کد خبر : 1786954 | 29 مهر 1400 ساعت 13:55 | 66.9K بازدید | 29 دیدگاه

اخراج کومان به دست رئال یا.....

بارسا در بیم و امید؛ ال کلاسیکوی مرگ و زندگی

بارسلونا در شرایطی عجیب به ال کلاسیکو رسیده و نمی توان با قاطعیت در مورد نتیجه نهایی این بازی نظر داد.

بارسا در بیم و امید؛ ال کلاسیکوی مرگ و زندگی

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در مسابقه ابتدای هفته خود برابر والنسیا یک پیروزی روحیه‌بخش به دست آورد و موفق شد با نتیجه 3-1 این تیم را شکست دهد. شاگردان رونالد کومان شب گذشته در لیگ لیگ قهرمانان اروپا نیز موفق به شکست دیناموکیف شدند تا کمی اوضاع خود را در این تورنمنت بهبود ببخشند.

 

اما نمایش شب گذشته تیم رونالد کومان اصلا شبیه به بارسا نبود. آن ها مقابل رقیب نه چندان قدرتمند خود به یک پیروزی خفیف دست یافتند. در واقع اگر چه بارسا در طول بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما این تیم فاقد اثر بخشی کافی بود.

 

 

1656315

 

 

با این حال رونالد کومان در کنفرانس خبری بعد از بازی برابر دیناموکیف اعلام کرد که از عملکرد تیمش راضی است و تنها باید آنها در خط حمله بهتر عمل کنند. البته در بخشی از قسمت های بازی نیز این شرایط وجود داشت و این مسائل می‌تواند رئال مادرید را برای تقابل یکشنبه در ال کلاسیکو نگران کرد.

 

انرژی مثبت
بارسلونا در دو بازی بسیار مهم به پیروزی رسیده است؛ والنسیا و دیناموکیف. البته که در دیدار ال‌کلاسیکو هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما باید این را هم در نظر گرفت که اگر بارسا مقابل دیناموکیف متوقف می‌شد شرایط بسیار بدی برای این تیم رقم می‌خورد، درحالی که شکست در این بازی می توانست آنها را نابود کند.

 

پیشرفت آنسو فاتی
این بازیکن امید بزرگ کاتالان‌ها بعد از جدایی لیونل مسی است. درست است که این پسر تنها 18 سال دارد و از یک مصدومیت طولانی مدت بر می گردد اما تاثیر او در بازی بارسا به وضوح مشاهده می شود. او در بخش‌هایی می‌تواند به تنهایی تغییر ایجاد کند و شاید بازی ال‌کلاسیکو زمان مناسبی می باشد تا روح جدید بارسلونا را با فاتی مشاهده کنیم.

 

 

1656108

 

 

افزایش انتخاب های کومان
علاوه بر آنسو فاتی حالا سرخیو آگوئرو نیز به داشته های رونالد کومان اضافه شده است. او در مقابل دیناموکیف تنها یک ربع در زمین حضور داشت و بعید به نظر می‌رسد که برابر رئال مادرید نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما در صورت لزوم می تواند مهره ای قابل اتکا باشد. این در حالی است که فیلیپ کوتینیو نیز بازگشته و حتی بیشتر از آگوئرو بازی می کند.

 

بهترین جوردی آلبا
این بازیکن حالا به فوق العاده ترین سطح خود بازگشته است. او از زمان بازگشت به زمین مسابقه یکی از بهترین‌های بارسلونا بوده است. در لیگ قهرمانان اروپا نیز این مسئله به وضوح مشاهده شد؛ جایی که تک گل بارسا مقابل دیناموکیف توسط جرارد پیکه روی پاس گل آلبا به ثمر رسید.

 

 

1656320

 

 

ادعا برای شگفتی سازی
بر اساس اکثر پیش‌بینی‌ها بارسلونا شانس اول پیروزی در این ال‌کلاسیکو محسوب نمی شود، حتی اگر این بازی در ورزشگاه خانگی آنها یعنی نوکمپ برگزار شود و این می تواند روحیه شگفتی سازی تیم رونالد کومان را افزایش دهد. از طرف دیگر بازیکنان جوانی مثل آنسو فاتی و گاوی در ترکیب بارسلونا حضور دارند که می‌توانند این روحیه را تقویت کرده و رئال مادرید را غافلگیر کنند‌. این همان چیزی است که کاتالان‌ها به آن امید دارند.

 

از طرف دیگر برخی دلایل نیز وجود دارد که بارسلونا را از پیروزی در مسابقه ال‌کلاسیکو ناامید می‌کند.

 

نمایش های دفاعی
رونالد کومان از ضعف تیمش در زمینه گلزنی صحبت می‌کند اما نباید از مسائل دفاعی نیز غافل شود. در واقع این یک مشکل پیچیده برای بارسلونا محسوب می شود آن هم در برابر رئال مادرید که بازیکنان طراز اولی را در بخش هجومی در اختیار دارد.

 

 

1649023

 

 

مشکل خلق موقعیت
قاعدتاً در دیدارهابی مثل رئال مادرید و بارسلونا شما باید شانس‌های زیادی برای گلزنی داشته باشد که بارسلونا از این نظر خیلی وضعیت خوبی را تجربه نمی کند. این تیم به بازیکنانی احتیاج دارد که بتوانند در جلوی دروازه موفق عمل کرده و این تیم را به گل برسانند.

 

مرکز میدان
خط هافبک رئال مادرید هنوز نسبت به بارسلونا قدرتمندتر است و این می تواند کلید مسابقه ال کلاسیکو باشد. در واقع عجیب نخواهد بود که رونالد کومان در مسابقه یکشنبه از بازیکنان بیشتری در خط هافبک خود استفاده کند تا در این زمینه شرایط را به تعادل بکشاند.

 

مصدومان
بارسلونا در دیدار حساس ال‌کلاسیکو نمی‌تواند روی برخی بازیکنان خود حساب باز کند. پدری و رونالد آرائوخو غایبان بارسا مقابل ال‌کلاسیکو نخواهد بود، در حالی که حضور عثمان دمبله در این بازی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

برخی بازیکنان در بهترین نسخه خود نیستند
این یک واقعیت است که بازیکنانی در ترکیب بارسلونا حضور دارند که از بهترین نسخه خود فاصله دارد. در این زمینه می‌توانیم به بازیکنانی نظیر سرخیو بوسکتس، ممفیس دیپای، فرانکی دی یونگ و مارک آندره تراشتگن اشاره کنیم.

 

 

1638585

 

 

منبع: مارکا

ترجمه: مهدی اسدی

 

دیدگاه‌ها