کد خبر : 1787500 | 02 آبان 1400 ساعت 12:13 | 26.6K بازدید | 9 دیدگاه

برگی از تاریخ

باشکوه‌ترین شب صدهزار نفری منصوریان (عکس)

نبردهای ایران و عراق در رده ملی و باشگاهی در دهه 70 متاثر از جنگ ایران و عراق حساس و مهم بود.

به گزارش "ورزش سه "، 23سال قبل و در روز اول آبان سال 77تماشاگران استقلال ورزشگاه آزادی را پر کرده بودند تا دیدار برگشت دو تیم استقلال و نیروهوایی عراق در چهارچوب جام باشگاه های آسیا را از نزدیک نظاره کنند.
آبی ها که بعد از سالها ناکامی در لیگ آزادگان موفق به قهرمانی در این لیگ شده بودند و سهمیه ایران در جام باشگاه های آسیا بودند در دیدار رفت با گل ثانیه های پایانی علی موسوی برابر نیرو هوایی در بغداد به تساوی رسیدند تا همه چیز برای صعود به تهران کشیده شود.


بازی برگشت در شب نمایش درخشان و ماندگار علیرضا منصوریان با دو گل علیرضا اکبرپور و محمد مومنی  به نفع استقلال به پایان رسید تا این تیم با شکست نماینده عراق که در آن سالها برای مردم حیاتی بود به مرحله بعد رقابتها صعود کند.


این بازی یکی از بهترین بازی های منصوریان در استقلال بود. او در خط میانی با حرکات ویران کننده خود نفس عراقی ها را گرفت تا در دقیقه 80  در حالی که با تشویق ممتد صد هزار نفر همراهی می شد با تصمیم حجازی جای خود را به مرحوم سرژیک تیموریان بدهد. شوت‌های متعدد از راه دور، دریبل زدن بازیکنان عراق در طول دقایق، پاس های طلایی و شوت والی کم نظیر او روی سانتر نوازی که به تیر افقی دروازه عراقی ها نشست و تا دقایقی  آه و حسرت گزارشگر بازی مرحوم شفیع را برای گل نشدن آن ضربه به همراه داشت منصوریان را ستاره میدان کرده بود و شبی فراموش نشدنی برای او رقم زد.


استقلال که مشکلات مالی زیادی در آن فصل داشت با تصمیم فتح الله زاده، منصوریان، داریوش یزدانی و تیموریان را در نیم فصل ترانسفر کرد تا تیم حجازی بدون این سه بازیکن مطرح خود به فینال باشگاه های آسیا برسد. فینالی سخت و فراموش نشدنی برابر جوبیلو ایوآتا ژاپن که با شکست آبی پوشان در دهم اردیبهشت سال 78 آخرین نایب قهرمانی این تیم را در آسیا رقم زد.

 

1657338

 

دیدگاه‌ها