کد خبر : 1787440 | 01 آبان 1400 ساعت 21:51 | 363.4K بازدید | 73 دیدگاه

بهترین ۴۵ دقیقه طارمی در پرتغال؛

بی‌خیال طارمی باشید، گل می‌خورید، اخراج می‌شوید!

عملکرد مهدی طارمی در فوتبال اروپا و پرتغال توقف ناپذیر است و مهاجم بوشهری پورتو در یک نیمه، کار توندلا را یکسره کرد.

 بی‌خیال طارمی باشید، گل می‌خورید، اخراج می‌شوید!

به گزارش "ورزش سه"، درخشش های مهدی طارمی در لباس پورتو تمامی ندارد و ستاره بوشهری آبی و سفیدهای بندرنشین، مرد شماره یک تیمش در دیدار برابر توندلا بود. پورتو برای اینکه بتواند حداقل به صورت موقت و برای 24 ساعت به صدر جدول رده بندی لیگ برتر پرتغال صعود کند، باید در استادیوم ژوائو کاردوسو از سد میزبانش عبور می کرد.

 

توندلا حریف مورد علاقه مهدی طارمی است چرا که ستاره ایرانی در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ سال گذشته و جام حذفی به این تیم گل زده بود. با اینکه به نظر می رسید پورتو کار به مراتب آسانی داشته باشد اما این میزبان بود که روی غافلگیری خط دفاعی پورتو در دقیقه 4 به گل رسید تا شاگردان کونسیسائو به این مسئله پی ببرند که کار آسانی در پیش ندارند.

 

1657258

 

پورتو که فصل گذشته به دلیل از دست دادن امتیازات فراوان برابر تیم های آسان نتوانست قهرمان لیگ شود، از این موضوع درست عبرت گرفته بود و برای پیروزی پیش کشید. حرکت ژائو ماریو در دقیقه 20 از سمت راست و ارسال زمینی او به دهانه دروازه، موقعیت فوق العاده ای را نصیب مهدی طارمی کرد که تشنه گلزنی بود و برای باز کردن دروازه توندلا مقابل دروازه پدرو تریگیرا کمین کرده بود. ارسال ماریو پس از عبور از اوانیلسون، در بهترین زمان و بهترین مکان ممکن به طارمی رسید و این مهاجم آماده ایرانی با بغل پایی ساده گل تساوی را به ثمر رساند.

 

توندلا که به خوبی می دانست پورتو تشنه گلزنی است و برای کسب 3 امتیاز عقب نخواهد نشست، تمرکزش را روی حفظ همین تساوی گذاشته بود اما غافل از اینکه یک بازیکن ایرانی مترصد استفاده از کوچکترین فرصت هاست و مدافعین حریفان پورتو در هفته های گذشته ثابت کرده بودند که اشتباه برابر طارمی برابر است با مرگ! در دقیقه 28 و زمانی که ادواردو کوارشما در خط دفاعی توندلا پا به توپ شد، تحت فشار لوئیز دیاز و اوا نیلسون قرار گرفت و برای اینکه توپ را از دست ندهد، سعی داشت با یک پاس رو به عقب، هم تیمی اش ایکر آندابارنا را صاحب توپ کند.

 

1657256

 

اما غافل از اینکه طارمی با خواندن ذهن کوارشما و پیش از اینکه او رو به عقب پاس دهد، دقیقا به همان نقطه حرکت کرد و پس از تصاحب توپ، در مصافی تک به تک با دروازه توندلا قرار گرفت اما با خطای ایکر آندابارنا متوقف شد که فابیو ورسیمو داور مسابقه بدون درنگ دست به جیب شد و مدافع میزبان را با یک کارت قرمز روبرو کرد تا طارمی به بلای جان توندلا تبدیل شود.

 

در ادامه و در حالیکه نیمه اول رو به اتمام بود، پورتو پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد. در غیاب سرجیو اولیویرا، این بار متئوس اوریبه پشت توپ ایستاد. او ضربه اش را زمینی به سمت دروازه توندلا زد که پدرو تریگیرا گلر میزبان نتوانست این توپ را مهار کند و همین برای طارمی تشنه گلزنی کافی بود تا با حضوری به موقع مقابل دروازه، توپ را به تور دروازه توندلا بچسباند و تیمش را دو بر یک پیش بیندازد.

 

1657255

 

عطش گلزنی ستاره بوشهری پورتو با این 2 گل نیز پایان نیافت. طارمی در نیمه دوم و در دقیقه 79، درخشش بی نظیرش را تکمیل کرد. او با فرار از آفسایدگیری خط دفاعی توندلا و روی پاس در عمق فابیو ویرا، با گلر این تیم در مصافی تک به تک قرار گرفت و با ضربه ای دقیق، توپ را به تور دروازه میزبان چسباند تا هت تریک خود را تکمیل کند و یک پیروزی شیرین برای پورتو به ارمغان بیاورد.

 

این دومین تجربه هت تریک طارمی در فوتبال پرتغال است. او در هفته سوم فصل 2019-2020 لیگ این کشور و در نخستین دیداری که از ابتدا برای ریوه آوه به میدان رفت، در جریان پیروزی 5 بر یک مقابل دپورتیوو آوس موفق به ثبت هت تریک شد و حالا توندلا دومین تیمی است که ستاره تیم ملی ایران مقابلش 3 گل به ثمر می رساند.

 

1657260

 

1657261


در لحظاتی که لوئیز دیاز و اوا نیلسون روی کوارشما مدافع توندلا فشار آورده بودند، این بازیکن با یک پاس رو به عقب قصد داشت هم تیمی اش را صاحب توپ کند اما طارمی با تیزهوشی فوق العاده، پیش از ایکر آندابارنا صاحب توپ شد و مدافع توندلا نیز مانع از تک به تک شدن طارمی با گلر تیمش شد که در نهایت داور مسابقه با یک کارت قرمز مستقیم، آندابارنا را از زمین مسابقه اخراج کرد تا کار برای پورتو در ادامه راحت تر شود.

 

 

علاوه بر این، هت تریک مهاجم بوشهری پورتو باعث شد تا شمار گل های این بازیکن در فصل جدید به عدد 7 برسد و بدین ترتیب مهدی طارمی به صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال صعود کرد تا رویای کسب عنوان آقای گلی که فصل گذشته با بدشانسی از دست داد، برای او نزدیک تر از هر زمان دیگری باشد.

 

طارمی در دیدار برابر توندلا عملکرد بی نظیری داشت. زدن 3 گل و خطایی که روی او صورت گرفت و منجر به اخراج مدافع میزبان شد، سبب گردید تا تیم سرجیو کونسیسائو با یک بازی بیشتر، به صدر جدول رده بندی صعود کند. این ایام مهدی طارمی در آماده ترین روزهای دوران حرفه ای خود به سر می برد و به نظر می رسد مدافعین هیچ تیمی قادر به مهار این استعداد ایرانی نیستند. مهاجمی که به نظر می رسد با ادامه این درخشش، تابستان 2022 به یکی از اهداف نقل و انتقالاتی غول های اروپا تبدیل شود.

دیدگاه‌ها