کد خبر : 1786803 | 28 مهر 1400 ساعت 19:22 | 94.3K بازدید | 39 دیدگاه

واکاوی داستان اهدای پنالتی به کیلیان؛

لیونل مسی در نقش مدیر برنامه؛ تلاش برای حفظ امباپه!

اهدای شانس گلزنی از سوی لیونل مسی به کیلیان امباپه یک اتفاق ساده نبود.

لیونل مسی در نقش مدیر برنامه؛ تلاش برای حفظ امباپه!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی شانس هت تریک مقابل لایپزیش را به نشانه احترام به عملکرد کیلیان امباپه در لیگ قهرمانان از دست داد. آمار و ارقام در حال تغییر بوده و از این بابت جای تعجب نیست. احتمالا شما می دانید که لیونل مسی چند بار هت تریک کرده، اما او دیشب فرصت زدن گل سوم و ثبت هت تریکی جدید را از دست داده و پنالتی را به یکی از هم تیمی های خود واگذار کرد.

 

اگر شما اینقدر خوش شانس هستید که درگیر رسانه های اجتماعی و اخبارهای آنها مبنی بر اثبات بزرگتر بودن مسی کریستیانو رونالدو و بالعکس نشده اید، پاسخ 9 هت تریک است. لیونل مسی در لحظات پایانی دیدار پاری سن ژرمن برابر لایپزیش به کیلیان امباپه اجازه داد که پشت ضربه پنالتی بایستد و حالا از این اتفاق به عنوان نمونه ای از ایثار و از خودگذشتگی فوق ستاره آرژانتینی یاد می‌شود.

 

1655942

 

اما در پارک دو پرنس از این اقدام لیونل مسی بیشتر به عنوان یک تشکر یاد می شود. مسی بعد از به ثمر رساندن دو گل در مسابقه دیشب برابر لایپزیش دوباره بر سر زبان ها افتاد و حالا یک بار دیگر از او به عنوان اصلی‌ترین شانس کسب توپ طلا نام برده می شود؛ اتفاقی که حداقل دیشب کیلیان امباپه نقش مهمی در آن ایفا کرد.

 

در اکثر دقایق بازی سه شنبه شب لیونل مسی شرایط آرامی را پشت سر گذاشت اما حرکت فوق العاده زیبای کیلیان امباپه و پاس بهتره او برای فوق ستاره آرژانتینی باعث شد که این بازیکن گل زیبایی را به ثمر برساند.

 

در واقع ستاره فرانسوی در بیشتر دقایق بازی با عملکرد خود و فضا سازی هایی که در عمق دفاع حریف به همراه یولیان دراکسلر انجام می‌داد لایپزیش را به‌دردسر انداخت. به عبارت دیگر سرعت و اعتماد به نفس بالا ی کیلیان امباپه در مسابقه دیشب خیلی لایپزیش را اذیت کرد.

 

همانطور که گفته شد در دقیقه 67 حرکت فوق العاده کیلیان امباپه از جناح راست و ارسال پاس هوشمندانه او برای لیونل مسی گل اول این بازیکن را مقابل لایپزیش رقم زد؛ اما این پایان کار نبود و ستاره فرانسوی چند دقیقه بعد یک پنالتی برای تیمش گرفت تا مسی با یک ضربه چیپ استثنایی آن را تبدیل به گل کند.

 

1656216

 

کیلیان امباپه بعد از پایان مسابقه در این رابطه گفت: "رفتار لیونل مسی طبیعی و توام با احترام بود. او بهترین بازیکن جهان است من همیشه گفته ام که حضور مسی در پاری سن ژرمن امتیاز بزرگی برای ما محسوب می شود. مسی پنالتی اول را خودش زد و هنگام رخ دادن پنالتی دوم به من گفت تو پشت ضربه قرار بگیر."

 

هنگامی که یوسکو گوردیول با 94 دقیقه بازی اشرف حکیمی را متوقف کرده و مارکو گویدا، داور بازی این حادثه را در مانیتور کنار زمین بازبینی کرد، همه حاضران در حال آماده شدن برای تماشای هت تریک لیونل مسی بودند.

 

البته مسسی در گذشته نیز پنالتی را به دیگر بازیکنان واگذار کرده بود، اما این بار رفتار او نه فقط از روی سخاوت و بلکه متفاوت بود. در واقع این تصمیم بیشتر نشان دهنده عملکرد امباپه و میزان اهمیت او برای مسی و تیم بود. این اقدام همچنین می تواند به بلندپروازی های پی اس جی برای حفظ برنده سال های بعد توپ طلا و ایجاد انسجام ویرانگر بین مسی، امباپه و نیمار، آنهم بدون ایجاد تاثیر منفی روی تعادل تیم کمک کند.

 

1655938

 

ستاره برزیلی برزیلی پاری سن ژرمن سه شنبه شب و در دیدار مقابل لایپزیش به دلیل مصدومیت غایب بود. اما شرایط پاری سن ژرمن همچنان شبیه مجموعه ای از ستاره های جذب شده برای یک برند مجلل بود تا تیمی با هوش استراتژیک فوتبال.

 

در نهایت ماجرای امباپه رخ داد و (مسی) با فرصت دادن به بهترین بازیکن این نسل باعث شد اتفاقات دیگر آن شب بی اهمیت جلوه کند. پس در واقع تشکر از مسی کمترین کاری بود که امباپه می توانست انجام دهد.

 

منبع: ملیسا ردی- ایندپندنت

دیدگاه‌ها