کد خبر : 1788209 | 05 آبان 1400 ساعت 12:50 | 67.8K بازدید | 10 دیدگاه

برگی از تاریخ 

پایان محرومیت دو ستاره پرسپولیس (عکس)

نبرد ایران و ژاپن در رقابت های جام ملتهای آسیا در سال 92 یکی از جنجالی ترین بازی های تاریخ ملی ایران محسوب می شود.نبردی که بهترین های ایران را به محرومیت یکساله کشاند.

به گزارش "ورزش سه " ، مرحله نهایی جام ملتهای آسیا در سال 1992به میزبانی ژاپن و با حضور 8تیم برگزار شد. ایران در گروه اول به همراه ژاپن ،امارات و کره شمالی میزبان بود. برد دو برصفر ایران برابر کره شمالی در روز اول با دو گل پیوس و قایقران و تساوی ایران برابر امارات ، ایران را در پایان روز دوم صدرنشین جدول کرده بود. در روز پایانی و در عین ناباوری کره شمالی که تا دقایق پایانی با یک گل از امارات پیش بود، از این تیم دو گل در یافت کرد.تا امارات با دو تساوی و یک برد بالاتر از ایران قرار گیرد و نبرد ایران و ژاپن دو امتیازی از دو تساوی حساس شود. ایران برای صعود به نیمه نهایی به تساوی احتیاج داشت و ژاپن تنها راه صعودش  برد برابر ایران بود.


نبرد دو تیم در حضور 37 هزار تماشاگر در  ورزشگاه  شهر هیروشیما به قضاوت جمال الشریف سوری آغاز شد و پایانی ناخوشایند را برای ایران را رقم زد. اخراج جمشید شاه محمدی با دریافت کارت زرد دوم در اوایل نیمه دوم شرایط  را برای افزایش فشار ژاپنی ها بر روی دروازه ایران زیاد کرد و بالاخره کازویوشی میورا معروف ژاپنی ها که در حال حاضر با 54 سال سن همچنان در لیگ های دسته پائین ژاپن حضور دارد در موقعیتی مشکوک به آفساید دروازه ایران و عابدزاده را  در دقیقه 88 باز کرد. 

 

1658399


دقایقی بعد از گل ژاپنی ها درگیری زیادی بین بازیکنان دو تیم در میانه میدان به وجود آمد و جمال شریف سه بازیکن دیگر ایران را هم اخراج کرد. کارت قرمز مستقیم جمال شریف به فرشاد پیوس،مرتضی کرمانی مقدم و مجتبی محرمی ایران را هفت نفره کرد تا ژاپن با شکست ایران به مرحله بعد صعود کند و در پایان با شکست یک بر صفر عربستان قهرمان آسیا شود.


لحظاتی قبل از درگیری ها محرمی با کندن بخشی از موهای بلند راموس برزیل الاصل ژاپنی ها بر التهاب بیشتر بازی دامن زد و ضربه او از بین پاهای پیوس به جمال شریف در زمان درگیری ها موجب اخراج فرشاد پیوس شد!


کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از بازی رای به محرومیت یک ساله سه ملی پوش کشورمان داد و یک سال بعد و در آبان 1372 همانطور که در تصویر می بینید ، محرومیت پیوس و کرمانی به اتمام رسید و شرایط برای بازگشت آنان به میادین فراهم شد.هر چند محرمی همچنان در محرومیت داخلی به سرمی برد، محرومیتی که هیچ وقت دست از سر او برنداشت و فوتبالش را هم با یک محرومیت مادام العمر بابت بدهی اش به باشگاه های قطری به پایان رساند.

دیدگاه‌ها