کد خبر : 1788387 | 06 آبان 1400 ساعت 10:57 | 27.7K بازدید | 9 دیدگاه

از تابستان‌هایی که تورنمنت بزرگ ندارد، متنفرم

طرح جنجالی ونگر بالاخره یک حامی بزرگ پیدا کرد

گری لینه کر، مجری معروف انگلیسی از برگزاری جام جهانی در بازه زمانی دو سال یکبار حمایت کرد.

طرح جنجالی ونگر بالاخره یک حامی بزرگ پیدا کرد

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال در حال حاضر به عنوان مدیر توسعه جهانی فوتبال فعالیت می‌کند. او در اوایل سال جاری میلادی تاکید کرد که نیاز است تغییراتی در برنامه مسابقات ایجاد شود. در واقع یکی از مهم‌ترین پیشنهادات ونگر به برگزاری هر دو سال یکبار رقابت‌های جام جهانی و یورو برمی‌گردد که انتقادات زیادی را هم در بین فوتبال‌دوستان در پی داشته است.

 

این در حالی است که جام جهانی از زمان شروع آن در سال 1930 هر چهار سال یکبار برگزار می شود، به استثنای سال های 1942 و 1946 که به دلیل جنگ جهانی دوم هیچ مسابقه ای برگزار نشد. به طور مشابه، مسابقات قهرمانی اروپا از زمان آغاز آن در سال 1960 هر چهار سال یکبار برگزار می‌شد به استثنای یورو 2020 که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد.

 

 

1609803

 

 

با وجود تمام انتقاداتی که اهالی فوتبال و هواداران به این تغییرات مطرح کرده اند اما گری لینه کر از ایده آرسن ونگر حمایت کرده است. او گفت: "ممکن است کمی مخالف باشم اما از یک طرف هم دوست دارم هر دو سال یک بار جام جهانی را ببینم، واقعاً دوستش دارم. من از تابستان هایی که در آن تورنمنت بزرگی برگزار نمی شود متنفرم، فکر می کنم کسل کننده است.

 

من فکر می کنم تنها دلیلی که باعث شده بگوییم بهتر است جام جهانی هر چهار سال یکبار برگزار شود، این است که تا به حال برگزاری مسابقات این گونه بوده است. در واقع مردم می‌گویند بهتر است خیلی زود به زود شاهد این رقابت ها نباشیم؛ اگر اینطور است پس بازی‌ها را هر 10 سال یکبار برگزار کنید. من اصلاً این استدلال را درک نمی کنم. اما واقع بینانه آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟ خیلی به آن شک دارم اما بله دوست دارم هر دو سال یک بار جام جهانی ببینم. دوست دارم هر دو سال یک بار یورو ببینم."

 

 

1658670

 

 

لینه کر در ادامه گفت : "با این حال، من فکر می‌کنم یک مشکل بسیار بزرگ وجود دارد و این است که چگونه می‌توانید خستگی بازیکنان را مدیریت کنید. بدیهی است که آنها دستمزدهای بسیار خوبی می‌گیرند اما شما می خواهید آنها بهترین بازی را به نمایش بگذارند و با این طرح اتفاقی بسیار مشکل است. تنها راه از نظر من برای برگزاری مسابقات با این روش این است که رقابت های مقدماتی کاهش پیدا کند."

دیدگاه‌ها