کد خبر : 1789513 | 11 آبان 1400 ساعت 13:16 | 47.2K بازدید | 12 دیدگاه

کدام تیم‌ها به مرحله بعدی CL صعود می‌کنند

شانس طارمی بیشتر است یا سوارز؟

با نزدیک شدن به پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان، پیش‌بینی‌ها درباره تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آغاز شده است.

شانس طارمی بیشتر است یا سوارز؟

به گزارش "ورزش سه"، دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان از امشب آغاز می‌شود و تکلیف بسیاری از تیم‌های صعود کننده به مرحله یک هشتم این تورنمنت به زودی مشخص خواهد شد.

در آستانه آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان، شرایط هر گروه و تیم‌های حاضر در آن را بررسی می‌کنیم تا پیش‌بینی کلی از تیم‌های صعود کننده داشته باشیم (عدد مقابل نام هر تیم نشان دهنده شانس صعود به مرحله یک هشتم است).

 

گروه A / منچسترسیتی (98)، پاری سن ژرمن (92)، بروژ (8) و لایپزیش (2)

گروه آ به عنوان یکی از گروه‌های مرگ در این رقابت‌ها شناخته می‌شد. پاری سن ژرمن و منچسترسیتی همچنان رقابت برای صدرنشینی را ادامه می‌دهند اما در پایان دور رفت این مقام به تیم پوچتینو رسید.

سایت 538 شانس 99 درصد را برای صعود هر دو تیم به مرحله بعدی در نظر گرفته، در حالی که برژ هشت درصد و لایپزیش تنها دو درصد برای حضور در مرحله یک هشتم شانس دارند.

منچسترسیتی در پیش‌بینی احتمال این سایت از قهرمان این رقابت‌ها، دومین مدعی است. شانس تیم پپ گواردیولا برای فتح لیگ قهرمانان 21 درصد است. اما شانس پی اس جی برای کسب اولین لیگ قهرمانان در تاریخ این باشگاه تنها سه درصد است و آنها پس از رئال مادرید در رده هفتم قرار دارند.

 

1655941

 

گروه B / لیورپول (99)، اتلتیکو مادرید (60)، پورتو (37) و میلان (4)

شاگردان یورگن کلوپ به عنوان مدعی اصلی صعود از این گروه قدم به دور برگشت می‌گذارند. پس از آنها اتلتیکو مادرید با 60 درصد شانس صعود قرار دارد که یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورده و پورتو نیز هم امتیاز با آنها در رده سوم است. میلان تا به حال سه شکست را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

لیورپول از نظر سایت 538 سومین مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان فصل جاری با شانس 14 درصد است. اتلتیکو مادرید تنها دو درصد برای فتح اولین عنوان قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها شانس دارد اما پیش از این بارها شگفتی‎‌هایی را رقم زده است.

 

1655829

 

گروه C / آژاکس (99)، دورتموند (84)، اسپورتینگ لیسبون (16) و بشیکتاش (یک)

آژاکس با کسب پیروزی‌های به یاد ماندنی و دریافت تنها یک گل در این گروه شگفتی‌ساز شد. بنابراین شانس آنها برای صعود به مرحله بعدی 99 درصد است. پس از آنها بروسیا دورتموند قرار دارد که دو پیروزی و یک شکست به دست آورده و اسپورتینگ لیسبون نیز با یک پیروزی و دو شکست در رده بعدی است و به احتمال زیاد به لیگ اروپا خواهد رفت. بشیکتاش پس از سه شکست تنها یک درصد شانس صعود به مرحله بعد را به خود اختصاص داده است.

آژاکس سیندرلای سایت 538 است که شانسی بالاتر از تیم‌هایی چون چلسی، رئال مادرید، پی اس جی یا اتلتیکو مادرید برای او در نظر گرفته شده است.

 

گروه D / رئال مادرید (95)، اینتر (76)، شریف (23) و شاختار (6)

علیرغم نتیجه خیره‌کننده شریف و کسب دو پیروزی و یک شکست، سایت 538 تنها 23 درصد شانس صعود به مرحله یک هشتم برای آنها قائل است. رئال مادرید مدعی اصلی این گروه برای صعود است و در حال حاضر نیز در صدر جدول قرار دارد. بر اساس تحلیل داده‌های این سایت آمریکایی، اینتر دیگر تیم صعود کننده به مرحله بعدی است.

رئال مادرید در بین پنج تیم اسپانیایی حاضر در این رقابت‌ها با پنج درصد شانس قهرمانی، بیشتری شانس را برای رسیدن به چهاردهمین قهرمانی لیگ قهرمانان دارد.

 

1643534

 

گروه E / بایرن مونیخ (99)، بارسلونا (50)، بنفیکا (49) و دیناموکیف (یک)

تیم تحت هدایت یولیان ناگلزمان با کسب سه پیروزی در دور رفت و بدون دریافت حتی یک گل مدعی اصلی صعود از این گروه است. رقابت بر سر جایگاه دوم بین بارسلونا و بنفیکا است. سایت 538 معتقد است که شانس هردوی آنها برای صعود تقریبا یکسان است اما بارسلونا برتری بسیار ناچیزی دارد.

بایرن مانند هر سال مدعی شماره یک قهرمانی در لیگ قهرمانان است. مدیریت ورزشی این باشگاه که به قوانین سختگیرانه هزینه نکردن بیش از حد برای خرید بازیکنان معروف است، یکی از موثرترین ساختارها در فوتبال اروپا به حساب می‌آید. بیشترین هزینه صورت گرفته توسط این باشگاه خرید لوکاس هرناندز از اتلتیکو مادرید با مبلغ 80 میلیون یورو بوده است.

 

1657239

 

گروه F / منچستریونایتد (79)، آتالانتا (55)، ویارئال (51) و یانگ بویز (14)

با توجه به این که منچستریونایتد و آتالانتا از نگاه 538 مدعی اصلی صعود از این گروه هستند، سناریوی گروه اف باعث می‌شود ما به این نتیجه برسیم که تکلیف این گروه در روزهای پایانی مشخص خواهد شد. تفاوت بین منچستریونایتد و یانگ بویز تنها سه امتیاز است. آتالانتا و ویارئال در جایگاه دوم و سوم هم امتیاز هستند.

 

1659455

 

گروه G / سالزبورگ (92)، سویا (66)، ولفسبورگ (26) و لیل (16)

سالزبورگ با تکیه بر رهبران جوانی چون کریم آدیمی صدرنشین گروه است. آنها با هفت امتیازی که از دور رفت به دست آورده‌اند، در آستانه صعود به مرحله یک هشتم قرار دارند. تیم دیگر صعود کننده به مرحله بعدی در روز آخر مشخص خواهد شد چرا که سه تیم سویا، ولفسبورگ و لیل اختلاف امتیاز بسیار ناچیزی دارند یا هم امتیاز هستند. با این حال شانس اصلی صعود از نظر 538 به سویا تعلق دارد.

 

گروه H / یوونتوس (98)، چلسی (95)، زنیت (6) و مالمو (یک)

یوونتوس دیگر تیم این رقابت‌هاست که در هر سه بازی دور رفت به پیروزی رسیده است. غیبت کریستیانو رونالدو به خوبی در خط حمله مشهود است و آنها به سختی توانستند در سه بازی پنج گل به ثمر برسانند. چلسی، مدافع عنوان قهرمانی، با شش امتیاز در رده دوم جدول ایستاده است. تنها تیمی که در رده دوم گروهش ایستاده اما بیشترین شانس صعود به فینال با هفت درصد را دارد، تیم توخل است.

1657802

 

دیدگاه‌ها