کد خبر : 1787115 | 30 مهر 1400 ساعت 13:09 | 22.1K بازدید | 6 دیدگاه

بازتاب‌های شکست تاریخی رم در نروژ

سیلی به مورینیو روی چمن مصنوعی

شاگردان ژوزه مورینیو شب گذشته با نتیجه 1-6 برابر بودو گلیمت شکست خوردند تا باختی بی‌سابقه را در کارنامه این مربی رقم بزنند.

سیلی به مورینیو روی چمن مصنوعی

به گزارش "ورزش سه"، تیم رم شب گذشته در زمین تیم نروژی بودو گلیمت و در چارچوب مسابقات مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا به مصاف این تیم رفت و در حالی که نیمه اول با نتیجه 1-2 به پایان رسید، جالوروسی در نهایت بازی را با حساب 1-6 به حریف واگذار کرد.

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت در واکنش به این شکست نوشت:« کابوس برای رم در نزدیکی قطب شمال». این اولین بار در طول دوران حرفه‌ای مورینیو بود که تیم تحت هدایتش شش گل دریافت می‌کرد. آخرین باری که یکی از تیم‌های او چنین شکست تحقیرآمیزی را تجربه کرده بودند در نوامبر 2010 بود که رئال مادرید با پنج گل برابر بارسلونا شکست خورد.

 

1656710

 

این روزنامه در ادامه این شکست را خطایی تاریخی و شرمی بی‌پایان خواند و آنها در انتقاد شدید از این تیم پایتخت ایتالیا تنها نبودند.

توتو اسپورت نیز با اشاره به پیروزی 1-6 بودو گلیمت نوشت:« فروپاشی رم در نروژ، شکست تاریخی برای مورینیو». نکته جالب اشاره این روزنامه به سه گلی داست که بوتیم در این دیدار به ثمر رساند، در حالی که این بازیکن تنها دو گل در این بازی زد.

 

1656711

 

کوریره دلو اسپورت، دیگر روزنامه ورزشی مطرح ایتالیا، از عبارت « شکست فاجعه‌بار با آمار و نمایشی افتضاح» برای توصیف این بازی استفاده کرد.

 

1656712

 

روزنامه اسپانیایی آ.اس نیز از قدرتنمایی تیم نروژی غافل نشده و به شرایط مربی سابق رئال مادرید اشاره کرد:« سیلی به مورینیو. این اولین بار است که یکی از تیم‌های تحت هدایت مورینیو شش گل در یک بازی دریافت می‌کنند.»

 

1656713

 

روزنامه اسپانیایی مارکا نیز با اشاره به نتیجه این بازی نوشت که بودو گلیمت یکی از خجالت‌آورترین شکست‌های تاریخ باشگاه رم را به این تیم تحمیل کرده و این نتیجه باعث شوکه شدن مورینیو شده است.

 

1656714

 

در انگلیس نیز اسکای اسپورت با تحلیل این بازی نوشت:« رم به نروژ شمالی رفت تا روند پیروزی‌هایش در گروه سی را افزایش دهد اما در چمن مصنوعی ورزشگاه خانگی بودو گلیمت تحقیر شد.»

 

1656715

 

روزنامه سوئدی آفتونبلادت که بودو گلیمت از روی مورینیو و رم عبور کرده است. این روزنامه در ادامه نوشت:« بودو گلیمت 6-1 رم. بله، نتیجه را درست خواندید. رم با هدایت ژوزه مورینیو امشب کاملا توسط تیم صدرنشین لیگ نروژ در لیگ کنفرانس اروپا نابود شد. »

 

1656716

 

مورینیو نیز پس از بازی مجبور شد به سوالاتی درباره این شکست تحقیرآمیز پاسخ دهد و حرف‌هایش تعجب بسیاری را برانگیخت. او گفت:« آنها کیفیت بسیار بیشتری از ما داشتند. تیم اول آنها بسیار بهتر از تیم دوم ما بود. بنابراین مسئولیت این شکست با من است. من می‌خواستم به بازیکنان استراحت بدهم و این ترکیب را انتخاب کردم.»

 

1656717

 

جیمز هورنکسل، خبرنگار اتلتیک، نیز از صحبت‌های ژوزه مورینیو شگفت‌زده شد و تعجبش را با انتشار توییتی در صفحه شخصی‌اش ابراز کرد:« مورینیو گفته ما به تیمی باختیم که بسیار از ما باکیفیت‌تر بود. عجب.»

 

1656718

 

روزنامه دانمارکی بی تی به تمجید از عملکرد بودو گلیمت پرداخت و نوشت:« نروژی‌ها استادانه موفق به تحقیر رم با هدایت ژوزه مورینیو شده و پیروزی بزرگی را به دست آوردند.»

 

1656719

 

دیدگاه‌ها