کد خبر : 1787166 | 30 مهر 1400 ساعت 16:41 | 21.5K بازدید | 9 دیدگاه

چرا هند قهرمان جهان نیست؟

واکنش شکوری به شایعه جادوگری در فدراسیون

ابراهیم شکوری خواستار حضور افراد با توانمندی سیاسی، اقتصادی و ورزشی در باشگاه پرسپولیس شد.

واکنش شکوری به شایعه جادوگری در فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم شکوری که در حاشیه مراسم مربوط به شهدای چوار صحبت می‌کرد، در ابتدای مصاحبه اش با خبرنگاران در خصوص شهدای چوار گفت: شهدای چوار یک اتفاقی بود که شاید در دنیا بی نظیر بوده و مظلومیت کشور ما و مردم ما را نشان می‌دهد که در دوران جنگ متاسفانه حتی به زمین های فوتبالمان هم رحم نشد و یک سری از جوان های ما که در حال فوتبال بازی کردن بودند مورد حمله قرار گرفتند و این مظلومیت کشور ما را می‌رساند و اینکه جوان های ما در آن دوره چه رشادت هایی انجام دادند. امیدواریم که انشاالله ما و همه مسئولین و کسانی که در حال حاضر در مسند کار هستند قدر این شهدا را بدانیم و مسیر را طوری برویم که انشاالله در آینده شرمنده شهدا نباشیم.

 

شکوری درباره وضعیت هیات مدیره پرسپولیس اظهار داشت: من فکر می‌کنم پرسپولیس به عنوان تیمی که پنج دوره پیاپی در لیگ قهرمان شده و دو دوره در فینال آسیا حضور داشته نیازمند این است که نفراتی در باشگاه حضور داشته باشند که هم از نظر اقتصادی، هم از نظر ورزشی و هم از نظر سیاسی نفرات توانمندی باشند چون باشگاه پرسپولیس فقط یک باشگاه فوتبال نیست، بلکه کل اجتماع ما را درگیر می‌کند. آقای صدری زحمت خودش را می‌کشد اما چیزی که در باشگاه پرسپولیس وجود دارد با توجه به تجربه‌ای که من چه به عنوان هوادار، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مدیر در آنجا داشتم نیازمند این است که نفراتی به باشگاه اضافه بشوند به خصوص در بحث هیات مدیره و در بحث مدیرعاملی خوبی را تزریق بکنند. آقای صدری زحمت می‌کشد و امیدوارم بتواند منابع خوبی را تزریق بکند و انشالله بتواند تیم را به جایی برساند که دیگر دغدغه مالی نداشته باشد.

 

معاون اجرایی سابق باشگاه پرسپولیس درباره اسامی مطرح شده برای مدیریت باشگاه عنوان کرد: من فکر می‌کنم به خصوص قبل از بازی های پرسپولیس طرح این مسائل تیم را به حاشیه می‌برد. من نمی‌خواهم راجع به نفرات صحبت کنم ولی کسی که قرار است در باشگاه پرسپولیس حضور داشته باشد و دوستانی که الان حضور دارند نیازمند این است که بتوانند منابع مالی خوبی را تامین بکنند چون فکر می‌کنم باشگاه و بازیکنان الان به مرحله‌ای رسیدند و هواداران به جایگاهی رسیده‌اند که نیازمند این هستند که بتوانند در آرامش کار را جلو ببرند. همانطور که دیدید آقای کلانی بزرگتر ما گفت که با توجه به اینکه منابع مالی و ارتباطات لازم را ندارد نمی‌تواند در باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کند. قطعا من هم همین شرایط را دارم و امثال من هم همین شرایط را دارند. باید کسانی بیایند که یا حمایت بشوند یا بتوانند منابع مالی خوبی را به باشگاه تزریق بکنند. امیدوارم که آقای صدری چه بقیه دوستانی که قرار است اضافه شوند هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد چون من فکر می‌کنم این بحث ها تیم را هم به حاشیه می‌برد.

 

1656823

 

وی درباره تیم ملی و حواشی پیش آمده بین اسکوچیچ و مهدی طارمی گفت: من می‌کنم این مسائل را باید از مسئولین فدراسیون بپرسید چون من در جریان امور نیستم فکر می‌کنم این مسائل را مسئولین فدراسیون پاسخ بدهند خیلی بهتر است ولی چیزی که هست قطعا آرامش تیم و اینکه بتوانند همین مسیری که داشتند ادامه بدهند بهترین تصمیم و بهتری کار است. امیدواریم طوری برنامه‌ ریزی و تصمیم گیری بشود که هم به باشگاه ها ضربه وارد نشود و هم به تیم ملی.

 

شکوری درباره نقش بازیکنان و سرمربی در بردهای تیم ملی ادامه داد: فوتبال یک ورزش گروهی و تیمی است و اینکه بگوییم بازیکن کار را انجام داده یا مربی کار را انجام داده و یا فدراسیون کار را انجام داده یا شخص دیگری من فکر می‌کنم زیاد منطقی نباشد. فوتبال یک ورزش گروهی است. قطعا بازیکنان تاثیر بسیار زیادی دارند، سرمربی تیم تاثیر دارد، حتی ماساژور، تدارکات و تیم پشتیبانی اما چیزی که هست فوتبال داخل زمین است و اگر بازیکنی داخل زمینن خوب کار نکند مطمئنا تیم نتیجه نمی‌گیرد و فکر می‌کنم این یک چیز مشخص است و پاسخ فوتبالی ها این است و کسی از بیرون فوتبال مطمئنا نمی‌تواند به فوتبال کمک کند.


