کد خبر : 1788382 | 06 آبان 1400 ساعت 08:49 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

ظهرابی: کار هندبال در قهرمانی آسیا سخت است

مربی تیم ملی هندبال مردان گفت: کار ما در مسابقات قهرمانی مردان آسیا خیلی سخت است و سرمربی جدید زمان کافی برای انجام برنامه های تاکتیکی و تکنیکی‌اش ندارد.

ظهرابی: کار هندبال در قهرمانی آسیا سخت است

به گزارش "ورزش سه" مسعود ظهرابی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تمرینات و اردوهای تیم ملی هندبال مردان و اعزام تیم ملی به تورنمنت قطر اظهار کرد: خوشبختانه شرایط بازیکنان خوب است و آنها برنامه های تاکتیکی و تکنیکی مربی را به خوبی اجرا می کنند. قرار است ۸ آبان به تورنمنت قطر برویم و در آنجا سه مسابقه با تیم های عربستان، کویت و قطر خواهیم داشت.

 

وی در ادامه در مورد حضور لژیونرها در این تورنمنت گفت: فعلا در این تورنمنت تنها سه لژیونر حضور خواهند داشت. افشین صادقی، سجاد استکی و پویا نوروزی نژاد در این اردو در کنار تیم هستند. قرار بود سعید حیدری راد هم در این تورنمنت تیم را همراهی کند اما به دلیل حضور در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین لیگ رومانی امکان حضور ندارد و قرار است در اردوهای بعدی به تیم ملحق شود.

 

مربی تیم ملی در ادامه گفت: در حال بررسی سایر لژیونرها هم هستیم. چند تن از لژیونرها مشکلاتی با باشگاه های خود دارند و سرمربی در حال بررسی است. اگر بخواهیم در مسابقات نتیجه کسب کنیم باید با یک تیم خوب و باتجربه اما توام با جوانگرایی که مد نظر فدراسیون هم هست حاضر شویم. اکنون این شرایط فراهم شده و باید ببینیم در مسابقات چه پیش خواهد آمد، در چه گروهی قرار می‌گیریم و چقدر بازیکنان توانایی انجام تفکرات سرمربی را دارند.

 

وی در ادامه در خصوص ارتباط سرمربی با بازیکنان گفت: ارتباط بازیکنان با سرمربی خارجی خیلی خوب است و کلا آنها با کادر فنی ارتباط تنگاتنگ و خوبی دارند. در تیم های بزرگ همیشه مربیان ممکن است با یک یا دو بازیکن ارتباط برقرار نکنند اما این مربی با همه ارتباط خوبی دارد و تمرینات هم به خوبی پیش می رود.

 

ظهرابی در خصوص گروه بندی و قرعه کشی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: معمولا قرعه کشی یک ماه قبل از مسابقات در کشور میزبان انجام می شود. تاکنون کشورهای عربستان، کویت، بحرین، امارات و از شرق آسیا کشورهای کره و ژاپن قطعی اعلام کرده اند که حاضر خواهند شد اما چین هنوز مشخص نیست که چه خواهد کرد.

 

مربی تیم ملی هندبال مردان به زمان کم برای آمادگی تیم ملی اشاره کرد و افزود: کار ما در مسابقات قهرمانی مردان آسیا خیلی سخت است. سرمربی جدید با تفکرات خوب آمده اما زمان کافی برای انجام برنامه های تاکتیکی و تکنیکی او وجود ندارد. فدراسیون تلاش می کند تا با حضور در تورنمنت های مختلف آمادگی بازیکنان بالاتر رود و آنها بتوانند تفکرات سرمربی را در مسابقه اجرا کنند.

 

ظهرابی در پایان گفت: با توجه به اینکه سهمیه آسیا برای جهانی چهار یا پنج تیم شده است همه تیم ها با قدرت می آیند و در آسیا هم بجز قطر که مقداری بالاتر از سایر تیم ها است هفت یا هشت تیم در یک سطح هستند و موفقیت تیم ها به نحوه تدارکات آنها بر می گردد. کار بسیار سختی است و امیدوارم در این دو سه ماه باقی مانده تا مسابقات بتوانیم تورنمنتها و بازی های تدارکاتی خوبی را انجام دهیم تا حسرت نخوریم.

دیدگاه‌ها