کد خبر : 1787126 | 30 مهر 1400 ساعت 13:49 | 9.8K بازدید | 4 دیدگاه

افتتاح پنجمین ورزشگاه جام جهانی با تقابل ژاوی و خامس

پنجمین ورزشگاه از مجموع هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی در قطر در جریان دیدار دو تیم السد و ال الریان افتتاح خواهد شد.

افتتاح پنجمین ورزشگاه جام جهانی با تقابل ژاوی و خامس

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که کمی بیشتر از یک سال به برگزاری جام جهانی 2022 فرصت باقی مانده، برنامه‌های آماده‌سازی قطر به خوبی پیش می‌رود.

ورزشگاه‌ها عملا تکمیل شده‌اند و در فاصله چند ماه آینده همگی آنها افتتاح خواهند شد. پنجمین ورزشگاه از مجموع هشت ورزشگاهی که میزبانی رقابت‌های جام جهانی را برعهده خواهد داشت نیز روز جمعه با برگزاری دیدار فینال جام امیر قطر بین دو تیم السد و الریان افتتاح می‌شود.

نام این ورزشگاه الثمامه است و گنجایش میزبانی از 40 هزار تماشاگر را دارد. نام این ورزشگاه از منطقه‌ای که در آن بنا شده در حومه دوحه گرفته شده و با استفاده از شبکه ملی مترو با پایتخت این کشور در ارتباط است. فنوینک ایریبارن، معمار اسپانیایی، نیز در ساخت و طراحی این ورزشگاه با قطر همکاری داشته است.

 

1656743

 

پس از افتتاح این ورزشگاه تنها دو ورزشگاه دیگر تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد که البیت و راس ابو عبود نام دارند و میزبان مسابقات جام عرب هستند.

اما ورزشگاه لوسیل که مهم‌ترین ورزشگاه قطر به حساب می‌آید و قرار است میزبانی دیدار فینال جام جهانی را برعهده داشته باشد در سال 2022 افتتاح خواهد شد.

همه چیز برای آغاز جام جهانی در قطر آماده است. این رقابت‌ها از تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) آغاز شده و تا 18 دسامبر (27 آذر) ادامه خواهد داشت.

حتی شیوع جهانی ویروس کرونا نیز نتوانست سرعت پیشروی قطر در ساخت ورزشگاه‌ها را کاهش دهد و این موضوع به خوبی از ورزشگاه‌هایی که پیش از این افتتاح شده‌اند مشخص است.

دیدگاه‌ها