کد خبر : 1788232 | 05 آبان 1400 ساعت 15:27 | 7.9K بازدید | 4 دیدگاه

تعامل با باشگاه قطعا به ما کمک خواهد کرد؛

مهدوی کیا: هشت ماه برای ساختن تیم زمان داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال امید می گوید تمامی نکات مورد نیاز برای بازیکنان پیش از مصاف با لبنان به آنها گوشزد شده است.

مهدوی کیا: هشت ماه برای ساختن تیم زمان داریم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید در گفتگویی در مورد شرایط تیم امید ایران پس از شکست نپال گفت: بازی اول را پشت سر گذاشتیم و آماده بازی برابر لبنان می شویم. لبنان تیم خوب و فیزیکی است، بازی این تیم را با تاجیکستان آنالیز کردیم. با توجه به سیستم دفاعی حریف، بازی راحتی نخواهیم داشت. دیدار دو تیم را آنالیز کرده و امیدواریم بازی خوبی را پشت سر بگذاریم. لبنان مقابل تاجیکستان خیلی دفاعی بازی کرد و چشم به ضد حملات داشت. ضمن اینکه بازیکنان این تیم در رده سنی 21 و 22 سال و در واقع زیر 23 سال است و برخلاف تیم ما که جوان و اکثرا زیر 21 سال است، در این رقابتها حضور دارند.


وی در ادامه در خصوص رده سنی بازیکنان و اینکه چند بازیکن از این تیم به بازیهای آسیایی و المپیک پاریس می رسند، گفت: اگر بخواهیم سن میلادی را مطرح کنیم سال تولد بازیکنان تیم امید سال 2001 است که برای رقابتهای المپیک 2024 آماده خواهند شد. ما نگاهمان به آینده است و امیدواریم تیمی را مهیا کنیم که در مسابقات مقدماتی المیپک به ما کمک بیشتری کنند. 8 ماه فرصت داریم تا با انجام بازی تدارکاتی، تیم آماده ای را برای مسابقات مهم پیش رو اعزام کنیم. خیلی از بازیکنان برای اولین بار است که در تیم ملی حضور دارند. بازیکنان با کیفیتی داریم و با برنامه ریزی باید با قدرت در مسابقات حضور یابیم.


سرمربی تیم امید درباره تعامل ویژه ای که با تیم ملی امید با باشگاهها داشته و آیا این روش تعامل با باشگاهها ادامه خواهدداشت یا نه گفت: قطعا با شروع لیگ برخی از باشگاهها با مشکل روبه رو می شدند. خیلی از باشگاهها هم استقبال کردند و بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار دادند. ما دوست داریم با تعامل با باشگاهها برنامه های خود را پیش ببریم و بدون شک در این میان حمایت باشگاهها از تیم ملی امید مثمر ثمر خواهد بود.


وی در پاسخ به این سوال که پیشنهادی که شما به ای اف سی دادید، مود توجه افکار عمومی فوتبال قرار گرفته و آیا ای اف سی هم به این پیشنهاد توجه می کند گفت: با توجه به اینکه بازیها به غیر از روزهای فیفا برگزار می شود، خیلی سخت است بازیکنان را در اختیار بگیریم و باشگاهها هم با توجه به شرایط مسابقاتی خود گاهی اوقات نمیتوانند بازیکن در اختیارمان قرار دهند. از همین رو به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد دادیم تا اگر مسابقه ای در این رده برگزار میشود، در روزهای فیفا باشد تا با مشکل مواجه نشویم.


مهدوی کیا درباره برگزاری اردوهای مختلف، برگزاری تورنمنت 4جانبه و تشکیل اردو در کمپ اسپایر قطر گفت: با توجه به سفر رییس فدراسیون ایران به قطر و امارات و برگزاری نشست با مسئولین فدراسیون کره جنوبی در تهران، قرار شده تا یک تورنمنت 4جانبه با تیم های قطر، کره جنوبی و امارات در قطر برگزار کنیم. همچنین رایزنی حضور تیم امید در کمپ اسپایر صورت گرفته و درباره برگزاری بازی دوستانه با تیم امید امارات هم صحبتهایی شده است. تمام این مسائل را بررسی می کنیم تا با آمادگی بالا در مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یابیم.

 


وی در پایان در خصوص میزبانی تاجیکستان گفت: تا اینجا که میزبانی تاجیسکتان بد نبوده اما بزرگترین مشکل ما برگزاری بازیها در زمین چمن مصنوعی است و ما تمام تمرینات تیم و باشگاه در چمن طبیعی برگزار شده است. تیم تاجیکستان هم تیم خوبی است و بازیکنانش 8 سال در کنار هم بوده و از رده های پایه به بالا آمدند و همان تیمی است که مقابل پرسپولیس بازی کردند تیم دونده و خوبی است از هماهنگی خوبی بهره می برند.

دیدگاه‌ها