کد خبر : 1786753 | 28 مهر 1400 ساعت 16:05 | 21.6K بازدید | 6 دیدگاه

در اعتراض به برگزاری دوسالانه جام جهانی

بایکوت فیفا؛ تهدید جدی اروپایی‌ها به کناره‌گیری

چند کشور اروپایی و در راس شان کشورهای شمال اروپا، تهدید به خروج از اتحادیه جهانی فوتبال کرده اند.

بایکوت فیفا؛ تهدید جدی اروپایی‌ها به کناره‌گیری

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر در سال 2018 از مربی‌گری فوتبال کنار رفت و سرپرست برنامه توسعه جهانی فوتبال در فیفا شد.

ونگر صد در صد مطمئن است که برنامه‌اش برای تقویم مسابقات ملی فوتبال که مبتنی بر برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی است، بهترین راه ممکن برای پیشرفت این ورزش به شمار می‌رود.

 

 

1640103

 

 

البته لیگ‌های بزرگ اروپایی قبلاً مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. برای نمونه، خاویر تباس، رئیس لالیگا آن را تهدیدی برای فوتبال سنتی در جهان خوانده است.

طرح ونگر شامل تغییرات ساختاری مورد نیاز، برای کاهش تعداد مسابقات و سفرهای تیم‌های سطح اول فوتبال جهان، در عین افزایش تعداد بازی‌های مهم است.

او در این رابطه می‌گوید:« من صددرصد مطمئن هستم که این راه‌حل درست است. زیرا در فوتبال، اگر مسابقات بزرگ نداشته باشید، مجبور به برگزاری مسابقات کوچک هستید. از آنجا که این طرح به توازن کنونی 80-20 فوتبال باشگاهی و ملی احترام می‌گذارد، اگر من جای باشگاه‌ها بودم، با کمال میل با آن موافقت می‌کردم.»

 

 

1656125

 

 

گفته می شود بیش از 200 کشور عضو فیفا با این طرح موافقند اما اروپایی ها اکثرا چنین طرحی را قبول ندارند. طبق ادعای آاس، چندین کشور شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی رسما به فیفا اعلام کرده اند که اگر برگزاری دو سالانه جام جهانی به تصویب برسد، از این اتحادیه خارج خواهند شد. طرحی که قرار است در موردش ماه دسامبر تصمیم گیری شود.

طبق ماده 18 اساسنامه فیفا، خروج کشورها از فیفا مشروع و قانونی است و هر کشوری خواهان جدایی است، از شش ماه قبل می تواند آن را به اطلاع فیفا برساند.

دیدگاه‌ها