کد خبر : 1787827 | 03 آبان 1400 ساعت 19:50 | 159.8K بازدید | 194 دیدگاه

شش امتیاز ؛ این بار نوبت تارتار بود

ذوب صفر - استقلال 2 ؛ یامگا ستاره نوظهور لیگ ایران

استقلال در یک بازی کاملا برتر و حساب شده، موفق شد به لطف درخشش خرید جدید خود یعنی کوین یامگا، پس از 4 سال و 9 ماه در فولادشهر به پیروزی برسد.

ذوب صفر - استقلال 2 ؛ یامگا ستاره نوظهور لیگ ایران

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال با ارائه یک بازی زیبا و حساب شده، با نتیجه 2 بر صفر از سد میزبان خود ذوب آهن گذشت. کوین یامگا بازیکن جدید و خارجی آبی ها مرد اول میدان بود و توانست در نخستین تجربه حضور در لباس استقلال، هر دو گل تیمش را به ثمر برساند تا آغاز طوفانی را با پیراهن این تیم داشته باشد.

 

این بازی با حرکت تیمی سریع و دیدنی ذوبی ها آغاز شد. ارسال تند و تیز امیرحسین صدقی به درون محوطه جریمه، در حالی به خالقی فر رسید که او بدون هیچ مزاحمتی، بین دو مدافع استقلال ایستاده بود و ضربه اش را به سمت دروازه آبی پوشان زد که با واکنش دیدنی سیدحسین حسینی همراه بود و گلر آبی ها به زیبایی این توپ را مهار کرد تا استقلال در ثانیه های ابتدایی بازی دروازه اش باز نشود. البته این واکنش باعث مصدومیت حسینی شد و او در دقیقه 10 جایش را به رشید مظاهری داد.

 

استقلال در نخستین موقعیت جدی که به روی دروازه ذوب آهن خلق کرد، به گل رسید. در دقیقه 27 یامگا از یک توپ سرگردان در پشت محوطه جریمه نهایت بهره را برد و پس از اینکه دو مدافع ذوبی ها را به خود مشغول کرده بود، با شوتی زمینی و دقیق به گوشه دروازه، گل نخست خودش را با پیراهن آبی پوشان به ثمر رساند.

 

در دقایق پایانی نیمه نخست هر دو تیم فرصت هایی برای گلزنی داشتند. یامگا برای استقلال و همچنین سینا اسدبیگی و امیرحسین صدقی برای ذوب آهن فرصت های خوبی را در 6 دقیقه وقت های تلف شده نیمه نخست از دست دادن تا 45 دقیقه اول با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان برسد.

 

در نیمه دوم نیز یامگا بارها و بارها خط دفاعی ذوب آهن را آزار داد اما فرعباسی در برابر این بازیکن ایستادگی کرد. در ادامه نیز ذوب آهن توسط خالقی فر فرصت فوق العاده ای برای گلزنی داشت که سیاوش یزدانی با یک تکل بلند و به موقع ناجی دروازه تیمش شد. استقلال نیز توسط رضاوند و سلمانی در ثانیه های پایانی چند موقعیت خوب را از دست داد.

 

در حالیکه بازی رو به پایان بود، آبی پوشان صاحب یک ضدحمله شدند که پاس در عمق و دیدنی امیرعلی صادقی به کوین یامگا رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک با حبیب فرعباسی با ضربه ای دقیق و دیدنی به گوشه دروازه، گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند تا خیال آبی ها بابت یک پیروزی شیرین راحت شود.

 

با این نتیجه، استقلال موفق شد به همراه فرهاد مجیدی به طلسم 4 سال و 9 ماه ناکامی در ورزشگاه فولادشهر پایان دهد. آبی پوشان در 5 سفر قبلی خود به اصفهان بدون کسب پیروزی راهی تهران شده بودند ولی این بار ضمن غلبه بر ذوب آهن و شکستن طلسم استادیوم خانگی این تیم، پس از 6 فصل توانستند در دو هفته ابتدایی لیگ به پیروزی برسند.

