کد خبر : 1787307 | 01 آبان 1400 ساعت 11:48 | 21.7K بازدید | 4 دیدگاه

ماجرای جدایی یکی از نویدکیاها از اردو؛

رسول رفت تا محرم در سپاهان تحت فشار نباشد

در فصل جدید فوتبال پس از سال‌ها رسول نویدکیا دیگر در کنار سپاهانی‌ها حضور نخواهد داشت.

رسول رفت تا محرم در سپاهان تحت فشار نباشد 

به گزارش "ورزش سه"، در خردادماه سال 1393 بود که رسول نویدکیا و وریا غفوری پس از درخشش در ترکیب نفت تهران به تیم فوتبال سپاهان پیوستند تا برادران نویدکیا پس از سال‌ها جدایی بار دیگر فرصت بازی در کنار یکدیگر را پیدا کنند. رسول و محرم پیش از این فرصت حضور در تیم بزرگسالان سپاهان را در کنار هم پیدا نکرده بودند و پس از اینکه محرم نویدکیا به بوخوم پیوست، رسول نویدکیا یک فصل در اردوی طلایی پوشان بود و خیلی زود هم جدا شد و ماجراجویی فوتبالی‌اش که زیر سایه سنگین درخشش‌های برادر بزرگ‌تر سخت‌تر هم شده بود را در تیم‌های دیگر دنبال کرد.


سال دوم حضور محرم در بوخوم با اولین سال حضور رسول در شهرداری بندرعباس توام شد. مس کرمان، سپاهان نوین، صنعت نفت آبادان و نفت تهران تیم‌های دیگری بودند که رسول نویدکیا در آنها به میدان رفت و با نمایش هایی که در آبادان و تهران ارائه کرد، توانست خودش را از زیر سایه محرم که پس از دو سال حضور در بوخوم به سپاهان بازگشته بود، دربیاورد و در آخرین سال‌های بازیگری محرم نویدکیا توانست نظر کادر فنی سپاهان که در آن مقطع حسین فرکی بود را برای بازگشت جلب کند.


رسول نویدکیا در خرداد 1393 به سپاهان بازگشت و برادران نویدکیا موفق شدند در فصل پیش رو با حسین فرکی به قهرمانی برسند و پنجمین عنوان قهرمانی طلایی پوشان اصفهانی نیز ثبت شد؛ با این حال این خوشحالی و در کنار هم بودن برادران نویدکیا فقط با یک قهرمانی همراه شد و خیلی زود محرم که با حضور ویسی تغییرات گسترده‌ و غیرقابل هضمی را در ادوی طلایی پوشان تجربه کرده بود، در ابتدای لیگ شانزدهم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت تا اینبار رسول در سپاهان تنها بماند.


طی لیگ شانزدهم رسول یکی از بازیکنان کلیدی سپاهان زیر نظر ویسی و سپس کرانچار بود و در لیگ هفدهم هم همین داستان ادامه داشت تا اینکه یک بازی پس از کنار گذاشته شدن سرمربی کروات طلایی پوشان، رسول نویدکیا با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و تا میانه های لیگ هجدهم که پس از سال ها بالاخره امیرقلعه نویی توانسته بود، سپاهان را به ثبات برساند، این بازیکن دور از میادین بود. پس از بازگشت از مصدومیت نیز رسول نویدکیا نتوانست خودش را در ترکیب طلایی پوشان جا بیندازد و دو سالی که امیرقلعه نویی در اصفهان حضور داشت، ماجرا به همین ترتیب سپری شد.

 

1507455


با انتخاب محرم نویدکیا به عنوان سرمربی سپاهان، او در بازی های آسیایی و همینطور اولین دیدار فصل برابر گل گهر از رسول نویدکیا در ترکیب اصلی استفاده کرد، اما این بازیکن در همان هفته ابتدایی دچار مصدومیت شد تا دوباره نتواند برای سپاهان بازی کند و در نهایت پس از پایان لیگ بیست و یکم پس از هفت سال حضور مداوم در اردوی طلایی پوشان آنطور که محرم نویدکیا می گوید تصمیم به جدایی گرفت تا برادر بزرگ‌ترش تحت فشار قرار نگیرد.


محرم نویدکیا در آخرین مصاحبه اش در مورد رسول نویدکیا اینطور حرف زد و گفت:« با رسول صحبت کردیم به صورت خیلی کوتاه، اما رسول تصمیمش را گرفته بود که نباشد. حتی ما بحثی در کادر فنی داشتیم و از هفت هشت نفر در کادر فنی، پنج نفرشان معتقد بودند که رسول امسال هم بماند، اما رسول تصمیمش را گرفته بود و بیشترش را احتمال می‌دهم که به خاطر من بوده است. چون سال قبل رسول در ابتدای فصل آسیب دید و نتوانست به تیم کمک کند. سال قبل‌تر زمان آقای قلعه‌نویی خیلی بازی نکرد و پیش خودش حس می‌کرد که ماندنش خیلی به تیم کمک نمی‌کند و از لحاظ شخصیتی هم برای هیچ کدام از ما خوب نیست.» 

 

 

1541039

 


جدایی رسول نویدکیا از سپاهان قطعی است و در شرایطی که زمزمه های بازگشت او به صنعت نفت آبادان شنیده می‍‌شد، به نظر نمی رسد این بازیکن دیگر قصد بازی به صورت حرفه ای را داشته باشد؛ محرم نویدکیا اما در این بین از مسئولان و مدیران ایرانی یک درخواست را مطرح می‌کند:« من همیشه معتقدم که ما باشگاه‌های ایرانی یک مقدار باید راهمان را بهتر رو به جلو برویم، به خاطر اینکه یک چنین بازیکنانی مثل رسول و قاسم که سال‌ها در تیم‌هایشان بازی کرده‌اند، ولو اینکه یکسال را هم به خاطرشان از خودگذشتگی کنیم، چیزی از دست نمی‌دهیم. برای شخصیت باشگاه‌هایی مثل سپاهان و ذوب‌آهن یا باشگاه‌های دیگر خوب است که بازیکنانشان در تیم‌های خودشان از فوتبال خداحافظی کنند و این کلاس و شخصیت آن باشگاه را یک پله بالاتر می‌رود.» 


لیگ بیستم که با نائب قهرمانی طلایی پوشان اصفهانی خاتمه یافت، فعلا پایان راه رسول و محرم بوده است و باید دید آیا باشگاه سپاهان در فصل جاری برنامه ای برای خداحافظی نویدکیای کوچک در نظر می گیرد یا خیر.

دیدگاه‌ها