کد خبر : 1788155 | 05 آبان 1400 ساعت 08:48 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط تیم بسکتبال بانوان برای صعود به دسته اول آسیا

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان در آستانه اعزام این تیم به مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا برای کسب تنها سهمیه حضور در دسته اول این رقابت ها گفت: کارمان خیلی سخت است اما غیرقابل دسترسی هم نیست.

شرایط تیم بسکتبال بانوان برای صعود به دسته اول آسیا
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، بر اساس برنامه اعلام شده از سوی برگزارکنندگان مسابقات دسته «ب» بسکتبال کاپ بانوان آسیا، تیم ملی ایران که در گروه A این رقابت ها قرار دارد، نخستین دیدار خود را ۱۶ آبان ماه برابر لبنان برگزار می کند و به فاصله یک روز بعد به مصاف سوریه خواهد رفت.

رقابت های دسته «ب» بسکتبال کاپ بانوان آسیا با حضور ۶ تیم و طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه به میزبانی اردن برگزار می شود. اندونزی، قزاقستان و اردن تیم های حاضر در گروه B این مسابقات هستند.

 

در پایان مرحله گروهی، تیم های اول مرحله نیمه نهایی می شوند و تیم های دوم و سوم دو گروه هم رو در روی هم قرار می گیرند تا دو تیم دیگر صعود کننده را مشخص کنند. ادامه رقابت میان چهار تیم برتر مرحله گروهی تعیین کننده فینالیست ها و در نهایت قهرمان مسابقات باشند، تیمی که تنها سهمیه این رقابت ها را برای حضور در دسته اول کاپ آسیا از آن خود کرد.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران که تجربه ای از حضور در این دسته مسابقات ندارد، امیدوار است بتواند برای نخستین بار این مهم را برای خود دست یافتنی کند اگرچه سرمربی این تیم تاکید دارد خودش و شاگردانش کاری سخت در پیش دارند اما امیدوار هستند با مهیا شدن برخی شرایط از جمله سفر برون مرزی قبل از حضور در تورنمنت اردن، به آمادگی بهتر و بیشتری برای این مهم دست یابند.

 

شایسته متشرعی با تاکید بر اینکه حریفان تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات دسته «ب» بسکتبال کاپ آسیا خیلی قدرتمند هستند، گفت: لبنان، اردن و سوریه از تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند که اخیرا در لیگ عرب شرکت داشتند، بازی های خوبی را در این لیگ و مقابل تیم های شرکت کننده در آن که بعضا بازیکن خارجی در اختیار دارند، برگزار کردند و به این واسطه به آمادگی بهتر و بالاتری نسبت به قبل رسیده اند.

وی تصریح کرد: البته من از شرایط تیم خودم هم رضایت دارم، بازیکنانم به لحاظ جسمی و روانی در شرایط خوبی به سر می برند، این شرایط قابل قبول طی چهار مرحله اردوی آماده سازی حاصل شده است و به طور حتم اگر برنامه پیش بینی شده برای سفر برون مرزی و دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی برای‌مان محقق شود، سطح آمادگی فعلی افزایش محسوسی خواهد داشت.

 

1658333

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با یادآوری اینکه سفر به ترکیه و پیگیری یک هفته ای اردو در آنکارا در برنامه این تیم قرار دارد، خاطرنشان کرد: البته هنوز این برنامه قطعی نشده اما در صورت نهایی شدن، شنبه هفته آینده اعزام به ترکیه خواهیم داشت تا طبق برنامه تمرینات و دیدارهایی در آنکارا داشته باشیم. اگر این برنامه طبق آنچه پیش بینی شده اجرا شود تجربه بالایی برای بازیکنان خواهد داشت به خصوص که به کنترل سطح استرس و اضطراب‌شان کمک می کند و باعث می شود به هماهنگی بیشتری از نظر کار تیمی برسند.

 

وی در این زمینه ادامه داد: در کل اینکه اگر پیش از دیدارهای اصلی در اردن چنین برنامه ای برای تیم اجرا شود، کمک می کند بازیکنان اصلی و نیمکت محک جدی تری بخورند و این در نهایت به منِ مربی کمک می کند که در موقعیت های مختلف تصمیم درست تری برای به کارگیری بازیکنان بگیرم.

 

متشرعی همچنین با یادآوری اینکه نخستین دیدار تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات دسته «ب» بسکتبال کاپ آسیا برابر لبنان برگزار می شود، گفت: به واسطه دیداری که دو سال پیش با لبنان داشتیم شناخت نسبی از این تیم داریم. دیدار اخیر این تیم در لیگ عرب را هم دنبال کردیم و بر همین اساس برای دیدار با این تیم برنامه داریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با تاکید بر اینکه برای کسب سهمیه حضور در دسته اول مسابقات کاپ آسیا کار سختی داریم اما غیرقابل دسترس هم نیست، تصریح کرد: باید در گروه خودمان سر گروه شویم که این خود کار سختی است. کار سخت ترمان برای دیدارهای مرحله دوم به بعد است که باید با تیم های گروه مقابل هم روبرو شویم. اندونزی در گروه B تیم خیلی قدرتمندی است. این تیم در ترکیب خود بازیکن آمریکایی در اخیار دارد. اردن هم از تیم های مدعی است. تصورم این است که از گروه دوم مسابقات این دو تیم بالا بیایند.

 

وی در مورد اینکه از مسابقات دسته «ب» بسکتبال کاپ بانوان آسیا تنها یک تیم سهمیه حضور در دسته «الف» این رقابت ها را به دست می آورد، گفت: اینکه از میاتن ۶ تیم تنها یک تیم مجوز صعود را بگیرد خیلی به حق نیست. ایران هم از جمله کشورهای معترض به این مسئله بود و حتی هم بابت آن مکاتباتی هم با فیبا آسیا شد اما نتیجه ای نداشت. بنابراین ما باید در رقابت با تیم هایی که همگی مدعی هستند حداقل صاحب چهار برد شویم تا صعود کنیم.

 

متشرعی با یادآوری که ترکیب ۱۲ نفره تیمش برای مسابقات دسته «ب» بسکتبال کاپ بانوان آسیا مشخص شده است، خاطرنشان کرد: بعد از اردوی سوم بازیکنان درگیر مسابقات سوپرلیگ شدند. خوبی این مسئله این بود که آنها با دیدارهای رسمی درگیر شدند و برای شان تجربه خوبی به همراه داشت اما قسمت بد ماجرا این بود که در جریان همین مسابقات یکی از بازیکنانی که روی او برای ترکیب اصلی حساب کرده بودم (زهرا عدالت کار) آسیب دید و شرایط همراهی تیم را از دست داد. با در نظر گرفتن این مسئله بعد از اردوی چهارم، ترکیب نهایی را مشخص کردیم.

دیدگاه‌ها