کد خبر : 1788106 | 04 آبان 1400 ساعت 20:34 | 281.6K بازدید | 36 دیدگاه

ستاره ایرانی و آماری در حد اسطوره‌های پورتو

از چپ به راست: فالکائو، طارمی، مارتیتز (عکس)

پس از این که برخی انتقادات نسبت به عملکرد مهدی طارمی مقابل میلان مطرح شده بود، این ستاره ایرانی توانست در سریع ترین زمان ممکن پاسخ آنها را بدهد.

از چپ به راست: فالکائو، طارمی، مارتیتز (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از وقفه به وجود آمده به خاطر برگزاری بازی های ملی، لیگ برتر پرتغال پیگیری شد و حالا می‌توان گفت که رقابت برای قهرمانی به شکل فشرده ای دنبال می شود.

 

بنفیکا بعد از شکست غیر منتظره مقابل پورتیموننسه دوباره به مسیر پیروزی بازگشت و با غلبه بر ویزلا جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد. از سمت دیگر پورتو نیز به لطف عملکرد خیره کننده شماره 9 خود یعنی مهدی طارمی در کورس رقابت باقی ماند. این در حالی است که پیروزی اسپورتینگ لیسبون برابر موریرنسه نیز وضعیتی مشابه را برای آنها رقم زد.

 

 

1658242

 

مهدی طارمی با هت ‌تریک برابر توندلا به آمار 31 گل و 14 پاس گل در پورتو رسید.

 

اما انتخاب چهره برتر هفته نهم لیگ پرتغال کار خیلی دشواری محسوب نمی شود زیرا هت‌تریک فوق العاده مهدی طارمی برابر توندلا مانند یک بمب عمل کرد.
مهدی طارمی ستاره ملی پوش ایرانی یکی از بهترین مهاجمان لیگ پرتغال طی دو، سه سال گذشته بوده است. طارمی در سال 2019 و بعد از اینکه از الغرافه به ریوآوه پیوست بلافاصله توانست تاثیر فوق العاده ای روی عملکرد این تیم پرتغالی بگذارد. همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، فرم فوق العاده این بازیکن باعث شد که چشم تیم‌های بزرگ فوتبال پرتغال به سمت او دوخته شود اما نهایتاً این پورتو بود که گوی سبقت را از رقبا ربود و مهدی طارمی را به خدمت گرفت.

 

طارمی بعد از انتقال به پورتو کم‌کم توسط سرجیو کونسیسائو در ترکیب این تیم به بازی گرفته شد اما به تدریج توانست به مهاجم شماره یک باشگاه تبدیل شود و این واقعیت تا به امروز تغییر نکرده است. طارمی حالا باتجربه‌تر فوتبال بازی می کند و فرم فوق العاده تری را از خود به نمایش می‌گذارد.

 

 

1658244

 

مهاجم ایرانی پورتو از حیث مجموع تعداد گل و پاس گل در 60 بازی ابتدایی تنها رادامل فالکائو را بالاتر از خود می‌بیند. ستاره کلمبیایی در این تعداد مسابقه برای پورتو آمار 46 گل و 10 پاس گل را به جای گذاشته بود.

 

طارمی بازیکنی قوی، قد بلند و سریع است. این بازیکن کاملاً ثابت کرده که با ایده‌های سرمربی پورتو مطابقت دارد زیرا می تواند عملکرد خود را با بسیاری از مسابقات که پورتو در آن بر حریفان تسلط دارد مطابقت دهد. یا زمانی که نیاز است حملات پشت دفاع حریف انجام شود نیز طارمی موثر عمل می‌کند؛ در مورد فرارهای طارمی، او بعضا باعث می‌شود که مدافعان حریف مجبور به انجام خطای پنالتی روی این بازیکن شوند.

 

در دیدار برابر توندلا طارمی یک زوج تقریباً جدید را در کنار خود می‌دید. اونیلسون برزیلی که پیش از این کمتر به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب پورتو به میدان رفته بود. با وجود اینکه آنها فرصت زیادی برای حضور همزمان کنار هم در زمین نداشتند اما هماهنگی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و می‌توان گفت که گل اول پورتو برابر توندلا روی همکاری آنها به ثمر رسید.

 

اجتناب ناپذیر بود که پورتو بعد از به ثمر رساندن گل تساوی تلاش کند تا گل پیروزی را هم وارد دروازه حریف کند و باز هم این مهدی طارمی بود که غریزه تمام کنندگی خود را به خوبی به نمایش گذاشت و موفق شد پیش از پایان نیمه اول تیمش را جلو بیندازد.

 

اما در نیمه دوم تا دقیقه 79 طول کشید که پورتو بتواند از پیروزی خود مطمئن شود؛ جایی که فابیو ویرا با یک پاس در عمق فوق العاده مهدی طارمی را صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز با ضربه‌ای تمام کننده گل سوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

 

 

1658243

 

تیتر نشریه اوژوگو که به رسیدن مهدی طارمی به رکورد جکسون مارتینز، ستاره سابق پورتو اشاره کرده است.

 

در واقع گل سوم مهدی طارمی برابر توندلا کاملاً هوشمندانه و حرفه‌ای بود و پایان فوق العاده ای را در این مسابقه برای او رقم زد. با این حال شاید مهاجم 29 ساله ایرانی می توانست در این بازی به آمار گل های خود اضافه کند اگر دیگر بازیکنان پورتو از دوندگی و حرکات هوشمندانه او در طول بازی بیشتر استفاده می کردند.

 

طارمی پیش از این به دلیل از دست دادن چند موقعیت مقابل میلان در لیگ قهرمانان اروپا مورد انتقاد قرار گرفت اما در دیدار مقابل توندلا نشان داد که از چه اهمیت بالایی برای پورتو برخوردار است و در واقع توانست خیلی زود اشتباهات فردی خود را به فراموشی بسپارد؛ هت‌تریکی که باعث شد او در صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال قرار بگیرد و به نظر می رسد که ادامه فرم فعلی او برای موفقیت پورتو در بقیه راه ضروری خواهد بود.

 

منبع: portugoal.net

نویسنده: جیمی فار

دیدگاه‌ها