کد خبر : 1787160 | 30 مهر 1400 ساعت 16:08 | 81K بازدید | 20 دیدگاه

لیگ قهرمانان و آمارهای شیرینش

دوندگی و خلق موقعیت؛ رکوردهای خیره‌کننده طارمی

مهدی طارمی با خلق 10 موقعیت گل بالاتر از مسی، صلاح و لوکاکو در رده دهم جدول خلق موقعیت گل بین بازیکنان چمپیونزلیگ قرار گرفته، همچنین شانزدهمین بازیکن دونده لیگ قهرمانان اروپا بوده.

دوندگی و خلق موقعیت؛ رکوردهای خیره‌کننده طارمی

به گزارش ورزش سه، مهاجم ایرانی پورتو بهترین بازیکن تیمش در مصاف با میلان بود که بعد از خلق چهار موقعیت گل در نهایت پاس منجربه گل لوییز دیاز وینگر چپ تیمش را به نام خودش ثبت کرد. برای اولین بار بعد از بازی برابر اتلتیکو مادرید بود که امار دوندگی طارمی نگاه ها را به خود جلب کرد اما حالا در پایان دور رفت مرحله گروهی، هنوز هم مهدی در بین تمامی ستارگان این تورنمنت، دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان محسوب می شود. هرچند او دونده ترین بازیکن این مسابقات نیست و سباستین تیل بازیکن تیم شریف مولداوی این عنوان را به خودش اختصاص داده اما عملکرد چشمگیر او برابر سه تیم مدعی لیورپول، اتلتیکو مادرید و میلان آن هم در حالی که برابر میلان در دقیقه 80 تعویض شد، او را به دونده ترین فوروارد لیگ قهرمانان تبدیل کرده است که نشان دهنده اکشن های مکرر این ستاره بوشهری تیم پورتو است که در دیدار برابر تیم میلان، هم در حملات حضور موثر داشت و هم در پرس های تیمی و توپ دزدی ها شرکت داشت و بارها دروازه این تیم را تهدید کرد. بد نیست با هم مروری داشته باشیم بر عملکرد انفرادی طارمی و جدوالی که او در آنها حاضر بوده است.


طارمی در طول سه مسابقه دور رفت برابر تیم های اتلتیکو، لیورپول و میلان، در مجموع 263 دقیقه به میدان رفت که در این دقایق، 10 بار موفق به خلق موقعیت روی دروازه حریف شد  تا بطور میانگین 3.34 موقعیت برای هر مسابقه را ثبت کند و از این حیث دهمین بازیکن برتر جام بوده است. او یک گل زد و یک پاس گل داد تا امار خوب 0.34 برای هر بازی را در این دو شاخص به خود اختصاص دهد. او در مجموع 33.6 کیلومتر دوید تا به ازای هر مسابقه 11.2 کیلومتر را به جای بگذارد در حالی که بالاترین سرعتی که مهدی به آن رسیده 29.6 کیلومتر بر ساعت بوده است.

 

1656805

 

1656800

 


در بخش عملکرد هجومی،  طارمی یک گل با ضربه سر از داخل محوطه جریمه زده است. چهار بار دریبل موفق داشته ، یک بار پاس گل داده و دو بار هم در تله افساید گیر افتاده است، شش ضربه به خارج چارچوب زده و دو شوت هم به سمت دروازه شلیک کرده است.

 

1656798

 


در بخش توزیع توپ هم طارمی عملکرد قابل قبولی به عنوان مهاجم ثبت کرده و 69 درصد پاس هایش به مقصد رسیده است به طوریکه از 15 پاس کوتاه دوازده تای آن به هدف رسیده و در مجموع از 56 پاس کوتاه، متوسط و بلند، 38 پاس را سالم به هم تیمی های خود رسانده است.

 

1656801

 


در بخش تدافعی هم مهدی با 7 بازپس گیری توپ په په و یاران را کمک کرده تا از فشار حریفان قدرتمند خود خارج شوند. همچنین در مجموع شش بار بر روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شده در حالی که پنج بار هم متحمل خطا شده است.

 

1656804

 


در نهایت هم لیست دونده ترین بازیکنان مسابقات را مشاهده می کنید که مهدی طارمی بعد از بازیکنان مطرحی چون دی یانگ و کیمیش، از نظر میانگین دوندگی بر حسب دقایق بازی، دونده ترین فوروارد این رقابت ها لقب گرفته است که 33.6 کیلومتر دویده است.

 

1656806

 

1656802


تیم پورتو که با امتیاز برابر با اتلتیکو در رده سوم جدول گروه خود قرار دارد و می کوشد با اتکا به درخشش ستارگانی چون طارمی از گروه سخت خود عبور کند، در دور برگشت باید ابتدا در سن سیرو به مصاف میلان برود و بعد از آن که در خانه پذیرای شاگردان سیمئونه خواهند شد، در اخرین گام در انفیلد برابر لیورپول قرار می گیرند.

 

1656803


عملکرد خوب طارمی و تاثیرگذاری مثبتش در کسب نتایج قابل قبول پورتو در دور رفت لیگ قهرمانان، اعتماد به نفس ستاره جنوبی کشورمان را هم تا حد زیادی افزایش داده به طوری‌که بعد از بازی در میکسدزون، با ویتور فریرا هم تیمی‌اش به شوخی می‌پرداخت و وقتی  گفت که مهدی چند شانس را از دست داد، او گفت از دست دادم ولی بردیم و هردو بازیکن به اهمیت پیروزی اشاره کردند و پس از آن هم طارمی شروع به مصاحبه به زبان پرتغالی کرد که باعث شد در فضای هواداری پورتو هم واکنش‌های جالبی در پی داشته باشد و هواداران این تیم معتقد بودند پرتغالی صحبت کردن مهدی از فریرا هم بهتر بوده است.

 

دیدگاه‌ها