کد خبر : 1789117 | 09 آبان 1400 ساعت 19:30 | 240.3K بازدید | 59 دیدگاه

پیروزی مهم شاگردان مهدوی کیا جلوی چشم هواداران میزبان

تاجیکستان 2-3 ایران؛ چشمک به المپیک پاریس

تیم ملی زیر 23 سال ایران توانست با غلبه بر تاجیکستان، با اقتدار راهی رقابت های جام ملت های آسیا شود.

تاجیکستان 2-3 ایران؛ چشمک به المپیک پاریس

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دیدار مقدماتی قهرمانی آسیا در رده زیر 23 سال تیمهای ایران و تاجیکستان از ساعت 17:30 در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه به مصاف هم رفتند. این بازی حساس در حالی برگزار شد که ایران برای صدرنشینی در گروه به پیروزی مقابل میزبان نیاز داشت اما حریف با یک نتیجه تساوی هم جایگاه نخست خود را حفظ می کرد.

 

بازی با حملات میزبان آغاز شد. در حالیکه تنها 10 دقیقه از آغاز بازی گذشته بود، تاجیکی ها به گل نخست دست پیدا کردند. یک دفع توپ بد باعث شد تا اسلام زئیروف موفق شود گل اول را برای میزبان به ثمر برساند. البته این برتری دوام زیادی نداشت و یاسین سلمانی در دقیقه 13 روی یک ضربه ایستگاهی دیدنی گل تساوی را به ثمر رساند.

 

شاگردان مهدوی کیا در دقیقه 18 به گل دوم رسیدند. در حالیکه بازیکن میزبان قصد دریبل داشت، در این زمینه ناکام بود و نخودکار با یک توپ گیری به موقع و با یک پاس سلمانی را با دروازه بان تک به تک کرد که بازیکن سپاهان توانست گل دوم را وارد دروازه تاجیکی ها کند.

 

 


1659841

 

 

این بار برتری ایران دوام زیادی نداشت. احسان پنج شنبه توانست یک خطای پنالتی از مدافعین ایران بگیرد و خودش نیز پشت توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد. در حالیکه نیمه اول رو به اتمام بود، یک کرنر برای ایران به دست آمد. آنها این موقعیت را کوتاه کار کردند و ارسال دیدنی نخودکار به روی دروازه روی نقطه پنالتی به یاسین سلمانی رسید و این بازیکن با ضربه سری دیدنی توپ را به گوشه دروازه تاجیکستان فرستاد و گل سوم را به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه 3 بر 2 به پایان برسد.

 

در نیمه دوم نیز تاجیکستان به لطف حمایت تماشاگرانش سراپا حمله شد. خیمه همه جانبه میزبان به روی دروازه ایران با خلق موقعیت های متعددی همراه بود اما بازیکنان تاجیکی قادر به باز کردن دروازه رضا کاخ ساز نبودند. در دقایق پایانی نیز آریا برزگر با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد و این اتفاق فشارها به روی دروازه ایران را افزایش داد تا اینکه استقامت خط دفاعی باعث شد بازی با پیروزی 3 بر 2 به سود ایران به پایان برسد.

 

با این پیروزی، ایران 9 امتیازی شد و توانست با صدرنشینی و اقتدار کامل راهی رقابت های جام ملت های آسیا زیر 23 سال شود.

 

 

 

هفته سوم مقدماتی قهرمانی آسیا 2022
ورزشگاه مرکزی دوشنبه

 

 

کارت زرد:
یاسین سلمانی (68)

رضا کاخساز (83)

 

 

کارت قرمز:


آریا برزگر (86)

 

 

 

ترکیب ایران: 
 

رضا کاخ ساز، یونس اکبرپور، میلاد کر، سامان فلاح، مهدی هاشمی نژاد، محمد خدابنده لو، یاسین سلمانی(کاپیتان)، حسین نخودکار (90- امید حامد فری) ، مهدی لموچی (90- محمد سلطانی مهر )، امیر علی صادقی (76- امین حزباوی) و سبحان خاقانی (68- آریا برزگر)
سرمربی: مهدی مهدوی کیا

 

 

 

1659842

 