 

1657952

 

بازی از هفته دوم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر
یکشنبه: 04/08/1400 ؛ ساعت: 18:00
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان /  بدون تماشاگر
گروه داوری: حسن اکرمی / کمک ها: جلیل شعرانی – حسین مرادی؛ داور چهارم: علی بای / ناظر: علیرضا کهوری

 

ترکیب ذوب آهن:

  • حبیب فرعباسی
  • امیرحسین صدقی
  • حامد نورمحمدی
  • پویا پورعلی
  • مسعود ابراهیم‌زاده
  • رضا خالقی فر (78- میلاد جهانی)
  • آرمان قاسمی
  • سجاد جعفری (20- سینا اسدبیگی)
  • عارف رستمی (67- حسین شنانی)
  • امیر شبانی (46- حسین ابراهیمی)
  • محمد خدا بنده لود (78- بابا محمدی)

سرمربی: مهدی تارتار


ترکیب استقلال:

  • سیدحسین حسینی (8- رشید مظاهری)
  • محمد حسین مرادمند
  • محمد دانشگر
  • سیاوش یزدانی
  • مهدی مهدی‌پور
  • آرش رضاوند
  • جعفر سلمانی
  • وریا غفوری
  • کوین یامگا
  • ارسلان مطهری (58- سعید مهری)
  • امیرحسین حسین زاده (83- امیرعلی صادقی)

 

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

کارت زرد:


آرش رضاوند (36)

 

حامد نورمحمدی (72)

 

شرح گل ها:


ذوب آهن صفر – استقلال یک (دقیقه 27: کوین یامگا): پاس ارسلان مطهری به درون محوطه جریمه با تأثیرگذاری مدافع ذوب آهن همراه بود که توپ در ادامه و روی قوس محوطه جریمه به کوین یامگا رسید. خرید جدید استقلالی ها با کنترل توپ و چرخش مدافعان ذوب آهن، در حالیکه در ابتدا پشت به دروازه بود، با ضربه ای زمینی و دقیق توپ را به گوشه دروازه ذوب آهن فرستاد و گل نخست خودش را برای استقلال به ثمر رساند.

 

 

ذوب آهن صفر – استقلال 2 (دقیقه 90+5: کوین یامگا): استقلال روی یک ضد حمله صاحب فرصت شد که پاس در عمق و دیدنی امیرعلی صادقی به کوین یامگا رسید و بازیکن جدید آبی پوشان در مصافی تک به تک و با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه، گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن میدان:


بدون شک کوین یامگا ستاره بی چون و چرای شب درخشان استقلال در فولادشهر بود. بازیکن جدید و خارجی آبی ها با وجود مصدومیت شدید از ناحیه سر، بازی را با بانداژ و سر شکسته ادامه داد و زننده هر دو گل تیمش بود. بازیکنی که برای نخستین بار برای استقلال به میدان رفت و سورپرایز ترکیب فرهاد مجیدی برای این مسابقه بود. البته یامگا حتی شانس هت تریک را نیز در این بازی داشت و واکنش فرعباسی و همچنین پاس دیر موقع رضاوند مانع از این اتفاق شد. درخشش یامگا در دیار نقش جهان، نوید حضور یک بازیکن خارجی با کیفیت را در ترکیب استقلال می دهد.

 

لحظات حساس:


دقیقه 1: ارسال امیرحسین صدقی از سمت راست به روی دروازه نصیب رضا خالقی فر شد که این بازیکن با ضربه سری دیدنی دروازه استقلال را تهدید کرد که سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی و با یک دست، دروازه تیمش را نجات داد تا استقلال یکی از سریعترین گل های تاریخ لیگ برتر را دریافت نکند.

دقیقه 21: پس از یک و دوی بازیکنان ذوب آهن پشت محوطه جریمه، شوت راه دور خالقی فر را مظاهری با موفقیت مهار کرد.

دقیقه 24: بازیکنان استقلال در چند صحنه درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شدند که مدافعین پرتعداد ذوب آهن مانع از باز شدن دروازه تیمشان شدند و ضربات استقلالی ها به مدافعین میزبان برخورد کرد و راهی کرنر شد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سیاوش یزدانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: پاس دانشگر در خط دفاعی به مهدی پور، با تکل خوب پویا پورعلی رودباری همراه شد و توپ پشت محوطه جریمه استقلال به عارف رستمی رسید و شوت محکم این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 45+2: استقلالی ها روی یک ضدحمله صاحب فرصت خوبی شدند و امیرحسین حسین زاده با اینکه کوین یامگا را در کنارش داشت، تصمیم گرفت تا به سمت دروازه شوت بزند که ضربه کم جان او به بیرون رفت.

دقیقه 45+3: همکاری فوق العاده بازیکنان ذوب آهن نزدیک بود که به گل تساوی ختم شود که چنین نشد. پاس سینا اسدبیگی به خالقی فر رسید، او نیز توپ را به عارف رستمی واگذار کرد و این بازیکن مجددا توپ را به سینا اسدبیگی داد و شوت این بازیکن از درون محوطه جریمه را مظاهری مهار کرد.

