کد خبر : 1788390 | 06 آبان 1400 ساعت 10:59 | 50K بازدید | 12 دیدگاه

برگی از تاریخ

شلیک های مرگبار به دروازه بان قرن آسیا (عکس)

تیم ملی ایران در راه مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا ناکام ماند ، تا علی پروین مزه هدایت در جام جهانی را از دست بدهد

به گزارش "ورزش سه "، مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا در منطقه آسیا با حضور شش تیم ایران ،کره جنوبی،ژاپن ،کره شمالی ،عراق و عربستان در مهرماه و آبان سال 1372 در دوحه قطر برگزار شد.


ایران که در دور مقدماتی در رقابتی سخت برابر سوریه و با تفاضل گل بهتر جواز صعود به مرحله نهایی رقابت ها را کسب کرده بود ،در مرحله نهایی با سه شکست و دو پیروزی و با کسب 4 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفت تا تیم های عربستان و کره جنوبی  نمایندگان آسیا در جام جهانی آمریکا شوند.

 

1658673


شکست سه بر صفر در روز اول برابر کره جنوبی در روزی که کریم باقری در دفاع چپ تیم ملی حضور داشت ،برد دو بر یک برابر ژاپن با دوگل رضا حسن زاده و علی دایی، شکست دو بر یک برابر عراق در روز گلزنی علی دایی،پیروزی دو بر یک برابر کره شمالی با دو گل تماشایی دایی ایران را در روز ششم آبان سال 72 به دیدار با عربستان رساند.


نبردی حساس برای عربستان در جنگ صعود با ژاپن و حیاتی و بسیار سخت برای ایران (پیروزی با اختلاف پنج گل می توانست ایران را به جای عربستان به جام جهانی ببرد).

 

1658672


این یکی از زیباترین نبردهای دو تیم ایران و عربستان در تاریخ دو تیم بود. نبردی که پرگل از آب درآمد و در نهایت با پیروزی نماینده عربستان به پایان رسید.


تنها خاطره خوب باقی مانده از آن بازی ،  دو شلیک تماشایی و غیر قابل مهار مهدی فنونی زاده به محمد الدعایه دروازه بان نامدار عربستانی است . ضرباتی که نتوانست برای ایران کارساز شود تا در پایان و در روز گلزنی جواد منافی مدافع چپ کشورمان ،این یاران سامی الجابر باشند که جشن صعود را در دوحه قطر با برد چهار بر سه برابر ایران  برپا کنند.

دیدگاه‌ها