 

 

ترکیب تاجیکستان:

 

شاهرخ قرقیزبوئف، ایبروگیمزودا نایمدزون، صفروف منوچهر، وحدت هانونوف، کرمطلوع سعیدوف، رستم زئیروف، ماباتشوئف شرونی، ایسلوم زئیروف، احمد خان امامعلی، احسانی پنج شنبه، علی جان کرم

 

 


شرح گل:

 

 

ایران 0 – تاجیکستان یک (اسلام زئیروف – دقیقه 10): اسلام زئیروف تیم ملی زیر 23 سال تاجیکستان از ایران پیش افتاد. دفع بد بازیکن ایران در محوطه جریم توپ را به بازیکن تاجیک رساند و او با یک ضربه دروازه را باز کرد.

 

ایران 1 - تاجیکستان 1 (یاسین سلمانی- دقیقه 13): تیم امید در دقیقه 13 و در موقعیتی ایده آل چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد. یاسین سلمانی بازیکن سپاهان پشت این توپ ایستاد و با ضربه ای دقیق توپ را از میان دیواره دفاعی و از زیر دستان سنگربان تاجیکی عبور داد و گل تساوی شاگردان مهدوی کیا را به ثمر رساند تا ملی پوشان خیلی زود به گل تساوی دست پیدا کنند.

 

ایران 2 - تاجیکستان 2 (احسان پنج شنبه - دقیقه 22): ستاره تیم تاجیکستان موفق شد از خط دفاعی ایران پنالتی بگیرد و پشت توپ نیز ایستاد. او با فریب دروازه بان ایران موفق شد گل تساوی را بزند.


ایران 2 - تاجیکستان 1 (یاسین سلمانی - دقیقه 18): یاسین سلمانی با به ثمر رساندن گل دوم خیال مهدوی کیا را راحت کرد. مدافع تاجیکستان در دریبل ناکام بود، نخودکار توپ را گرفت و با یک پاس سلمانی را با دروازه بان تک به تک کرد و کاپیتان با گل خود ایران را 2 بر 1 از تاجیکستان پیش انداخت.

 

 

 

1659844

 

 

ایران 3 – تاجیکستان 2 (یاسین سلمانی – دقیقه 45): یک کرنر برای ملی پوشان به دست آمد که آنها این ضربه را کوتاه کار کردند. ارسال دیدنی نخودکار به روی دروازه روی نقطه پنالتی به یاسین سلمانی رسید و این بازیکن با ضربه سری دیدنی توپ را به گوشه دروازه تاجیکستان فرستاد و گل سوم را به ثمر رساند.

 

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 24: ضربه یاسین سلمانی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 27: ارسال تاجیکی ها به دهانه دروازه رسید و ضربه سر رستم زئیروف به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 33: نخودکار پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه اش را به سمت دروازه حریف زد اما شوت این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 38: یک ضربه کاشته برای ایران به دست آمد که ارسال به روی دروازه با ضربه سر میلاد کر همراه شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: یک پاس در عمق فرصت خوبی را در اختیار رستم زئیروف قرار داد اما خروج به موقع کاخ ساز سنگربان امید مانع از شکل گیری یک موقعیت خطرناک برای تاجیکی ها شد.

دقیقه 54: ارسال احسانی پنج شنبه کاپیتان تاجیکستان به روی دروازه به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. رضا کاخ ساز نیز روی این توپ واکنش جالبی نشان داد.

دقیقه 71: آریا برزگر با حرکتی دیدنی و فوق العاده و با عبور از میان چندین بازیکن تاجیکستان، ضربه اش را به سمت دروازه زد که وحدت هانونوف مدافع تاجیکی ها توپ را از روی خط به بیرون کشید و مانع از به ثمر رسیدن یک گل زیبا و استثنایی شد.
دقیقه 74: حرکت دیدنی لموچی و ضربه این بازیکن با واکنش دیدنی شاهرخ سنگربان تاجیکی ها راهی کرنر شد.
دقیقه 75: یک ارسال به روی دروازه با ضربه سر دیدنی آریا برزگر همراه شد و توپ این بازیکن با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

دیدگاه‌ها