کد خبر : 1786722 | 28 مهر 1400 ساعت 13:33 | 22.1K بازدید | 13 دیدگاه

توقعات و انتظارات؛ چالش فرهاد در فصل جدید

تیم فوتبال استقلال تا ساعاتی دیگر در شرایطی مقابل هوادار به میدان می‌رود که طرفداران این تیم به نتیجه‌ای جز برتری مقابل این تیم گمنام فکر نمی‌کنند.

توقعات و انتظارات؛  چالش فرهاد در فصل جدید

به گزارش "ورزش سه"، مثل همیشه با سرعت هرچه‌تمام‌تر فاصله بین خودروی شخصی‌اش تا محل نشست خبری را طی می‌کند، او بابیان این‌که دیرش شده  سعی می‌کند تا آنجا که می‌شود زیر بار گرفتن سلفی هم نرود، اما گاهی راهی جز تسلیم شدن در برابر سماجت برخی از هواداران ندارد.

 

مجیدی پس از مدت‌ها در محل نشست خبری حاضر می‌شود، نشستی که این بار با دفعات پیش تفاوت بارزی دارد و آن‌هم حضور خبرنگارانی است که به خاطر کرونا و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی حدود دو فصل اجازه حضور در سازمان لیگ را نداشتند، اما حالا اجازه دارند تا سوالات خودشان را با کمترین واسطه ممکن از سرمربی استقلال بپرسند.فرهاد به تک‌تک سوالات مطرح‌شده با همان سیاست خاص خودش، کوتاه و مختصر پاسخ می‌دهد و محل اولین نشست خبری لیگ بیست و یکم را به امید شروعی خوب مقابل تیم گمنام هوادار ترک می‌کند.

 

سرمربی استقلال مطابق انتظار در پاسخ به این موضوع که طرفداران استقلال با توجه به این‌که خودش تیم را بسته است فقط قهرمانی می‌خواهند، قول قهرمانی نمی‌دهد اما درعین‌حال متعهد می‌شود تمام تلاشش را برای کسب جام زرین لیگ بیست و یکم به کار می‌بندد تا طلسم این ناکامی را در دهمین سالش بشکند.

 

می‌توان گفت لیگ بیست و یکم برای فرهاد پیش از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی استقلال و هوادار آغازشده است، لیگی که برای او با هر مترو معیاری که در نظر بگیریم با تمام فصول گذشته، حتی دورانی که خودش بازی می‌کرد تفاوت‌های آشکاری دارد.


هفت مقدس آبی‌ها حالا برای نخستین بار از اپیزود سه‌گانه حضورش در استقلال هدایت تیم را در هفته اول لیگ تجربه می‌کند و این همان خواسته‌ای بود که همواره در این چند سال به دنبال احقاقش بود تا اینکه در لیگ بیست و یکم به آن دست پیدا کرد، اما این را هم فراموش نکنیم این مهم باعث شده است تا انتظارات از او بیشتر از هر زمانی شود، تا آنجا که حتی یک تساوی مقابل هوادار شاید حاشیه‌های زیادی را به وجود بیاورد و او از همین امروز باید تدبیری برای این چالش اتخاذ کند.

 

درواقع باید بپذیریم که او در طی این چند سال هرگز فرصت این را نداشت که تیمش را بر پایه تفکرات خودش ببندد، هرچند به نظر می‌رسد روند جذب بازیکنان در این فصل هنوز ادامه دارد، چرا که مجموع نظرات بر این است که  استقلال با نفرات فعلی که در اختیار دارد، قادر نخواهد بود قهرمان لیگ بشود اگرچه نظرات متفاوتی هم در این زمینه وجود دارد .

 

به‌هرحال مجیدی یک پیش فصل پرماجرا و پردردسر را به امید بازگرداندن استقلال به روزهای خوبش پشت سر گذاشته است، بطوریکه که در نشست خبری روز گذشته نیز عنوان کرد اصلاً دلش نمی‌خواهد به آن روزها برگردد، خصوصاً حالا که با آمدن آجورلو و حسن نیتی که نشان داده است می‌تواند تمرکزش را صرفاً معطوف به امور فنی کند.

 

فرهاد امروز در حالی روی نیمکت تیم محبوبش خواهد نشست که در کنار خود از کمک‌های یک مربی ایتالیایی کار بلد با تفکراتی به‌روز بهره می‌برد به‌نحوی‌که می‌توان گفت نشانه‌هایی از این تأثیرات مثبت را هم در دیدار مقابل الهلال عربستان فینالیست این فصل لیگ قهرمانان آسیا می‌شد به‌وضوح دید و آن نمایش استقلال در مقابل شاگردان "ژاردیم" علی‌رغم شکست، تا حد زیادی بارقه‌های امید را در دل هوادارانش زنده کرده است و یک پیروزی با ارائه یک بازی زیبا مقابل هوادار می‌تواند بر شدت این امر بیفزاید و اعتمادبه‌نفس تیمش را تقویت کند.


البته با توجه به کیفیت فنی بازی‌های روز گذشته لیگ برتر، انتظار یک نمایش فوق‌العاده از استقلال تا حدی انتظار زیادی است مخصوصاً اینکه این تیم، نسبتاً بازیکنان زیادی را هم ازدست‌داده است و مسلماً کادر فنی برای ایجاد یک هارمونی قابل‌قبول احتیاج به زمان بیشتری دارد اما با تمام این حرف‌ها انتظار برتری و کسب سه امتیاز بازی مقابل هوادار حتی با حداقل اختلاف نمی‌تواند چندان توقع بالایی باشد.

 

درمجموع تا ساعاتی دیگر از آخرین ورژن استقلال رونمایی می‌شود و هواداران این تیم بی‌صبرانه منتظر تماشای اولین جدال تیم محبوبشان مقابل تیم جدیدالتأسیس هوادار هستند.

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها