کد خبر : 1787503 | 02 آبان 1400 ساعت 12:29 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

مرتضی ساوه شمشکی:

برگزاری اردوی تیم‌های ملی اسکی در سال المپیک افتخار است

رئیس هیات اسکی استان تهران گفت: در سال حساس المپیک زمستانی چین افتخار میزبانی و برگزاری اردوی تیم های ملی اسکی را داریم.

برگزاری اردوی تیم‌های ملی اسکی در سال المپیک افتخار است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مرتضی ساوه شمشکی رئیس هیات اسکی استان تهران و پیشکسوت این رشته در خصوص فصل اسکی گذشته و آمادگی برای فصل آتی عنوان کرد: متاسفانه در سال ۹۹ شیوع ویروس کرونا همه به خصوص ورزشی ها را غافلگیر کرد و برنامه ها را تحت الشعاع خود قرار داد ولی با این وجود با بررسی شرایط و برنامه ریزی توسط کارشناسان متخصص موفق شدیم فصل اسکی را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: از اواخر آذر پیست بین المللی اسکی توچال آغاز به کار کرد و اوایل دی ماه نیز پیست بین المللی اسکی دربندسر بازگشایی شد. همچنین پیست اسکی تخصصی کراس کانتری (شهید قطاسلو) در منطقه امامزاده هاشم نیز فعالیت خود را شروع کرد.

 

وی ادامه داد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و بررسی همه جوانب اردوهای تیم های اسکی در رشته های آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد را آغاز کردیم و با هماهنگی با فدراسیون اسکی مسابقات مختلف را با منابع انسانی کاردان و عوامل متخصص در استان تهران برگزار کردیم. سال بسیار پرکاری در مسابقات استانی داشتیم و میزبان اولین دوره مسابقات اسکی آلپاین شهرنشینان در ۱۰ گروه سنی و در دو بخش بانوان و آقایان در پیست اسکی توچال بودیم.

 

تهران، پیشرو در برگزاری مسابقات اسکی کشور

ساوه شمشکی در پاسخ به این سوال که تهران سهم عمده تیم های ملی را تشکیل می دهد در برگزاری مسابقات در بخش های مختلف با استعدادهای پایتخت که بسیاری مدعی تیم های ملی هستند چگونه عمل کرده اید گفت: مسابقات قهرمانی استان در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، دو رده جوانان و بزرگسالان را در دربندسر برگزار کردیم. قبل از برگزاری مسابقات اردوهایی توسط مربیان استان هم برگزار شده بود که تا پایان سال استمرار داشت. مسابقات اسکی کوهستان و سپس مسابقات اسکی شهرنشینان در توچال از دیگر برنامه های ما در سال ۹۹ بود. مسابقات ایران دخت با کمک و همکاری کمیته بانوان فدراسیون و هیات اسکی شمیرانات، چند مسابقه داخلی در پیست اسکی آبعلی و مسابقات آلپاین در پیست شهید قطاسلو امامزاده هاشم را نیز برگزار کردیم.

 

روزهای پرکار اسکی پایتخت در سال ۹۹ و ۱۴۰۰

کارشناس و پیشکسوت اسکی همچنین به برنامه ریزی برای ارتقای مربیان اسکی تهرانی اشاره کرده و گفت: کلاس های بازآموزی مربیان، کلاس های ۳ به ۲ آلپاین و اسنوبرد، ۲ به یک اسنوبرد و مدرسی آلپاین و اسنوبرد با همکاری و مجوز فدراسیون اسکی از جمله برنامه های آموزشی ما در سال ۹۹ بود.

ساوه شمشکی در خصوص بحث استعدادیابی در اسکی استان تهران بیان کرد: استعدادیابی در هر سه رشته در مناطق خاص دربندسر و شمشک برگزار شد و استعدادهای برتر هر رشته توسط کارشناسان خبره و مجرب شناسایی شدند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ چندبار در حین فعالیت با اعلام ستاد کرونا پیست های اسکی تعطیل شدند تا اینکه بعد از ماه رمضان پیست توچال حدود ۱۵ روز فعالیت داشت و میزبان اردوهای اسکی نیز بود. پس از تعطیلی پیست های اسکی اردوهای آمادگی جسمانی اسکی بازان با همکاری هیات اسکی و شهرداری شهر شمشک دربندسر از سر گرفته شد و هفته ای دوبار مربی ژیمناست نیز در تمرینات اسکی بازان حضور پیدا می کند.

