کد خبر : 1787989 | 04 آبان 1400 ساعت 11:31 | 34.6K بازدید | 18 دیدگاه

مجیدی چگونه به 2 ناکامی استقلال پایان داد؟

پیروزی استقلال در فولادشهر سبب شد تا آبی ها ضمن شکست طلسم این ورزشگاه، برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر در 2 هفته ابتدایی لیگ برنده از زمین خارج شوند.

مجیدی چگونه به 2 ناکامی استقلال پایان داد؟

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی استقلال در اصفهان دو دستاورد مهم برای فرهاد مجیدی داشت. آبی پوشان موفق شدند پس از 5 سفر قبلی خود به این شهر و تقابل با ذوب آهن، برنده از زمین خارج شوند. آخرین پیروزی آبی پوشان در دیار زاینده رود، به 4 سال و 9 ماه پیش باز می گشت. آبی های در 28 بهمن 1395 با هدایت علیرضا منصوریان و پس از پیروزی بزرگ در دربی معروف 85 با نتیجه 3 بر 2، موفق شدند در اصفهان با گل های فرشید اسماعیلی و بهنام برزای ذوب آهن را از پیش روی بردارند.

 

پس از آن استقلال 5 بار راهی اصفهان شد و به مصاف ذوب آهن رفت که نتیجه آن 2 شکست و 3 تساوی بود که آن باخت های آبی ها برای زمانی بود که امیر قلعه نویی هدایت ذوبی ها را برعهده داشت و او توانست تیم وینفرد شفر را دو مرتبه مغلوب کند. سه بار دیگر نیز آبی ها با شفر، استراماچونی و فکری راهی اصفهان شدند که حاصل آن دو تساوی 2 – 2 و یک نتیجه مساوی بدون گل بود. اما این مرتبه استقلال با فرهاد مجیدی توانست به طلسم ناکامی هایش در فولادشهر پایان دهد.

 

 

نکته دیگر در رابطه با پیروزی استقلال این است که آبی پوشان پس از 5 فصل ناکامی، بالاخره موفق شدند دو هفته ابتدایی لیگ را با پیروزی آغاز کنند. به طور کلی استقلال در طول 20 دوره قبلی لیگ برتر تنها در 3 فصل موفق شده بود که لیگ را با 2 پیروزی متوالی آغاز کند و حالا فرهاد مجیدی آبی پوشان را برای بار چهارم به 2 برد در 2 هفته ابتدایی لیگ رساند.

 

استقلال نخستین بار در فصل 86-85 توانست لیگ را با غلبه بر ذوب آهن و مس کرمان آغاز کند. در جریان برتری یک بر صفر برابر مس در کرمان، مرحوم علی انصاریان از روی نقطه پنالتی تک گل آبی ها را به ثمر رساند. استقلال این کار را در لیگ های چهاردهم و پانزدهم نیز تکرار کرد. آنها در دو هفته ابتدایی لیگ چهاردهم برابر راه آهن و استقلال خوزستان و در لیگ پانزدهم در تقابل با سیاه جامگان و ملوان برنده از زمین خارج شدند.

 

حالا استقلال برای چهارمین بار در تاریخ لیگ برتر توانست فصل جدید رقابت های فوتبالی ایران را با 2 پیروزی آغاز کند. نکته مهم اینکه استقلال فقط و فقط یک بار توانسته است در سه هفته ابتدایی لیگ برنده از زمین خارج شود که به فصل 85-86 و لیگ ششم برمیگردد. باید دید مجیدی می تواند در هفته سوم با غلبه بر تراکتور، آبی ها را پس از 15 سال به این رکورد برساند یا خیر؟

دیدگاه‌ها