کد خبر : 1788129 | 04 آبان 1400 ساعت 22:38 | 14.6K بازدید | 2 دیدگاه

چمن طبیعی وجود ندارد و در هتل ۵ ستاره نیستیم؛

اعتراض سرپرست تیم المپیک به میزبانی تاجیکها

میرشاد ماجدی با گلایه از وضعیت میزبانی تیم امید می‌گوید که در این کشور چمن مصنوعی وجود ندارد.

اعتراض سرپرست تیم المپیک به میزبانی تاجیکها

به گزارش ورزش سه، میرشاد ماجدی سرپرست کاروان تیم زیر ۲۳ سال در تاجیکستان درباره وضعیت میزبانی تاجیک ها اظهار داشت: تاجیکستان یکی از کشورهای درحال توسعه در فوتبال است که afc خیلی روی این کشور خیلی مانور می‌دهد و کارهای تاجیکی ها را پوشش می‌دهند. دبیرخانه کافا در تاجیکستان است و afc تمام تلاشش را می‌کند که تاجیکستان را بتواند بعنوان یکی از تیم های توسعه یافته در آسیا مطرح بکند. تاجیکستان بخاطر آب و هوایی که دارد چمن طبیعی ندارد و اکثر زمین های تمرین و حتی زمین اصلی مسابقه استادیوم اصلی مصنوعی است. به لحاظ امکانات هم چیزی که afc برایشان طراحی کرده در اختیار تیم ها گذاشته اند.

 

وی افزود: afc همیشه تاکید می‌کند هتل پنج ستاره باشد ولی متاسفانه هتل ما پنج ستاره نیست و امکانات خوبی که afc اعلام می‌کند اینجا نداریم اما چون بحث توسعه را در این کشور دارد با حداقل های آنها کنار می‌آید و بچه های ما از حالت میزبانی که باید داشته باشند عقب هستند. 

 

ماجدی در واکنش به این مساله که تاجیک ها به دلیل آمار پایین کرونا میزبانی می‌گیرند، توضیح داد: هم بحث کرونا هست و هم اینکه کشوری مثل ما الان برای بخاطر تحریم ها نمی‌توانند انتقال بدهند و ما در گرفتن میزبانی ها مقداری در مضیقه هستیم. انشالله هر چه زودتر این تحریم های ظالمانه برداشته شود و کشور ما هم بتواند مثل تاجیکستان دوباره میزبانی را در دستور کار قرار بدهد.

 

سرپرست کاروان تیم زیر ۲۳ سال درباره وضعیت این تیم عنوان کرد: ما قبل از اینکه بحث سرمربی تیم ملی امید، آقای مهدوی کیا مطرح شود ما کارهای حضور در این دوره از مسابقات را از طریق همکارانمان در کمیته انجام دادیم و هیچ کاری را روی زمین نگذاشتیم. زمانی که آقای مهدوی کیا معرفی شدند، کارهایی که برای حضور بازیکنان، تمرینات، اردوهاو خروج از کشور بازیکنان را همکاران من انجام داده بودند و به مشکل خاصی برنخوردیم. در اینجا هم که هستیم تا اینجای کار از لحاظ بحث تمرینی و سلامت بازیکنان هیچ مشکل خاصی نداریم. 

 

او درباره بازی مقابل نپال گفت: در برابر نپال فقط چهار توپ ما وارد دروازه شد در صورتی که اگر توپ ها به طور معمول هم در درون دروازه قرار می‌گرفت شاید گل ها دو رقمی هم می‌شد ولی ما نباید به نپال بسنده کنیم. همکاران ما بازی با تاجیکستان و لبنان را دیدند و مربیان تیم هم این بازی را دیدند و مطمئنا تیم لبنان و تاجیکستان به مراتب با قدرت تر از تیم نپال خواهند بود ولی بچه های ما انگیزه بالایی دارند و مطمئن هستم در دو بازی آینده هم بهترین نتیجه را می‌گیرند ضمن اینکه سه بازیکنی که در اختیار باشگاه ها بودند امروز به ما ملحق شدند و این سه بازیکن هم می‌توانند در کنار بازیکنان بازیکنان دیگر قدرت را تیم را افزایش بدهند.

 

ماجدی در خصوص تعامل با باشگاه ها داشتند، توضیح داد: باید این تعامل به وجود می‌آمد که خوشبختانه به وجود آمده و همه تیم ها با ما همکاری می‌کنند و جای تشکر دارد از همه تیم هایی که در لیگ برتر و لیگ دسته اول هستند و بازیکنانشان را در اختیار اختیار تیم ملی قرار می‌دهند. قطعا همه می‌دانند بحث ملی است و همه باشگاه ها تلاش می‌کنند لیگ خوبی داشته باشیم که برآیند و خروجی آن تیم های ملی ما باشد. من امیدوارم که این تعامل افزایش پیدا بکند و بهتر شود و قوانینی را ما بتوانیم به وجود بیاوریم که بیشترین تمرینات و مسابقات در فیفادی ها باشد.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره پیگیری درخواست مهدوی کیا توسط فدراسیون برای انتقال مسابقات به فیفادی اظهار داشت: این یک پیشنهاد است که از طرف فدراسیون ما به afc رفته ولی تقویم فیفا و afc هم برای خودش بسته شده است و الان تا دو سال آینده مشخص است که در چه تاریخ هایی بازی برگزار خواهد شد. انشالله که آنها هم نگاه ویژه ای به پیشنهاد ما داشته باشند ولی احساس من این است که برنامه روزهای مسابقات در ازبکستان و حتی هانگژو تا الان بسته شده است.

 

وی درباره مباحث مطرح شده درباره تیم امید در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: بحث قرارداد مربیان و دستیاران تیم ملی المپیک بود که همه همکاران به این اذعان داشتند که باید هر چه سریع تر قرارداد این عزیزان بسته شود. تاریخ و زمان مدت قرارداد در اختیار ریاست محترم فدراسیون است که با این عزیزان قرارداد را منعقد کنند و قرار شد همه جور همکاری با تیم ملی المپیک انجام شود. از الان باید به فکر المپیک دو سال بعد باشیم یعنی ۲۰۲۴. دو سال بعد ما مرحله مقدماتی را داریم و همیشه مشکل ما حضور در مقدماتی بوده و شرایط سنی برای سه سال آینده تغییر خواهد کرد.

 

الان بازیکنانی همراه ما هستند که متولدین یازده دی ۷۷ هستند و انشالله بعد از مسابقات نهایی ازبکستان ما برای المپیک می‌توانیم فقط از بازیکنان ۱۱ دی ۷۹ استفاده کنیم. تمام سعی ما این است که بتوانیم بیشتر متولدین ۷۹ را استفاده کنیم که انشاالله تا زمان المپیک این بازیکنان بیشتر کنار هم بازی کنند و تمرینات بیشتری داشته باشند.

 

او در پایان درباره برنامه برگزاری اردو برای تیم امید در قطر و اروپا پس از این مسابقات عنوان کرد: ما برنامه ای ندادیم ولی من هم شنیدم که قرار است یک توافقنامه ای با فدراسیون قطر منعقد کنیم و فکر کنم در آن توافقنامه قید شده ما بتوانیم هم تمرینات هم تمرینات خوبی را در اسپایر قطر داشته باشیم و هم در تورنمت های چهارجانبه آنها شرکت کنیم.

دیدگاه‌ها