کد خبر : 1788457 | 06 آبان 1400 ساعت 15:53 | 39.3K بازدید | 7 دیدگاه

گلزن اماراتی امشب تاریخ ساز می شود؟ (عکس)

مهاجم گلزن تیم ملی امارات در آستانه رسیدن به رکورد گلزنی، مهاجم افسانه ای لیگ امارات است.

گلزن اماراتی امشب تاریخ ساز می شود؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علی مبخوت، ملی پوش گلزن تیم الجزیره در صورت گلزنی در بازی امشب مقابل بنی یاس می تواند موردی دیگر به صفحه افتخارات خود بیافزاید. او اگر موفق به گلزنی در بازی هفته هشتم تیمش شود با تعداد گل های، گلزن تاریخی لیگ امارات برابر خواهد شد؛ این عنوان در حال حاضر در اختیار فهد خمیس است و مبخوت یک گل تا رسیدن به آن فاصله دارد.

 

فهمد خمیس طی 22 سال اخیر عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ امارات را با 175 گلی که در طول 17 سال به ثمر رسانده بود در اختیار داشت. این عنوان اما طی سال های اخیر با گلزنی های علی مبخوت به خطر افتاده و ملی پوش الجزیره در حال حاضر با 174 گل زده در یکقدمی خمیس قرار گرفته است. مبخوت از فصل 2009-2008 روند گلزنی خود در لیگ امارات را شروع کرد و اینک می رود تا بعد از دو دهه عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ را از خمیس تحویل گرفته و مال خود کند. او با توجه به اینکه هنوز می تواند چند سال به صورت حرفه ای فوتبال خود را ادامه دهد، شانس این را دارد تا رکوردش را دست نیافتی تر کرده و مثل خمیس، سال ها صاحب عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ کشورش باشد.

 

1658820


فهد خمیس مبارک، مهاجم دهه های گذشته باشگاه الوصل با 175 گل زده در طول 22 سال، عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ امارات را در اختیار داشته است.

 

 

در طول سال های اخیر همواره رقابت برای تصاحب رکورد خمیس وجود داشته و مهاجمان زیادی برای رسیدن به آن خیز برداشته بودند. در حال حاضر به غیر از مبخوت، سباستین تیگالی از النصر با 168 گل نزدیک ترین ها به این رکورد به شمار می رود. فابیو لیما بازیکن فعلی الوصل با 128 گل یکی دیگر از بازیکنانی است که در لیگ امارات آمار گلزنی بالایی داشته اما فاصله اش با رکورد هنوز خیلی زیاد است.

 

1658821

 

مبخوت پس از شکست هفته گذشته مقابل شباب الاهلی (2-1) به دنبال این است تا با گلزنی در بازی امشب هم تیمش را به بردی مهم برساند و هم رکورد گلزنی خمیس را سرانجام مال کند. الجزیره با شکست مقابل الاهلی با 13 امتیاز، جایگاه دوم را تحویل این تیم داد و اینک به هر سه امتیاز بازی با بنی یاس نیاز دارد تا از سقوط دوباره در جدول رده بندی نجات پیدا کند. در سمت مقابل بنی یاس با 6 امتیاز در مکان دوازدهم قرار دارد و برای دور شدن از منطقه خطر به امتیاز نیاز دارد. با توجه به انگیزه بالای علی مبخوت، مدافعان بنی یاس در بازی امشب کار بسیار دشواری در پیش خواهند داشت؛ آنها باید دروازه تیم شان را در برابر نهمین گلزن ملی برتر دنیا (77 گل) محافظت کنند؛ گلزنی که امشب هم در پی رسیدن به رکوردی دیگر است.

دیدگاه‌ها