کد خبر : 1786774 | 28 مهر 1400 ساعت 17:44 | 6.7K بازدید | 1 دیدگاه

برد به هر قیمت؛ هدف استقلال از بازی هوادار

برد به هر قیمتی و با هر کیفیتی. این همان چیزی است که استقلال از بازی اولش می‌خواهد.

برد به هر قیمت؛ هدف استقلال از بازی هوادار 

به گزارش ورزش سه، استقلال امروز در هفته اول لیگ به مصاف هوادار می‌رود. تیمی تازه صعود کرده که انگیزه های بالای مربی و بازیکنانش می‌تواند استقلال را آزار دهد.

 

طبق سنت لیگ برتر ایران، نتیجه‌گیری در هفته‌های ابتدایی نقش مهمی در قهرمانی انتهای فصل دارد و آبی‌ها در ده فصل اخیر از این موضوع ضربه زیادی خورده‌اند. در ده فصل اخیر، استقلال چهار بار لیگ را با برد آغاز کرده، سه بار با مساوی و سه بار هم با باخت. در تنها باری هم که در این ده سال قهرمان شده‌اندلیگ را با برد آغاز کرده‌اند. در پنج سال گذشته استقلال تنها یک بار و در فصل قبل با محمود فکری لیگ را با برد شروع کرده و با استراماچونی نیز بدترین  شروع فصل خود را با کسب تنها سه تساوی از پنج بازی ابتدایی داشته است که بعدا اوج‌گیری استقلال با استراماچونی و رسیدن موقت این تیم به صدر جدول در هفته ماقبل پایانی نیم‌فصل نشان داد که می‌توان از یک شروع بد به یک پایان خوب هم رسید.

 

با این حال فرهاد مجیدی به خوبی می‌داند که هوادار آن‌طور که با استراماچونی در هفته های ابتدایی مدارا کرد، مدارا نمی‌کند. چرا که او برخلاف استراماچونی تیمش را خودش بسته و فصل قبل هم روی نیمکت استقلال بوده. مجیدی خوب می‌داند که با حضور رقیبانی چون سپاهان و پرسپولیس که فصل پیش رکورد امتیازگیری در لیگ را جابجا کردند، فرصتی برای از دست دادن امتیاز در هفته‌های ابتدایی ندارد.

 

سرنوشت علیرضا منصوریان در دو فصلی که به عنوان سرمربی استقلال، لیگ را آغاز کرد پیش روی مجیدی است. منصوریانی که چهره‌ی محبوبی در بین آبی‌ها بود و هست گرفتار ماجراجویی خود در انتخاب ترکیب اصلی و اعمال تغییرات زیاد در آن شد و نتوانست در فصل دوم حضورش خود را از مخمصه نجات دهد. بررسی دلایل ناکامی منصوریان به خصوص در ابتدای فصل ۹۷-۹۶ شاید بتواند استراتژی مناسبی به مجیدی برای نتیجه‌گیری در هفته‌های ابتدایی بدهد. اینکه بردن به هر قیمتی و با هر کیفیتی در این هفته‌ها از نان شب هم واجب‌تر است.

 

در هفته‌های ابتدایی که هنوز بدن بازیکنان آمادگی صد در صدی را ندارد و هنوز هماهنگی لازم بین آنها بوجود نیامده، مهم این است که حتی در صورت ارائه بازی ضعیف سه امتیاز را کسب کرد. حتی برای یک تیم مدعی که انتظار هوادارانش فقط قهرمانی است و بس حتی فرصت سعی و خطا برای پیدا کردن ترکیب اصلی در هفته‌های ابتدایی هم وجود ندارد و همه انتخاب‌های سرمربی باید هوشمندانه و بر مبنای رسیدن به هدف اصلی که همان سه امتیاز است باشد. یادمان نرفته که سعی و خطای منصوریان و تغییرات زیاد او در ترکیب و پست بازیکنان چگونه کوپن او در استقلال را سوزاند.

 

هوادار استقلال در هفته‌های ابتدایی فقط برد می‌خواهد و چندان منتقد کیفیت بازی تیمش نخواهد شد. اما از جایی به بعد کیفیت هم مهم می‌شود و اینکه هوادار باید نشانه‌های پیشرفت را در نوع بازی تیمش ببیند وگرنه سرنوشت محمود فکری که تیمش صدرنشین بود اما هوادار نشانه‌های افول و پایین آمدن تیمش را از قبل دیده بود و منتقد او شده بود را هم باید در نظر گرفت.

 

مجیدی قبلا یک بار ترکیب اصلی خود در جدال با الهلال را آزموده و محک خوردن شاگردانش در یک بازی دشوار را دیده و بهتر می‌تواند ترکیب مناسب برای بازی‌های ابتدایی را پیدا کند. خود او نیز در کنفرانس قبل از بازی از شرایط آرام باشگاه و نبودن حاشیه‌هایی از جنس اختلافات بین مدیریت و کادر فنی در فصل پیش گفت. پس همه چیز مهیای یک شروع قدرتمندانه در ابتدای فصل است و هواداری که این بار امیدوار است تیمش بدون لغزش‌های ابتدای فصل، از همان ابتدا برای قهرمانی پیش برود.

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها