کد خبر : 1786731 | 28 مهر 1400 ساعت 14:01 | 229K بازدید | 42 دیدگاه

تمجید ویژه فابیو کاپلو از ستاره ایرانی پورتو

میلان به خون طارمی تشنه است! (عکس)

درخشش فوق العاده مهدی طارمی در دیدار مقابل میلان در ایتالیا تحت تاثیر حرکت او پیش از گل لوییس دیاز قرار گرفته است.

میلان به خون طارمی تشنه است! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیشب در حین بازی پورتو - میلان صحبتها خیلی زود به سمت طارمی رفت.تقریبا از موقعیت دوم او و زمانی که ضربه خطرناکش از کنار دروازه روسونری بیرون رفت.گزارشگر اسکای از این زمان  به تعریف و تمجید از عملکرد مهدی طارمی در بازی های گذشته و همچنین تقابل با میلان پرداخت وبازی مهاجم بوشهری پورتو را با القابی مانند درخشان، جذاب و دیدنی تعبیر کرد. او طارمی را بهترین بازیکن پورتو در دیدارهای گذشته دانست.


اما پس از توپ دزدی و چهارمین موقعیت ایجاد شده روی دروازه میلان توسط طارمی ، صحنه گل فرا رسید. زمانی که مهدی در برخورد با بن ناصر مدافع میلان ، توپ را برای لوییس دیاز و گلزنی او آماده می‌کند. فابیو کاپلو کارشناس اسکای پس از بازبینی این تصاویر گفت: «این خطای بسیار واضحی بود.»

 

1656100


بیلی کاستاکورتا ستاره سابق روسونری اضافه کرد:« این بن ناصر نیست که به او برخورد می‌کند. طارمی نیز پاهایش را باز کرده و اینطور نیست که تنها به حریفش نگاه کند، بلکه این کار را با قصد خاصی انجام می‌دهد.»

 

 رسانه های ایتالیایی  اعتقاد دارند که طارمی روی صحنه گل مرتکب خطا شده و با تیتر "میلان همچنان از داوران آسیب می بیند"، اعتقاد دارند VAR در این صحنه ناتوان و درمانده بوده است! فن پیج میلان در این خصوص نوشته است: میلان در دیدار مقابل پورتو با نتیجه یک بر صفر شکست خورد اما این تیم یک بار دیگر از وضعیت داوری شکایت کرد. روی گل سرنوشت ساز لوئیس دیاز، تصاویر نشان می دهد قبل از اینکه توپ فرود بیاید، طارمی روی بن ناصر هافبک میلان مرتکب خطا شده و به او ضربه ای را وارد می کند.

 

1656101

 

همچنین امروز گاتزتا دلو اسپورت با انتشار تصاویر آهسته این صحنه مدعی شده که طارمی با هل دادن هافبک میلان باعث شده که لوییس دیاز در شرایط بهتری برای گلزنی قرار بگیرد. آنها باور دارند که بازیکن ملی‌پوش ایرانی در این صحنه علاقه‌ای به تصاحب توپ نداشته و با بررسی شرایط حریف تصمیم به انجام خطا گرفته تا مالکیت توپ را به هم تیمی‌اش واگذار کند. اما داور جایگیری خوبی نداشته و کمک داور ویدیویی نیز دخالتی نکرده است.

 

1656102

این پاس هوشمندانه طارمی به لوییس دیاز در شرایط نامتعادل است که برد پورتو را رقم زد.

 

این وب سایت ادامه داد: میلان نتوانست اولین پیروزی خود در لیگ قهرمانان را به دست آورد. روسونری حتی در برابر پورتو نیز نتوانست اولین سه امتیاز فصل را در این رقابت ها کسب کند. با این حال ، پیولی به قضاوت آلکس بریشه بسیار معترض بود. قبل از اینکه دیاز توپ را وارد دروازه کرده و نتیجه بازی را تعیین کند، به نظر می رسد که طارمی روی بن ناصر مرتکب خطا شده است. در حالیکه بازیکنان میلان منتظر بودند تا داور این گل را مردود اعلام کند، پس از چند ثانیه مشورت و تصمیم گیری با اتاق VAR، تیم داوری تشخیص داد این گل خطا نبود اما در واقع جزئیاتی در این صحنه وجود دارد که بریشه را فریب داد.

 

به نوشته فن پیج میلان پیولی، ابراهیموویچ و سایر بازیکنان میلان از داور خواستند که گل را مردود اعلام کند. تصاویر به وضوح نشان می دهد که چگونه در تلاش برای تسخیر توپی که روی هوا بود، بن ناصر و طارمی برای تصاحب آن رقابت می کنند، اما این مهاجم پورتو است که مرتکب خطا می شود. در واقع طارمی سعی می کند با نگاه به موقعیت بن ناصر، بدن بازیکن را هدف گرفته و سپس هافبک روسونری را در جهت مقابل خود قرار دهد. در آن نقطه، بن ناصر روی زمین می افتد و طارمی موفق می شود توپ را روی پای لوئیس دیاز بکارد و او نیز با ضربه ای فنی، توپ را وارد دروازه کرد.

 

1656103

فن پیج میلان با انتشار این عکس نوشته طارمی آگاهانه روی بن‌ناصر خطا کرده است

 

 

استفانو پیولی، سرمربی میلان، نیز پس از پایان بازی با انتقاد از عملکرد داور و کمک داور ویدیویی روی صحنه گل پورتو، گفته بود که از نظر او مهدی طارمی کاملا روی بن ناصر خطا کرده و گل این تیم باید مردود اعلام می‌شد.

 

* کاپلو:آن بازیکن عالی!

در تحلیل پس از بازی نیز، فابیو کاپلو با تمجید از بازی شاگردان کونسیسائو گفت که عملکرد پورتو و بازیکنان این تیم عالی بوده است. سرمربی سابق تیم های ملی ایتالیا و انگلیس با تمجید از مهدی طارمی گفت: پورتو به طور ویژه ای در خط حمله خوب کار کرد و بازیکن هجومی این تیم (طارمی) عملکرد خوبی داشت. پورتو به طور کلی از میلان بهتر کار کرد و لیاقت پیروزی را داشت اما در هر صورت روی صحنه تک گل بازی، طارمی مرتکب خطا شد و بن ناصر را از قصد زد.

 

در حال حاضر لیورپول با 9 امتیاز از سه بازی در صدر جدول قرار دارد و اتلتیکو مادرید و پورتو با چهار امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول گروه بی ایستاده‌اند. میلان نیز با سه شکست از سه بازی در قعر جدول جای گرفته است.

 

میلاد فرقانی - رم

دیدگاه‌ها