کد خبر : 1787118 | 30 مهر 1400 ساعت 13:48 | 49.1K بازدید | 68 دیدگاه

اولین رئال-بارسا بدون دو فوق ستاره

مسی – رونالدو؛ کدام یک سلطان ال کلاسیکو بود؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، ستاره‌های سابق لالیگا، آمار درخشانی را در ال‌کلاسیکو از خود به جای گذاشتند.

مسی – رونالدو؛ کدام یک سلطان ال کلاسیکو بود؟

به گزارش "ورزش سه"، مسی و رونالدو دو فوتبالیستی هستند که دوره درخشانی را در جهان فوتبال به نام خود به ثبت رساندند و حالا باید اولین ال‌کلاسیکوی فصل جدید رقابت‌های لالیگا را از صفحه تلویزیون تماشا کنند.


پس از سال‌های طولانی، این اولین باری است که هیچ یک از این دو بازیکن در پیراهن بارسلونا و رئال مادرید در ال‌کلاسیکو حضور نخواهد داشت.

 

 

1656748

 

 


اما چه کسی آمار بهتری در ال‌کلاسیکو برجای گذاشته است؟ ما آمار این دو گلزن افسانه‌ای را در دیداری مرور خواهیم کرد که بسیاری آن را بهترین بازی فوتبال دنیا می‌دانند. چه کسی بیشترین گل را به ثمر رساند؟ چه کسی بیشتر بازی کرد؟

 

 

1656747

 


لئو مسی 45 بار در برابر رئال مادرید قرار گرفت و رونالدو 30 بازی مقابل بارسلونا برگزار کرد. اولین بازی این ستاره آرژانتینی در سال 2005 انجام شد، در حالی که این ستاره پرتغالی در سال 2009 اولین حضورش در ال‌کلاسیکو را تجربه کرد. بازیکنی که بیشترین تعداد پیروزی را به دست آورد مسی بود که 19 بار برابر رئال برنده شد و در مقابل رونالدو تنها در هشت بازی به پیروزی رسید. بنابراین این آمار یعنی مسی در 42 درصد بازی‌ها پیروز شده و رونالدو تنها در 27 درصد دیدارها برنده از زمین خارج شده است.


در زمینه گلزنی، مسی بازیکنی است که بیشترین تعداد گل را به ثمر رسانده (26 گل)، هرچند 18 گلی که رونالدو وارد دروازه بارسا کرده به این معناست که این بازیکن پرتغالی ضریب گلزنی بهتری دارد: 0.58 گل برای لئو و 0.6 گل برای کریستیانو.

 

 

1656746

 

 


در زمینه پاس گل نیز عملا رقابتی وجود ندارد، چرا که رونالدو تنها یک پاس گل ارسال کرده و مسی 14 پاس گل برای هم تیمی‌هایش فرستاده است.


مسی در ال‌کلاسیکوهایی که در میدان حضور داشته 128 شوت به سمت چارچوب زده و رونالدو 119 شوت به سمت دروازه زده است.


دو تیم رئال مادرید و بارسلونا روز شنبه بار دیگر به مصاف یکدیگر می‌روند اما این بار ممفیس دیپای، آنسو فاتی، کریم بنزما و وینیسیوس هستند که چهره‌های شاخص این بازی خواهند بود.

دیدگاه‌ها