کد خبر : 1786703 | 28 مهر 1400 ساعت 11:59 | 10.5K بازدید | 3 دیدگاه

هر 13 ورزشکار قهرمان جهان و المپیک ما دانشجو هستند

دبیر: در فرنگی تیم اول دنیا هستیم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: زمان با 20، 30 سال پیش عوض شده است، قدیم اگر ورزشکاران تحصیل کرده بودند جای تعجب داشت.

دبیر: در فرنگی تیم اول دنیا هستیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم،  علیرضا دبیر در حاشیه مراسم تجلیل دانشگاه آزاد اسلامی از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: زمان با 20، 30 سال پیش عوض شده است. قدیم اگر ورزشکاران تحصیل کرده بودند جای تعجب داشت اما هر 13 ورزشکار قهرمان جهان و المپیک ما دانشجو هستند.
 

وی ادامه داد: در دهه 80 شاگرد دکتر طهرانچی بودم و به ایشان ارادات داشته و دارم. در ابتدای کارم نیز خدمت ایشان آمدم و تفاهنامه 5 ساله با دانشگاه آزاد اسلامی نوشتیم که سه نفر از ما بچه‌هایی که در اسلو مدال گرفتند حاصل آن تفاهم‌نامه هستند. طهرانچی در برخی حوزه‌ها به ما مشاوره داد و در 10، 15 روزه گذشته مزد این تفاهم نامه را گرفتیم.

 

وی در خصوص تغییر محمدی و حضور درستکار گفت: محمدی عزیز و برادر و پیشکسوت من است. مربیگری عین دو امدادی است و در 20 سال گذشته محمدی برای کشتی زحمت کشیده است. با انتخاب درستکار رفیق بازی کردم یا نکردم در مسابقات نشان داد. از نظر من انتخاب درست بود، خیلی‌ها هم این موضوع را قبول کردند.

 

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص برنامه‌های آینده تیم‌های کشتی تاکید کرد: لیگ از هفته بعد شروع می‌شود. تیم امید به صربستان اعزام خواهد شد، نیروهای مسلح و قهرمانی کشور داریم و انتخابی تیم ملی و جام تختی در بهمن ماه و مسابقات تیم به تیم در واشنگتن پیش رو خواهیم داشت.

 

دبیر خاطر نشان کرد: نتایج مسابقات جهانی لطف خدا بود. باید تلاش کنیم و نتایج تیمی هم مهم است. در کشتی آزاد سوم هستیم و از روسیه و آمریکا عقب هستیم. دو، سه سال زمان می‌خواهد و باید بچه‌های جوان تجربه کسب کنند. اگر می‌خواهیم به آنها برسیم نباید فرار کنیم و باید به جنگ آنها برویم. ما در حالی در آزاد و فرنگی سوم ‌و دوم شدیم که تیم‌های ششم و نهم جهان بودیم. در فرنگی در حالی نایب قهرمان شدیم که از نظر من قهرمان اول دنیا شدیم. با یک برد در آزاد و فرنگی ما به جای سوم، قهرمان می‌شدیم و سال بعد با همت سوریان و بنا قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

وی در خصوص وضعیت همکاری بنا با تیم ملی با توجه به شرایط سن و سال وی گفت: بنا سن و سالی ندارد.

دیدگاه‌ها