کد خبر : 1788372 | 06 آبان 1400 ساعت 01:30 | 142.9K بازدید | 123 دیدگاه

پس از یک سال و نیم فاجعه بار

رسمی؛ رونالد کومان از بارسلونا اخراج شد

باشگاه بارسلونا دقایقی پیش خبر از برکناری رونالد کومان داد. شکست امشب برابر رایوواکانو دیگر راه چاره ای برای سران باشگاه کاتالان نگذاشت.

رسمی؛ رونالد کومان از بارسلونا اخراج شد

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان تابستان 2020 و پس از شکست 8-2 بارسا برابر بایرن مونیخ بود که جانشین کیکه ستین شد. او بارسایی بحران زده را تحویل گرفت و کمی بعد لیونل مسی هم درخواست جدایی داد. در هر صورت بارسلونا توانست لیونل مسی را حفظ کند و کومان نیز در نخستین فصل حضورش روی نیمکت بارسا توانست این تیم را فاتح کوپا دل ری کند.

کومان اما در لالیگا، لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اسپانیا نتوانست نتایج مطلوب را کسب کند.

 

 

1658630

 

 

بارسای او در لالیگا تا هفته های پایانی شانس قهرمانی بود ولی شکست خانگی برابر گرانادا همه چیز را بر باد داد. بارسا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر پی اس جی شکست خورد و در فینال سوپرکاپ نیز مغلوب بیلبائو شد.

 

کومان که قراردادی دو ساله با بارسلونا داشت و سایه اخراج را بالای سر خود می دید، در نهایت با حکم خوان لاپورتا ابقا شد در حالی که شایعات برکناری او بسیار قوت گرفته بود.

 

 

1657532

 

 

کومان فصل جدید را با بارسلونا خوب شروع کرد ولی رفته رفته تیمش دچار افت شد. بارسایی که دیگر مسی را نداشت، در شرایطی یکشنبه به ال کلاسیکو رسید که بسیاری معتقد بودند در صورت برتری بر رئال؛ کومان خود را تا پایان فصل حفظ خواهد کرد ولی بارسا 1-2 شکست خورد و سرانجام شکست امشب برابر رایو، تیر خلاصی بود بر  پیکر مرد هلندی.

 

 

1650099

 

 

بارسلونا با هدایت رونالد کومان در یک سال و نیم گذشته تیمی پر فراز و نشیب نشان داده است. تیمی که قدرت رقابت با تیم های بزرگ را ندارد و اکثرا قافیه را باخته است. فصل جاری بارسا برابر سه تیم بزرگ بایرن، اتلتیکو و رئال قرار گرفته و به ترتیب 0-3، 2-0 و 1-2 مغلوب شده است. شش گل دریافت کرده و تنها یک گل به ثمر رسانده است.

در این مدت بارسا 11 بار برای تیم های بزرگ و مدعی به میدان رفته و حاصل کار فاجعه بار بوده است: 8 شکست، دو تساوی و تنها یک پیروزی. 

 

 

1608937

 

 

پس از اعلام رسمی باشگاه، سران بارسا اکنون در حال بررسی بهترین گزینه برای جانشینی او هستند. طبق ادعای ال چیرینگیتو، تصمیم اخراج کومان در هواپیمای برگشت به بارسلونا گرفته شده و اکنون ژاوی و مارسلو گایاردو(سرمربی ریورپلاته) گزینه های روی میز مسئولان باشگاه هستند.

 

 

آمار و ارقام بارسلونا در دوران مربیگری رونالد کومان

 

67 بازی؛ 39 پیروزی، 12 مساوی و 16 باخت.

بارسا در این مدت 138 گل زد و 75 بار نیز دروازه اش را باز شده دید

 

 

1658643

دیدگاه‌ها