کد خبر : 1789244 | 10 آبان 1400 ساعت 11:05 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیمات سیاسی و ابهام در دیدار امارات و لبنان

پس از اینکه وزارت امور خارجه امارات از سفر شهروندان این کشور به لبنان جلوگیری کرد، حالا برگزاری دیدار تیم های ملی دو کشور وارد چالش بزرگی شده است.

تصمیمات سیاسی و ابهام در دیدار امارات و لبنان

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش بود که وزارت امور خارجه امارات ضمن اعلام جلوگیری از سفر شهروندان این کشور به لبنان، دیپلمات های خود در این کشور را به دبی فراخواند و از شهروندان و اتباع اماراتی نیز درخواست کرد که هر چه سریعتر به کشور خود بازگردند.

 

وزارت امور خارجه امارات بدون اشاره به دلیل این تصمیم، علت آن را برخی از رویدادهای جاری نامیده بود اما گفته می شود به دلیل اظهارنظر جورج قرداحی وزیر اطلاعات لبنان درباره یمن، کشور امارات تصمیم گرفته است تا دیپلمات ها و شهروندان خود را از این کشور برگرداند و اجازه سفر به لبنان را صادر نکند.

 

حالا و در آستانه آغاز دور پنجم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، برگزاری دیدار امارات با لبنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. رئیس اتحادیه فوتبال لبنان در این خصوص تاکید کرد که بازی دو تیم به زمین بی طرف منتقل نمی شود، اما اظهارات وی در مورد درخواست فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" برای برگزاری مسابقات بدون حضور مردم بود و این مقام درباره تصمیم اخیر کشور امارات اظهارنظری انجام نداد.

 

در همین رابطه، وب سایت لبنانی lebanonfg نوشته است که از نظر قانونی، عدم سفر تیم ملی امارات به لبنان در صورتی که در شرایط فورس ماژور نباشد، نقض قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال محسوب می‌شود و بر این اساس، تیم امارات با نتیجه 3 بر صفر شکست خواهد خورد ضمن اینکه ممکن است اماراتی ها مورد مجازات شدیدتری نیز قرار بگیرند.

 

تیم های ملی لبنان و امارات باید روز سه شنبه 25 آبان و در استادیوم رفیق حریری شهر صیدا در 45 کیلومتری بیروت پایتخت لبنان به مصاف هم بروند.

دیدگاه‌ها