کد خبر : 1788392 | 06 آبان 1400 ساعت 11:27 | 21.7K بازدید | 7 دیدگاه

گزارش آاس؛

سرنوشتی که رونالد کومان به آن عادت کرده است

رونالد کومان بالاخره شب گذشته بعد از کش و قوس های فراوان از هدایت بارسلونا برکنار شد.

سرنوشتی که رونالد کومان به آن عادت کرده است

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان به عنوان یک اسطوره سرمربی بارسلونا شد. او در آگوست 2020 به زمره کسانی پیوست که به عنوان مربی و بازیکن در یک باشگاه فعالیت کرده‌اند. او در دوران پر تلاطمی به بارسلونا آمد و از دوره مدیریت قبلی یعنی جوزپ بارتومئو به دوران خوان لاپورتا پا گذاشت‌. همچنین در این مدت لیونل مسی از بارسلونا جدا شد. در واقع بهترین بازیکن تاریخ باشگاه در دوره کومان جدا شد که این نیز یک بدشانسی برای او به حساب می آمد.

 

 

1658630

 

 

اما کومان دست به کارهای خوبی نظیر استفاده از جوانان زد اما این نیز برای او کافی نبود. افزایش فشارها روی این سرمربی پس از شکست مقابل بنفیکا شروع شد اما لاپورتا تحمل کرد. با این حال شکست در ال کلاسیکو و بعد از آن باخت به رایو وایکانو کاسه صبر رئیس باشگاه را لبریز کرد. او بلافاصله بعد از شکست دیشب برکنار شد اما این اولین بار نیست که مرد هلندی پروژه ای را پیش از پایان قراردادش ترک می کند.

 

طوفان در والنسیا
او پس از اینکه دو ماجراجویی اول خود را به عنوان سرمربی در آژاکس و بنفیکا به پایان رساند و بعد از لئو بینهاکر دومین سرمربی‌ای شد که با تیم های آژاکس و پی اس وی قهرمان مسابقات اردیویسه شده، در اکتبر به والنسیا آمد. او از همان ابتدای ابتدای حضور خود در والنسیا علاقه اش با آینده نگری را نشان داد و برخی بازیکنان پا به سن گذاشته این تیم را کنار گذاشت. نتایج حاصل نشد و این مسئله به علاوه تصمیمات قبلی باعث شد که هواداران والنسیا بر علیه او شوند‌. با این حال نهایتاً بعد از شکست سنگین 5-1 در آوریل 2008 مقابل بیلبائو در سن مامس، این سرمربی هلندی از هدایت والنسیا کنار گذاشته شد.

 

 

1658676

 

 

شکستی دیگر این بار در آلکمار
کمتر از یک سال بعد خاطرات خوبی که رونالد کومان در کشورش باقی گذاشته بود باعث شد که در های اردویسه به سمتش باز باشد و او این بار هدایت آلکمار را برعهده بگیرد. او در سال 2009 هدایت باشگاهی را برعهده گرفت که به تازگی قهرمان لیگ شده بود. با این حال دوران والنسیا در آلکمار نیز برای کومان تکرار شد و بعد از قرار گرفتن در رده ششم جدول در ماه دسامبر و کسب نتایج ضعیف با این تیم برکنار شد.

 

حضور در لیگ برتر انگلیس
در سال 2011 اما کومان دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او در حالی هدایت فاینورد را برعهده گرفت که در رده دهم جدول قرار داشت اما نهایتاً این تیم را به نایب قهرمانی رساند.  او پس از فاینورد فرصت حضور در لیگ برتر انگلیس را پیدا کرد و هدایت ساوتهمپتون را بر عهده گرفت. او به جای مائوریسیو پوچتینو هدایت این تیم را برعهده گرفت که اتفاقات شیرینی را برای هواداران ساوتهمپتون رقم زده بود. با این حال کومان به خوبی شرایط را کنترل کرد و توانست به رقیبی قابل احترام برای تیم های قدرتمند لیگ برتر انگلیس تبدیل می‌شود. در ابتدا با ساوتهمپتون به چهارمی رسید. اگرچه فصل دوم او حضور به خوبی اولی نبود اما با قرار گرفتن ساوتهمپتون در رده هفتم باز هم اتفاق خوبی را برای هواداران این تیم رقم زد.

 

 

1658675

 

 

موفقیت های رونالد کومان باعث شد که دوباره نگاه ها به سمت این سرمربی هلندی جلب شد و نهایتاً اورتون در سال 2016 مبلغ 6 میلیون یورو برای جذب او هزینه کرد. او درست مثل ساوتهمپتون  در اورتون نیز شروعی طوفانی داشت و نهایتاً توانست این تیم را به رتبه هفتم برساند. اما فصل بعد از آن با توجه به تغییراتی که در این باشگاه ایجاد شد او نتایج ضعیفی کسب کرد و نهایتاً در اکتبر 2017 اخراج شد، جایی که اورتون حتی در خطر سقوط به چمپیونشیپ نیز قرار داشت. این آخرین تجربه باشگاهی او پیش از هدایت بارسلونا بود که به تلخی به پایان رسید.

دیدگاه‌ها