کد خبر : 1788244 | 05 آبان 1400 ساعت 16:18 | 152.5K بازدید | 36 دیدگاه

ورود عرب‌ها به فوتبال پرتغال؟

پورتو به فروش می‌رسد؛ تیم طارمی در مسیر نیوکاسل!

مالکان باشگاه پورتو پس از ضرر اقتصادی 116 میلیون یورویی به فکر فروش سهام خود به یک سرمایه گذار خارجی افتاده اند.

پورتو به فروش می‌رسد؛ تیم طارمی در مسیر نیوکاسل!

به گزارش "ورزش سه"، مالکان باشگاه پورتو در فکر فروش بخشی از سهام این باشگاه پرتغالی به سرمایه گذاران خارجی هستند. طبق ادعای بلومبرگ که در آاس نیز بازتاب داشته، بحران اقتصادی ناشی از کرونا به پورتو ضربه زیادی در فصل گذشته وارد کرد و همین دلیلی شده برای اینکه سران باشگاه راه مذاکره با سرمایه گذاران خارجی را باز کنند. به خصوص پس از انتقال سهام باشگاه نیوکاسل به یک کنسرسیوم سعودی که ماه گذشته نهایی شد، پورتو نیز ترغیب شده تا از این روش برای فرار از بحران مالی خود استفاده کند.

 

 

1658435

 

 

مالکان پورتو در همکاری با شرکت مشاوره ورزشی "Certus Capital Partners"، مستقر در لندن، در حال ارزیابی شرایط سرمایه گذاران بالقوه هستند. مذاکراتی که ادامه دارد و باید دید به کجا خواهد رسید. پورتو باشگاهی قدیمی و همواره مدعی قهرمانی در پرتغال است و تیمی همیشه حاضر در لیگ قهرمانان که باعث شده تا برای صندوق های سرمایه گذاری مستقل و شرکت های سهام خصوصی گزینه ای بسیار جذاب باشد. شرایط پورتو به همین دلیل ریسک پایین تری نسبت به نیوکاسل دارد.

 

 

1658308

 

 

پورتو در نتیچه پاندمی کرونا متحمل ضرر اقتصادی 119 میلیون یورویی شد و هرچند فصل قبل به دلیل حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان توانست درآمد قابل توجهی از یوفا داشته باشد ولی بازهم ضرر ناشی از کرونا به طور کامل جبران نشد تا مالکان به فکر فروش بخشی از سهام خود بیفتند.

به این ترتیب پورتو نیز به جمع باشگاه های مطرح اروپایی چون سیتی، پی اس جی، رم، اینتر، نیوکاسل و چند باشگاه دیگر لیگ برتری اضافه خواهد شد. باشگاه هایی که توسط سرمایه گذاران و مالکانی خارجی اداره می شوند. به خصوص پاندمی کرونا و ضرر اقتصادی هنگفت باشگاه ها دلیل محکمی شده برای ورود این سرمایه گذاران در فوتبال اروپا، جایی که حالا به آنها به عنوان یک منجی نگاه می شود.

 

 

1658310

 

 

پورتو در لیگ پرتغال پس از 9 هفته با 23 امتیاز تیم دوم جدول است و در لیگ قهرمانان نیز پس از لیورپول در رده دوم گروه خود قرار دارد. تیمی که مهدی طارمی را به عنوان ستاره و بهترین بازیکن فصل خود می بیند.

دیدگاه‌ها