کد خبر : 1787648 | 02 آبان 1400 ساعت 21:43 | 201.8K بازدید | 14 دیدگاه

طلسم‌شکنی در پُرگل‌ترین بازی سال؛

جواب کوبنده سردار آزمون به منتقدین روسی

ملی‌پوش ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ به ناکامی دو ماهه خود در لیگ برتر روسیه پایان داد و یک بازی درخشان انجام داد.

جواب کوبنده سردار آزمون به منتقدین روسی

به گزارش "ورزش سه"، دو ضربه سر تماشایی به گوشه دروازه در دیدار امشب مقابل اسپارتاک مسکو کاری بود که سردار آزمون پس از مدت‌ها انجام داد تا از فشار سنگینی که طی دو ماه اخیر تحمل می‌کرد، خارج شود و نشان بدهد همچنان روی فرم گلزنی است و می‌تواند دوباره در کورس بهترین گلزنان لیگ برتر روسیه قرار بگیرد.

 

ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ رقابت‌های فصل ۲۲-۲۰۲۱ را درخشان آغاز کرد و پس از اینکه در مسابقه سوپر جام مقابل لوکوموتیو مسکو گلزنی کرد، در سه هفته ابتدایی لیگ برتر روسیه ۴ گل به ثمر رساند و در هفته ششم نیز دروازه زسکا مسکو، رقیب زنیت در راه قهرمانی را باز کرد، اما بعد از آن ناکامی‌های آزمون شروع شد.

 

سردار پس از پاس گل در هفته دوم مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل عراق، در سه مسابقه لیگ برتر روسیه و دو دیدار لیگ قهرمانان اروپا که به‌عنوان یار جانشین یا ثابت بازی کرد، در گلزنی ناکام بود و فقط یک پاس گل داد و علاوه بر آن، یکبار هم با دریافت کارت قرمز مستقیم اخراج شد تا روند نه چندان خوب او دنبال شود.

آزمون در فیفا دی اخیر دو حضور ثابت در ترکیب تیم ملی داشت که دو پاس گل حیاتی و مهم مقابل امارات و کره جنوبی داد و منجر به کسب ۴ امتیاز برای ایران شد که در بازگشت به روسیه بخاطر محرومیت نتوانست در لیگ بازی کند و در حضور تعویضی برابر یوونتوس در چمپیونز لیگ هم کاری از پیش نبرد.

 

اما روند ناکامی سردار آزمون در گلزنی رقابت‌های باشگاهی و ملی امشب و پس از حدود دو ماه شکسته شد و این ستاره ایرانی توانست بیشترین نقش را در جریان بهترین برد فصل زنیت سنت‌پترزبورگ مقابل اسپارتاک مسکو داشته باشد.

تیم فوتبال زنیت سنت‌پترزبورگ در حالی که سردار آزمون را پس از دو مسابقه دوباره در ترکیب و خط حمله داشت، در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر روسیه از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه گازپروم آرنا مقابل اسپارتاک مسکو قرار گرفت که توانست با نمایش یک‌طرفه و درخشش این ملی‌پوش ایرانی به برتری برسد.

 

اولین موقعیت جدی زنیت در دقیقه ۷ شکل گرفت، اما توپ ارسالی و ضربه سردار آزمون را دروازه‌بان اسپارتاک مسکو به زیبایی راهی کرنر کرد تا بازی بدون گل دنبال شود.

 

زنیت سنت‌پترزبورگ در دقیقه ۲۱ صاحب یک ضربه کرنر شد که بازیکنان این تیم آن را کوتاه کار کردند و در ادامه ارسال دقیق یاروسلاو راکیتسکی از جناح چپ به مقابل تیرک دوم را سردار آزمون با پرش تماشایی و ضربه سر محکم به تور دروازه اسپارتاک چسباند و تیمش را با یک گل پیش انداخت.

 

 

1657581

ستاره ایرانی زنیت با این نمایش عالی که او را بهترین بازیکن زمین کرد، به نوعی جواب انتقادات رسانه‌های روسی به ویژه سایت چمپیونات که عنوان کرده بود سردار آزمون بخاطر عملکرد ضعیف و ناکامی‌اش در گلزنی دیگر نمی‌تواند به بوندس لیگا آلمان برود را داد و از زیر فشار انتقادات خارج شد.

 

 

 

هفت دقیقه پس از آن زنیت یک گل دیگر به ثمر رساند، اما در دقیقه ۳۶ سومین گل این تیم تقریبا مشابه گل اول تکرار شد؛ بازهم راکیتسکی از سمت چپ زمین توپ را فرستاد که این بار ارسال او به مقابل تیرک اول را سردار آزمون با فرار به مقابل مدافع اسپارتاک و ضربه سر چرخشی تبدیل به گل کرد تا مقابل تماشاگران خودی برود و فریاد شادی سر بدهد.

 

زنیت قبل از سوت پایان نیمه اول یک گل دیگر به ثمر رساند و در دقایق ۵۴ و ۵۶ هم دو تیم یکبار موفق به گلزنی شدند، اما پس از اینکه زنیت تغییرات هجومی در ترکیبش به وجود آورد، یاران آزمون توانستند دو گل دیگر به ثمر رسانند.

 

سردار آزمون که عطش زیادی برای ادامه گلزنی و هت‌تریک مقابل اسپارتاک مسکو داشت، در دقیقه ۷۹ پس از اینکه توپ ارسالی از سمت راست زمین و ضربه کلودینهو توسط دروازه‌بان برگشت داده شد، قصد داشت با توپ‌ربایی گلزنی کند که خطای پنالتی روی او اتفاق افتاد.

 

ماکسیمیلیانو کافریز، بازیکن اسپارتاک مسکو پس از اینکه سردار آزمون توپ‌ربایی کرد و قصد گلزنی داشت، روی پای او تکل زد تا مهاجم ایرانی سرنگون شود و زنیت صاحب ضربه پنالتی شود.

 

در حالی که انتظار می‌رفت ضربه پنالتی زنیت را آزمون بزند و هت‌تریک کند، اما مثل بسیاری از مسابقات فصل قبل دوباره این فرصت در اختیار آرتم زیوبا، هم‌تیمی و رقیب سردار در راه آقای گلی قرار گرفت تا این مهاجم بلندقامت تعویضی گل ششم را به ثمر رساند.

 

1657583

حسرت آزمون پس از اینکه نتوانست هت‌تریک کند؛ این مهاجم ایرانی در دقیقه ۱+۹۰ فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما شوت محکم او به شکل خطرناکی از بالای دروازه اسپارتاک به بیرون رفت تا او اینطور افسوس بخورد

 

 

زنیت سنت‌پترزبورگ در دقیقه ۸۸ توسط الکساندر اروخین یکبار دیگر دروازه اسپارتاک مسکو را باز کرد و در نهایت این مسابقه خانگی را با پیروزی جالب توجه ۷ بر یک به اتمام رساند تا ۲۶ امتیازی شود و با سه امتیاز بیشتر نسبت به دینامو مسکو در صدر جدول لیگ برتر روسیه قرار بگیرد.

 

سردار آزمون با نمایش عالی مقابل اسپارتاک مسکو تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۷ رساند و در رده هفتم جدول برترین گلزنان لیگ برتر روسیه قرار گرفت.

 

1657587

بازیکنی غیر از سردار نمی‌توانست جایزه بهترین بازیکن زمین در بازی زنیت- اسپارتاک  بگیرد؛ او دو گل زد و یک پنالتی منجر به اخراج گرفت

 

دیدگاه‌ها