حالی وارد لیگ برتر خواهد شد که تجاربی جالب از 7 قهرمانی در لیگ حرفه‌ای ایران دارد؛ تجاربی که نقشه راه یحیی برای دفاع از عنوان قهرمانی را به دست او می‌دهد.

نقشه قهرمانی پرسپولیس اینجاست (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت پس از شکست تلخ برابر الهلال عربستان، حالا آماده حضور در بیست و یکمین دوره لیگ برتر ایران می‌شوند. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم لیگ برتر است اما برای کسب هشتمین قهرمانی این رقابتها کار بسیار دشواری را پیش رو دارد.

 

قرمزها که در تابستان سه بازیکن تاثیرگذار خود را از دست دادند، با باختی به استقبال لیگ برتر می‌روند که هواداران این تیم را به شدت نگران کرده است. نگران اینکه تیم یحیی گل‌محمدی آماده شروع لیگ نباشد و از همان آغاز قافیه را به حریفان واگذار کند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، بازگشت به جدول را بسیار دشوار خواهد کرد.

 

هواداران پرسپولیس به خاطر دارند که پیش از دوره پرافتخار با برانکو، کالدرون و یحیی، شروع ناموفق در لیگ، اغلب منجر به نتایجی ناامیدکننده در پایان فصل می‌شد. عکس این موضوع نیز کاملا صادق است؛ اینکه شروع خوب، تضمین کننده، کسب نتایجی قابل قبول در جدول پایانی فصل خواهد بود.

 

* شش برد برای قهرمانی در لیگ برتر
اگر این جمله پذیرفته شود که استارت لیگ برتر بسیار اهمیت دارد، حالا می‌توان به سراغ جدولی جالب از نتایج پرسپولیس در 10 هفته نخست لیگ برتر رفت؛ جایی که به جز دو مورد، کسب 18 امتیاز از یک سوم ابتدایی لیگ برتر، منجر به قهرمانی در پایان فصل شده است.

 

پرسپولیس در لیگ اول حرفه‌ای (19 امتیاز)، لیگ هفتم (24 امتیاز)، لیگ شانزدهم (22 امتیاز)، لیگ هفدهم (23 امتیاز)، لیگ هجدهم (20 امتیاز)، لیگ نوزدهم (19 امتیاز) و لیگ بیستم (18 امتیاز) از ده هفته نخست به دست آورد و در نهایت قهرمان لیگ برتر شد.

 

1655660

 

 

تنها استثنا به لیگ دوم و دهم حرفه‌ای برمی‌گردد که تیم راینر زوبل آلمانی فصل را با 6 برد و 2 تساوی آغاز کرد اما در ادامه کسب نتایج نامطلوب و اتفاقاتی عجیب سبب شد تا پرسپولیس قهرمانی را از دست بدهد و به رتبه سوم برسد. تیم علی دایی هم در لیگ دهم با 18 امتیاز کار را شروع کرد اما در پایان در رتبه چهارم قرار گرفتند. اما حتی همین موضوع هم نشان می‌دهد باوجود افت نتایج، پرسپولیس در بین چهار تیم بالای جدول قرار گرفت.

 

1655667

بهترین شروع پرسپولیس با قطبی رقم خورد؛ جایی که در لیگ هفتم 24 امتیاز کسب کرد.

 

 

* نقشه راه یحیی؛ فراموشی باخت الهلال!
پرسپولیس طبق قرعه کشی، کار سختی در 10 هفته نخست خواهد داشت اما یحیی باید برای کسب حداقل شش پیروزی و دو تساوی برنامه ریزی کند.

نکته مهم اینکه قرمزها 7 بازی خانگی در 10 هفته نخست خواهند داشت و همین موضوع نکته مهمی برای پرسپولیس خواهد بود تا بتوانند در تهران امتیازات لازم را کسب کنند. همچنین سه بازی خارج از خانه برابر آلومینیوم، مس رفسنجان و فولاد خواهد بود؛ تیمهایی که یحیی گل‌محمدی فصل گذشته 4 امتیاز از آنها به دست آورد.

 

1655666

پرسپولیس در 10 هفته نخست سه پرواز خواهد داشت؛ اهواز، اراک و سیرجان. دو پیروزی در این شهرها، معادلات را به سود پرسپولیس تغییر می‌دهد.

 

بازیهای خانگی پرسپولیس در تهران به ترتیب برابر نساجی، گل گهر، نفت آبادان و مسجدسلیمان، استقلال، هوادار و پیکان خواهد بود.

 

به عبارتی پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی ملزم به کسب میانگین دو امتیاز به ازای هر بازی در هفته‌های نخست خواهد بود؛ در این حالت قرمزها با پشت سر گذاشتن باخت به الهلال، می‌توانند به قهرمانی نزدیک شوند.

 

نکته جالب اینکه پس از گذشت 10 هفته نخست، پرسپولیس سه بازی حساس برابر ذوب آهن، سپاهان و تراکتور خواهد داشت و همین بازیهای سریالی دشوار، اهمیت کسب نتایج درخشان در هفته‌های نخست را بیش از پیش آشکار می‌کند.

دیدگاه‌ها