کد خبر : 1787270 | 01 آبان 1400 ساعت 08:07 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

نظر بنی‌تمیم درخصوص عملکرد کشتی ایران

سرپرست سابق فدراسیون کشتی گفت: به اعتقاد من هم نتایج کشتی ایران در المپیک و هم‌ در جهانی خوب بود هر چند در توکیو می‌توانست بهتر باشد.

نظر بنی‌تمیم درخصوص عملکرد کشتی ایران
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حمید بنی‌تمیم در خصوص عملکرد کشتی‌گیران در مسابقات جهانی و اینکه برخی اعتقاد داشتند که باید این نتیجه در المپیک به دست می‌آمد گفت: هر مسابقه جایگاه خود را دارد و اگر بخواهیم در مورد مسابقات جهانی صحبت کنیم و آن را بسنجیم باید با مسابقات جهانی گذشته آن را مقایسه کنیم نه المپیک. به اعتقاد من هم نتایج المپیک و هم‌ جهانی خوب بود هر چند المپیک می‌توانست بهتر باشد. دو سنگین وزن ما امین میرزازاده و زارع می‌توانستند نتیجه بهتری را به دست آورند.
 

وی در ادامه افزود: اگر مشخصا بخواهم در مورد مسابقات جهانی اسلو صحبت کنم، باید بگویم برخی  معتقدند مسابقات جهانی بعد از المپیک به لحاظ فنی سطح پایین تری دارد اما من اعتقاد دارم در هر شرایطی می‌توان به کادر فنی و مجموعه فدراسیون نمره قبولی داد چراکه توانستند از این شرایط به بهترین نحو استفاده کنند چرا که در هر دوره ما بعد از المپیک هم در مسابقات جهانی بودیم ولی این بار خیلی خوب نتیجه گرفتند و این نشان می‌دهد از شرایط موجود با برنامه ریزی درست و‌ شاید هم یک مقداری قرعه مناسب نتیجه خوبی رخ داد.

 

بنی‌تمیم در خصوص تاثیر نقش تغییرات در کادر فنی تیم کشتی آزاد در نتیجه این تیم در مسابقات جهانی، یادآوری کرد: به هر حال این موضوع بی تاثیر نبوده ولی بی انصافی است که این زحمات چندین ساله که از خانواده‌ها، ورزشکار و مربیان شهرستان‌ها و مدیریت قبلی و سرمربی دوره قبل آغاز شده را بخواهیم بی ارتباط بدانیم و اگر بخواهیم فقط آن را به یک شخص ربط دهیم به لحاظ فنی درست نیست ولی سرمربی جدید نیز قطعا به اندازه 40 روزی که در تیم ملی حاضر شده، نقش داشته است.

 

وی در خصوص کسب نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی در سنگین وزن و شناسایی و حفظ چهره‌های جدید گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از زحمات مجید ترکان به عنوان مسئول پایه در کشتی آزاد و کریم کاکاورجی در فرنگی تشکر می‌کنم. کار از 8-9 سال پیش آغاز شد و اردوهای بسترسازی برگزار شد. اگر امیرحسین زارع را به عنوان یک جوان مستعد می‌شناسید لطفا برگردید به عقب و ببینید وی در آن دوران چند مسابقه را تجربه کرد. باید آن مسیر تداوم داشته باشد و اردوهای بسترسازی جواب داد و ایجاد انگیزه کرد. اینها کارهای خوبی بود که در زمان مدیریت خادم شروع شد. این جوانان را باید حفظ و برای سال‌های آینده روی آنها برنامه‌ریزی کرد و مسائل درسی، اجتماعی و زندگی آنها را به خوبی تامین کرد. در این دولت و مدیریت جدید فدراسیون می‌توان یک گام جلوتر رفت. ضمن ادامه راه‌هایی که خادم به عنوان یک نخبه ورزشی شروع کرد به خصوص در بحث اردوهای بسترسازی، می‌توان به بحث معیشت آنها نیز پرداخته شود.

 

سرپرست سابق فدراسیون کشتی در خصوص بحث‌های مختلف در مورد بودجه کشتی و گلایه‌ها از کمبود آن در یک سو و ادعای حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این رشته به عنوان ورزش اول ایران از سوی دیگر و اینکه آیا واقعا موضوعات مربوط به کمبود حمایت‌های مالی صحت دارد، تاکید کرد: اینکه می‌گویند بودجه کشتی کافی نیست قطعا حرف کاملا درستی است ولی اگر بخواهیم موضوع را با وضعیت اقتصادی کشور بسنجیم، اعتقاد دارم رئیس فدراسیون باید از سایر ظرفیت‌ها مانند اسپانسر نیز استفاده کند. اینکه بخواهیم بار را صرفا بر دوش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیندازیم‌ ممکن نیست ولی وزارت ورزش نیز باید سهم بیشتری از ورزش را به کشتی اختصاص دهد چرا که کشتی با توجه به تعداد رده‌های سنی و رشته‌هایی که دارد این حمایت را می‌طلبد. همچنین معتقدم کشتی ورزش اول کشور است ‌و متناسب با آن هم باید بودجه به آن اختصاص داده شود، البته نمی‌خواهیم همیشه کار روی دوش وزارت ورزش باشد. می‌توان برای درآمد زایی، یک سری امکانات و زیر ساخت‌ها را در سطح کشور به خصوص استان‌های کشتی خیز با اعطای مجوز، به هیئت‌ها داد. برای مثال هتلی که ساخته شد و صندوق سرمایه‌گذاری که رسول خادم پایه‌گذاری کرد و تا زمان خود من می‌توانست سالی 4-5 میلیارد درآمدزایی داشته باشد، می‌تواند کمک کند. افزایش بودجه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌تواند به کشتی کمک کند و یک مقدار هم در بخش اقتصادی که  اساسنامه فدراسیون هم منعی برای درآمدزایی ندارد، می‌تواند پله‌کانی بخش مالی و اقتصادی را ارتقا داد.

وی در پایان گفت: از مربیان سازنده در شهرستان‌ها، کادر قبلی طلایی، غلام محمدی، رسول خادم تشکر می‌کنم و به آقای درستکار و بنا تبریک می‌گویم.

دیدگاه‌ها