کد خبر : 1789893 | 13 آبان 1400 ساعت 10:14 | 58.9K بازدید | 19 دیدگاه

شب اخراج‌های جنجالی

این خطاها کارت قرمز داشت؟ (عکس)

در دو بازی شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا شاهد دو اخراج جنجالی و بحث برانگیز بودیم.

این خطاها کارت قرمز داشت؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید. حالا دو هفته تا پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها باقی مانده و در اکثر گروه‌ها رقابت برای صعود به مرحله حذفی چمپیونزلیگ به شکل داغ و جذابی دنبال می‌شود. همچنین در برخی گروه ها هم رقابت فشرده ای برای کسب عنوان صدرنشینی وجود دارد.

 

اما بازی های شب گذشته لیگ قهرمانان خالی از جنجال نبود چراکه در دو مسابقه شاهد این بودیم که کارت قرمز از جیب داوران خارج شود. یکی دیدار حساس دورتموند و آژاکس که متس هوملس در دقیقه 29 به شکل مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. دیگری هم به حساس ترین بازی دیشب یعنی تقابل لیورپول و اتلتیکو مادرید بر می گشت؛ جایی که فیلیپه، مدافع اتلتیکو هم با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد.

 

با این وجود بسیاری از هواداران و کارشناسان معتقد هستند که اخراج این دو بازیکن در مسابقات شب گذشته به شکلی کاملاً سختگیرانه انجام شده است؛ تصمیماتی که می‌توان به جرأت گفت در نتیجه بازی ها نیز تاثیر گذار بوده است.

 

در حالی که بازی دورتموند و آژاکس بدون گل دنبال می شد تکل متس هوملس روی پای هافبک آژاکس یعنی آنتونی جنجال‌آفرین شد. بعد از این صحنه درگیری نسبتاً شدیدی بین بازیکنان دو تیم شکل گرفت و نهایتاً داور انگلیسی بازی یعنی مایکل اولیور تصمیم گرفت مدافع آلمانی را از زمین مسابقه اخراج کند. با این حال تصاویر آهسته نشان می داد که هوملس برخورد چندان سنگینی با بازیکن حریف نداشته و شاید داور می توانسته با سختگیری کمتری عمل کند و به او کارت قرمز نشان ندهد.

 

 

1660876

 

1660872

 

1660867

 

1660871

متس هوملس، مدافع آلمانی دورتموند، هیچ اعتقادی به تصمیم جنجالی داور نداشت و با اعتراض فراوان و نارضایتی شدید زمین مسابقه را ترک کرد.

 

 

دورتموند بعد از این اخراج توانست از روی نقطه پنالتی توسط مارکو رویس به گل اول دست پیدا کند اما بازی با یک یار کمتر باعث شد که آنها نهایتاً در نیمه دوم تسلیم شده و دروازه خود را سه بار باز شده ببینند؛ موضوعی که باعث شد علاوه بر از دست رفتن شانس صدرنشینی، حالا صعود زنبورها نیز به مرحله بعدی به خطر بیفتد.

 

دیگر صحنه جنجالی در آنفیلد اتفاق افتاد؛ جایی که این‌بار مدافع برزیلی اتلتیکومادرید یعنی فیلیپه بعد از انجام خطا روی سادیو مانه با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد. در حالیکه لیورپول آماده یک ضدحمله می شد، فلیپه از پشت مانه را متوقف کرد. در ابتدا به نظر می رسید که دانی مک‌کلی، داور هلندی بازی به دادن یک کارت زرد اکتفا کند چراکه هیچ شدت خاصی در این خطا مشاهده نمی شد اما او در تصمیمی جنجالی مدافع اتلتیکو را اخراج کرد؛ موضوعی که عصبانیت دیه‌گو سیمئونه و دیگر ستاره های اتلتیکو مادرید را هم به همراه داشت.

 

 

1660878

 

1660877

 

1660875

 

1660863

اخراج فلیپه بعد از خطا روی سادیو مانه که با اعتراض دیه گو سیمئونه و بازیکنان اتلتیکو همراه شد. آنها معتقد بودند که داور به اشتباه فلیپه را اخراج کرده است.

 

اخراج فیلیپه در دقیقه 36 بازی و در حالی اتفاق افتاد که لیورپول دو گل برابر اتلتیکومادرید به ثمر رسانده بود. با این حال به نوعی می توان گفت که این اتفاق به طور کلی دیه‌گو سیمئونه و تیمش را از بازگشت به بازی ناامید کرد و آنها در ادامه مسابقه بیشتر تلاش کردند که گل دیگری دریافت نکنند. اتلتیکو با این شکست چهار امتیازی شد و به رده سوم جدول سقوط کرد تا کار آنها برای صعود بسیار دشوار شود.

دیدگاه‌ها