سرپرست دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال درباره قرارداد VAR توضیح داد: من در بحث قراردادی که در حال حاضر بسته شده نیستم اما مسیری که ما قبلا می‌رفتیم و با توجه به مصوبه‌ای که هیات رئیسه داشت این بود که بتوانیم بحث VAR را با توجه به نیاز کشور، شرایط کشور و مباحثی که وجود داشت بومی سازی بکنیم زیر نظر فیفا و لایسنس فیفا ولی اینکه الان چه اتفاقی افتاده من در جریان نیستم و فکر می‌کنم بهتر باشد مسئولین خودشان پاسخ بدهند ولی آن موقع سیاست فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه محترم و ریاست فدارسیون این بود که بومی سازی صورت بگیرد اما اینکه الان چه اتفاقی افتاده من در جریان نیستم. ما داشتیم یه مسیری می‌رفتیم که طبق لایسنس های فیفا بتوانند مجوزهای لازم را بگیرند و مکاتبات لازم صورت گرفته بود‌. فکر می‌کنم یک کلاسی در قطر برگزار شد که ۴-۵ نفر از ایران حضور داشتند و یک دوره ای در مرکز ملی زیر نظر فیفا برگزار شد، در مرکز ملی و با همین تجهیزات ایرانی ولی شاید قوانین تغییر کرده و نیاز است که با شرکت های دیگری قرارداد بسته بشود‌

 

او در خصوص شایعه حضور جادوگر در فوتبال اظهار داشت: نمی‌توانیم بگوییم جادوگر ولی اگر بخواهیم خیلی شفاف و ساده بگوییم وجود دارد اما من خودم به شخصه اعتقادی ندارم و اکثر فوتبالیست ها هم اعتقادی فکر می‌کنم نداشته باشم. چون اگر قرار بود جادو و جنبل بتواند تاثیر داشته باشد فکر می‌کنم هند و بعضی کشورهای دیگر باید چندین دوره قهرمان جام جهانی شده باشند. من خودم اعتقادی ندارم و ارتباطی که‌ با بچه های فوتبالیست دارم و چندین سال خودم بازی کردم می‌دانم که بازیکنان هم اعتقادی ندارند و همانطور که گفتم فوتبال در زمین است.

 

وی درخصوص اعتقاد مربیان و مدیران افزود: من مربی نیستم و در آن جایگاه حضور ندارم و به شخصه اعتقاد ندارم و فکر می‌کنم که فوتبال با توجه به اینکه ۲۲ نفر داخل زمین و شاید یک تیم همراه ۴۰-۵۰ نفره هم بیرون زمین همراهی می‌کنند فوتبال داخل زمین است. بازیکنانی که تلاش می‌کنند از بالاترین سطح در اروپا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و برزیل همه فوتبال را به صورت منطقی بازی می‌کنند و فکر نمی‌کنم چنین مواردی تاثیر داشته باشد ولی در کشور ما از قدیم این مباحث مطرح بوده نه تنها در فوتبال بلکه در جاهای دیگر هم وجود داشته اما ما که فوتبال بازی کردیم و درس خواندیم و تجربه پیدا کردیم به خصوص در مباحث بین‌المللی و رفت و آمد داشتیم می‌دانیم که در دنیا اینطور نیست. اما من در جریان این نیستم که واقعا جادوگر وجود دارد یا خیر.

 

شکوری در واکنش به اظهارات نادر فریادشیران گفت: من الان داخل سیستم نیستم و اطلاعاتی ندارم راجع به اینکه چه کسانی همکاری می‌کنند و چه کسانی همکاری نمی‌کنند. ما هم اسمش را شنیدیم. ما داخل جامعه فوتبال هستیم و وقتی این مباحث مطرح می‌شود ما هم داخل جامعه فوتبال هستیم. من به شخصه اعتقاد ندارم و فکر می‌کنم اکثر فوتبالیست ها چنین اعتقاداتی ندارند. اگر شخصی کنار هر تیمی است قطعا باید مسئولین آن تیم پاسخگو باشد. نه می‌شود تایید کرد و نه تکذیب، ولی قطعا چیزی که به ما یاد دادند و چیزی که ما در عمل انجام دادیم این است که همه چیز با تلاش خود آدم و خواست خدا اتفاق میفتد و فکر نمی‌کنم نفر سومی وجود داشته باشد. این اعتقاد شخصی من و فکر می‌کنم اکثر فوتبالی ها است و تلاش داخل زمین و خواست خدا است که می‌تواند تاثیرگذار باشد و امیدوارم تیم ملی هم با همین اقتداری که کار می‌کند ادامه بدهد و این حواشی کم بشود چون قطعا این حاشیه ها به تیم ملی ما و فوتبال ما لطمه می‌زند و شاید در مجامع بین‌المللی باعث مباحثی شود که اعتبار فوتبال ما را دچار خدشه کند.

 

1656824

دیدگاه‌ها