کد خبر : 1786660 | 28 مهر 1400 ساعت 10:15 | 12.3K بازدید | 4 دیدگاه

کامبک سرلک و یزدانی مطمئنم کرد به فینال می‌رسم

نخودی: نه از باروز می‌ترسیدم و نه قانع شده بودم

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان تاکید کرد که در مبارزه فینال وزن 79 کیلوگرم نه به مدال نقره جهان قانع شده و نه از جردن باروز آمریکایی ترسیده است.

نخودی: نه از باروز می‌ترسیدم و نه قانع شده بودم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمد نخودی با اشاره به چگونگی ملی‌پوش شدنش در سال 2021 اظهار داشت: قبل از المپیک در مسابقات انتخابی بزرگسالان در وزن 74 کیلو کشتی گرفتم و به حسین‌خانی و عبادی باختم. همان وقت تصمیم گرفتم که وزنم را تغییر داده و به 79 کیلو بروم. وزن بدنم بالا بود و دیگر نمی‌توانستم کم کنم. پرونده حضور در وزن 74 کیلو همان وقت برایم بسته شد.
 

وی که سال 2019 در اولین سال حضورش در رده سنی جوانان، در مسابقات جهانی استونی با شکست از دور رقابت‌ها حذف شد، در مورد حضورش در جهانی 2021 اوفا تصریح کرد: در انتخابی جوانان اول شدم و به روسیه رفتم. سطح مسابقات خوب بود، کشتی‌گیر روس از دور رقابت‌ها حذف شده بود، اما با آمریکایی کشتی گرفتم و او را بردم. قبل از آن هم در جام بین‌المللی یاشاردوغو اول شدم و همان مسابقه حکم انتخابی جهانی بزرگسالان را داشت. آنجا من، بهمن تیموری و زرین پیکر در 79 کیلو کشتی گرفتیم و من اول شدم. 

 

نخودی در مورد اینکه یکی از اولین نفراتی بود که طبق چرخه حضورش در جهانی نروژ قطعی شد، ادامه داد: حضور رحمان عموزاد در 61 کیلو قبل از من در جهانی 2021 قطعی شده بود. من هم خیلی زود کارم تمام شد و می‌دانستم که به نروژ می‌روم.

 

این کشتی‌گیر 20 ساله جویباری کسب طلای جوانان جهان را عامل افزایش روحیه‌اش برای حضور در جهانی بزرگسالان دانست و گفت: من اینطور فکر می‌کردم که کشتی گرفتن در بزرگسالان با جوانان خیلی متفاوت است، اما همین طلایی که در روسیه گرفتم به من انگیزه مضاعفی داد که باز هم مدال بگیرم. به هرحال کشتی گیران در رده سنی بزرگسالان خیلی باتجربه‌تر هستند. در نروژ 5 کشتی گرفتم و تا فینال همه را بردم.

 

1650946

 

وی در مورد کامبکی که در مبارزه نیمه‌نهایی با حریف گرجستانی داشت، تاکید کرد: کشتی را عقب افتاده بودم، اما به این فکر کردم که قبل از من هم سرلک و هم امیرمحمد یزدانی کشتیِ باخته را برده بودند. آنها هم ثانیه آخری پیروز شدند و من هم اینطور فکر کردم که اگر حمله کنم، می‌توانم برنده باشم. همین فکر در 20 ثانیه آخر خیلی به من انگیزه داد. آن روز کشتی دوستانم و پیروز شدن‌شان روی کار من هم خیلی تاثیر داشت. یک نفر که می‌برد همه انگیزه بیشتری می‌گرفتیم.

 

نخودی این موضوع که به نقره جهان راضی شده را رد کرد و گفت: قانع نشده بودم، از جردن باروز هم نمی‌ترسیدم، رفتم کشتی خودم را بگیرم اما او خیلی باتجربه‌تر از من بود و من همانطوری مقابلش مبارزه کردم که او می‌خواست. من فکر می‌کردم می‌توانم باروز را شکست دهم، قبلا زیر نظر مربی‌ام سعید احمدی در باشگاهم خیلی روی او کار کرده بودیم. در اردوی تیم ملی هم زیر نظر پژمان درستکار و احسان امینی روی این مبارزه خیلی کار کردیم ولی نتوانستم آن برنامه‌‌ای که آنها گفته بودند را روی تشک اجرا کنم و در قالب کشتی او قرار گرفتم و باختم. دفعه بعد بیشتر روی کشتی‌اش کار می‌کنم و ان‌شاءالله شکستش می‌دهم.

 

این کشتی‌گیر جویباری در مورد اینکه پیش از این همشهری‌اش کامران قاسمپور گفته بود کارت هدیه یک میلیونی مسئولان شهری مسدود بوده، تصریح کرد: کارت هدیه من مسدود نبود ولی همان یک میلیون تومان بود. قول داده‌اند که جایزه‌مان محفوظ است. من از همه مردم ممنونم، از هم محلی‌هایم در روستای لاریم و همه کسانی که در این مدت با محبت‌شان شرمنده‌مان کردند.

 

محمد نخودی که با تیم سهند ارس قرار است در لیگ شرکت کند، در خاتمه عنوان کرد: من باور دارم که صددرصد می‌توانم به قهرمانی برسم. باید خیلی بیشتر روی کشتی‌ام کار کنم. تا المپیک هم فعلا راه زیادی وجود دارد و فعلا در همین 79 کیلوگرم کشتی می‌گیرم.

دیدگاه‌ها