 

1556997

 

میزبانی و برگزاری از اردوی تیم های ملی اسکی

ساوه شمشکی در خصوص نقش پررنگ تهران در میزبانی اردوی تیم های ملی گفت: فدراسیون اسکی اواخر مرداد با ارسال نامه ای که مصوبه کمیته فنی بود از برگزاری اردوی تیم های ملی آلپاین و صحرانوردی در سال المپیک در تهران خبر داد. این اردوها از ۲۳ مرداد آغاز شد و اسکی بازان در رشته صحرانوردی زیر نظر ۴ مربی در بخش رول اسکی تمریناتشان را آغاز کردند. محل اردوها پارک سرخه حصار، یاس فاطمی و بخشی نیز در جاده میگون به امتداد دیزین و شمشک و دربندسر است.همچنین اسکی بازان تا کنون سه بار در آکادمی ملی المپیک تست های اولیه اردوی خود را انجام داده اند.در رشته آلپاین نیز اردوها و تمرینات ملی پوشان از ۲۳ مرداد زیر نظر ۵ مربی در حال پیگیری است.

 

فعالیت پرشور بیش از ۲۰۰ نفر در هیات اسکی استان تهران

ساوه شمشکی با اشاره به منابع انسانی در استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه دوره مدیریتی جدید من از سال گذشته شروع شد روند منابع انسانی هیات را تغییر دادم و هر یک از کمیته ها با رئیس، نایب رئیس و دبیر و چند عضو کار می کنند که در مجموع بیش از ۲۰۰ نفر در هیات اسکی استان مشغولند. در تهران همه مشارکت دارند تا ورزش اسکی را توسعه بدهیم.

 

مبلغ بلیط پیست های اسکی هنوز مشخص نشده است

ساوه شمشکی در پاسخ به این سوال که چه زمانی قیمت بلیط پیست های اسکی در فصل جدید مشخص می شود گفت: طبق روتین هر ساله نیمه دوم آبان در اداره کل ورزش و جوانان و با مشارکت مسئولان مربوطه و همچنین مدیران پیست های اسکی قیمت بلیط پیست های اسکی مشخص می شود.

وی در خصوص استانداردسازی پیست های اسکی استان تهران نیز اظهار کرد: در توچال تمامی مراحل استانداردسازی انجام شده است و اندک بخش باقی مانده در ماه جاری به پایان می رسد. در دربندسر نیز مراحل چک نهایی دستگاه ها در حال انجام است. در پیست اسکی آبعلی هم فعالیت برای احداث پیست چمن در حال پیگیری است و پیشنهاد ما نیز احداث فضای اسکی چهارفصل در این پیست با استفاده از کفپوش ها (شبیه سازی شده به جای برف و یخ) با استفاده از تکنولوژی جدید است. پیست اسکی شهید قطاسلو امامزاده هاشم نیز زیر نظر ارتش است و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.در پیست اسکی شمشک نیز جلسات متعددی با حضور شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و مالکین و زمین داران در حال برگزاری است و ان شاالله شاهد فعالیت این پیست اثرگذار در اسکی کشور باشیم.

وی ضمن قدردانی از همه خانواده اسکی گفت: منابع انسانی اسکی بزرگترین سرمایه این رشته در سطح کشور و استان تهران است. افرادی که در کنار ارائه دانش، تخصص و تجربه خود به صورت افتخاری کمک می کنند. جا دارد از زحمات خالصانه همه افرادی که در هیات اسکی استان تهران به ما کمک کردند تشکر کنم. من از روسای هیات های اسکی شهرستان ها و حوزه تهران، روسای کمیته های هیات اسکی استان، مربیان اسکی استان، مدیران و روسای پیست های اسکی استان تهران که همیشه یار و یاور ما بودند قدردانی می کنم. جا دارد به صورت ویژه از محمدرضا ساوه درودی دبیر هیات استان که به عنوان یک دوست و همکار همیشه در کنار ما بوده است تشکری ویژه داشته باشم. امیدوارم فصل جدید اسکی در شرایطی پویا و به دور از ویروس کرونا و مشکلات دیگر هرچه سریع تر آغاز شود و شاهد توسعه و رشد این ورزش زیبا در کشور و به خصوص استان تهران باشیم.

دیدگاه‌ها