کد خبر : 1788197 | 05 آبان 1400 ساعت 12:02 | 16.2K بازدید | 5 دیدگاه

70 میلیاردی که اگر تومان باشد...

بدهی سنگین فدراسیون؛ رقمی درشت‌تر از حکم ویلموتس!

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال از بدهی سنگین این فدراسیون به سازمان مالیات خبر داد.

بدهی سنگین فدراسیون؛ رقمی درشت‌تر از حکم ویلموتس!

به گزارش ورزش سه، به گفته عضو هیات رییسه، فدراسیون فوتبال ایران 70 میلیارد بدهی مالیاتی دارد. البته این عضو هیات رییسه مشخص نکرده که بدهی یاد شده به ریال است یا تومان ولی با توجه به پرونده های مالیاتی که در تیم های باشگاهی ایران هم هست و عددهای عجیب و غریبی درباره اش منتشر می شود که می توان انتظار داشت که این مبلغ به تومان باشد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، این رقم بالاتر از رقم حکم احتمالی ویلموتس است.

 

بهرام رضاییان، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این مشکل بزرگ گفت: "چالشی که فدراسیون فوتبال اکنون با آن مواجه شده، بدهی های مالیاتی است که از سالهای قبل روی دست این فدراسیون مانده و اکنون مشکل ساز شده است. فدراسیون تمایل دارد به شکلی این مشکل رفع را رفع کند. اما به دلیل عدم پرداخت مالیات در زمان مقرر، متاسفانه بدهی ها روی هم انباشته شده و اکنون مشکل ساز شده است. در واقع ما میراث دار بیش از 70 میلیارد بدهی مالیاتی سالهای قبل هستیم."

 

مدیران باشگاهی در طول این سال ها از طریق وزرا همیشه این مساله را به تعویق انداختند و به اصطلاح خودشان مالیات را علی الراس کرده اند تا در فرصتی دیگر مدیر بعدی به آن رسیدگی کند. به همین دلیل هم بدهی های مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سر به فلک می کشد. اگرچه در اصل این ماجرا هم بحث همیشگی فوتبالی ها وجود دارد؛ جایی که آنها معتقد هستند وقتی از فوتبال سود مالی عاید باشگاهها نمی شود چرا باید مالبات پرداخت شود.

 

جالب اینجاست که این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال طبق روال همیشه از سازمان مالیاتی درخواست کمک کرده تا مشخص شود رویه همچنان همان رویه سابق است. رضاییان در این مورد گفته است: "امیدواریم سازمان مالیاتی کشور مانند همیشه که نگاه خاصی به ورزش دارد، به فوتبال کمک کند و با هم اندیشی این معضل حل شود. همانطور که اعلام کردم، چندین سال است این بدهی روی دست فدراسیون فوتبال بوده و ما قصد داریم این مشکل را حل کنیم اما به زمان نیاز داریم و تقاضای ما این است که در راه حل این مشکل سازمان مالیاتی کل کشور همکاری لازم را با فدراسیون فوتبال به عمل آورد."

دیدگاه‌ها