دقیقه 45+4: حملات ذوب آهنی ها برای رسیدن به گل تساوی ادامه داشت. ارسال مسعود ابراهیم زاده به روی دروازه به امیرحسین صدقی رسید و ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

دقیقه 50: حرکت خوب کوین یامگا و عبور این بازیکن از سد حامد نورمحمدی، با ارسال این بازیکن همراه شد که توپ پس از واکنش حبیب فرعباسی گلر ذوب آهن، به امیرحسین صدقی برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 55: پاس محمد خدا بنده لو در شرایط مشکوک به آفساید به مسعود ابراهیم زاده رسید و ارسال این بازیکن درون محوطه جریمه به خالقی فر رسید و این بازیکن شوتش را به سمت دروازه زد که با تکل به موقع یزدانی، دروازه استقلال از یک خطر بزرگ نجات پیدا کرد.

دقیقه 63: خدا بنده لو پس از اینکه چند متری را به سمت دروازه استقلال پیش رفت، ضربه اش را به سمت دروازه مظاهری زد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68: شوت محکم ابراهیمی بازیکن ذوب آهن، پس از برخورد به زمین به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 72: پس از دو آوانتاژی که داور مسابقه داد، توپ در گوشه محوطه جریمه به جعفر سلمانی رسید و شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 75: کوین یامگا روی یک فرار تند و تیز و دیدنی از مدافعین ذوب آهن عبور کرد و شوت بازیکن جدید استقلال را حبیب فرعباسی مهار کرد.

دقیقه 77: حملات استقلال به روی دروازه ذوبی ها ادامه داشت و شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه، با واکنش خوب فرعباسی به کرنر رفت. کرنر ارسالی نیز به شکل خطرناکی برای آبی ها از دست رفت.

دقیقه 84: پورعلی از راه دور اقدام به شوت زنی کرد که رشید مظاهری به زحمت و در دو مرحله این توپ را مهار کرد.

دقیقه 90+4: جعفر سلمانی در آخرین ثانیه های بازی در مصافی تک به تک با فرعباسی قرار گرفت اما شوت این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در حاشیه:

 

*اولین حمله ذوب آهن در ثانیه‌های ابتدایی بازی با واکنش سید حسین حسنینی گلر استقلال همراه شد و او به دلیل این واکنش با مصدومیت از ناحیه پهلو به بازی ادامه می‌دهد. دروازه بان استقلال به نظر می‌رسد نمی‌تواند به بازی ادامه دهد و مظاهری جایگزین وی می‌شود.

*سید حسین حسینی بعد از تعویض به سمت گلر جانشین خود یعنی مظاهری نرفت و با همان حال به رختکن رفت.

*برخورد یامگا با بازیکن ذوب آهن و سرنگون شدن جعفری باعث شد تا کادر فنی ذوب آهن واکنش‌های زیادی به تصمیم داور داشته باشند.

*ناظر بازی با حضور در جایگاه ویژه و خبرنگاران افراد متفرقه را از این جایگاه‌ها به بیرون فرستاد.

*سجاد جعفری بازیکن ذوب آهن پس از مصدومیت از ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد.

*در بین دو نیمه دیدار رشید مظاهری با بهزاد غلامپور گرم کرد و به رختکن نرفت.

*بازوبند ابراهیم زاده کاپیتان ذوب آهن لحظاتی به روی زمین افتاد و وریا غفوری آن را تحویل کایپتان حریف داد.

*شهاب گردان گلر ذوب آهن که هنوز به دلیل محرومیت دور از میادین است از روی سکوی تماشاگران به تصمیمات داور بازی شدیداً اعتراض کرد.

* صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال به وقوع پیوست و کادر فنی ذوب آهن و نیمکت ذوبی ها اعتراض شدیدی به تصمیم داور داشتند. داور بازی نیز به دلیل پرتاب بطری آب به زمین مسابقه به محمد قریشی مدافع ذوب آهن کارت زرد نشان داد.البته در بررسی صحنه‌ها مشخص شد صحنه پنالتی نبود.

*پس از گل دوم استقلال برابر ذوب آهن تعدادی در جایگاه ویژه شادی گل انجام دادند و این باعث بروز اختلافاتی بین افراد حاضر شد.

 

دیدگاه‌ها