کد خبر : 1787769 | 03 آبان 1400 ساعت 14:26 | 21.7K بازدید | 13 دیدگاه

حافظیه با فاصله زیاد از ورزشگاه‌های شاخص لیگ برتر؛

اعتراض گل‌گهری‌ها به این زمین بود (عکس)

مربی تیم فوتبال گل‌گهر در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر فجرسپاسی شیراز بخش عمده‌ای از حرف‌های خود را به کیفیت نامناسب چمن ورزشگاه حافظیه اختصاص داد.

به گزارش "ورزش سه"، از آن زمان‌ها که فیلم رنگ کردن قسمت زرد چمن ورزشگاه حافظیه شیراز و سبز کردن آن توسط دوربین‌های برنامه نود ثبت و ضبط و منتشر شد و حاشیه‌های زیادی درست کرد، حالا نزدیک به یک دهه است که گذر کرده‌ایم، اما هنوز پس از هشت سال که زردپوشان شیرازی نیز با غیبتی طولانی به لیگ برتر بازگشته‌اند، باز هم علی‌رغم افتتاح ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز، آنها قرار است در حافظیه و چمن آن که شرایط بهتری نسبت به آن سال‌ها پیدا نکرده و حتی بدتر هم شده به میدان بروند.

 


این دقیقا همان موضوعی بود که فوتبال ایران طی روزهای اخیر نیز با آن مواجه بوده و تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به دلیل اینکه چمن ورزشگاه بهنام محمدی شرایط میزبانی از سپاهان را نداشت، در اهواز و ورزشگاه شهدای فولاد پذیرای شاگردان محرم نویدکیا شد و در واقع این همان نکته مورد نظر مجتبی سرآسیایی مربی گل‌گهر در نشست خبری پیش از مسابقه با فجرشهید سپاسی شیراز بود و مربی گل‌گهر ضمن اشاره به تغییر محل مسابقه دو تیم سپاهان و نفت مسجد سلیمان، گلایه‌ای توام با ناراحتی و عصبانیت را نسبت به مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ مطرح کرد و این سوال را مطرح کرد؛ اینکه چرا محل برگزاری دیدار آنها برابر فجرسپاسی علی‌رغم شرایط نامناسبی که چمن ورزشگاه دارد، تغییر نکرد، اما در شرایط مشابه این اتفاق برای سپاهان رخ داد. البته سرآسیایی تاکید کرد که تصمیم گرفته شده در قبال دیدار سپاهان و نفت مسجد سلیمان تصمیمی منطقی بوده و فقط باید برای تغییر میزبانی حافظیه شیراز هم تصمیم گیری می‌شد.

 


با تمام این انتقادات و حواشی‌ای که فوتبال ایران طی همین دو هفته ابتدایی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های استاندارد در برخی از شهرها با آنها مواجه شده است، همانطور که مربی گل گهر در بخش پایانی حرف هایش به آن اشاره کرد، آبی‌پوشان سیرجانی چاره‌ای جز تمکین و حضور در زمین مسابقه ندارند و باید در همین زمینی که در این دو قاب می‌بیند، مقابل شاگردان علی اصغر کلانتری بازی کنند.

 

1657774

 


گفتنی است در شیراز هنوز زمان زیادی از افتتاح ورزشگاه بزرگ 50 هزار نفری پارس نگذشته، اما چمن این استادیوم از همان ابتدا مشکل داشت و دو تیم فجرسپاسی و قشقایی فصل گذشته در وضعیت بسیار نامناسبی از نظر چمن، میزبان بازی های خانگی در لیگ دسته اول بودند و حالا مدتی است که این ورزشگاه برای ترمیم چمن در دست بازسازی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد تا آماده شدن این ورزشگاه، انتقادات تیم های حریف که باید در حافظیه بازی کنند، ادامه خواهد داشت. البته این شرایطی است که به تیم میزبان نیز صدمه وارد خواهد کرد و مصدومیت ها و سایر ضررهای آن، منحصر به تیم میهمان نیست.

 

1657775

دیدگاه‌ها